Baterie nebo alternátor

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
3tp2
Příspěvky: 146
Registrován: 27 úno 2011, 06:46

Baterie nebo alternátor

Příspěvek od 3tp2 »

Ahoj

Při studeném startu ráno se motor stěží otáčí a palubka a pc téměř zhasíná.Z toho jsem vydedukoval že je slabá baterka.Otázkou je jestli je to baterií která je cca 4 roky stará - 72ah nicméně je to noname (nějakej bull) a nebo je to alternátorem kterej je 2x repasovanej. Při jízdě mi v servisním modu ukazuje U-Term30 nějakých 13,6 až 13,8V při rozsvícených světlech a puštěných všech spotřebičích.Když vypnu motor tak U-Term30 ukazuje 12,2V.Ráno příjdu k autu a je na U-Term30 stále 12,2V. Když auto projedu nějakých 50km tak druhej den ráno není problém,problém je když dám jen 2 až 3 krátký jízdy po městě,to pak horko těžko nastartuju.Mám se zaměřit na novou baterku a nebo na novej altík.Díky
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Baterie nebo alternátor

Příspěvek od Colommbo »

12,2V naměřených po vypnutí motoru, tedy předpokládám už napětí akumulátoru, je hodně málo, už jen něco kolem 20% kapacity... :( Dobrý (auto)elektrikář by měl být schopný nastopro poradit, jestli altík nebo aku, osobně to vidím spíš na baterii...
W124 E320 R6 Coupé 1994
marty14
Příspěvky: 56
Registrován: 27 led 2011, 17:31

Re: Baterie nebo alternátor

Příspěvek od marty14 »

Baterka je na konci své kariéry. :cry:
vectra c 1.9cdti 88kw 2005 kombi
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie nebo alternátor

Příspěvek od ernst »

Vypadá to, že má baterka to nejlepší za sebou, má už sníženou kapacitu.
Ale před koupí nové baterie bych si vyzkoušel půjčit jinou. je totiž možné, že jsou už vyběhané ložiska ve startéru, což se může na startování taky dost projevit.
Nejlepší varianta je opravdu někam zajít do servisu, a nechat si baterii změřit testerem na baterie.
Nejlépe odpojenou, a poté zapojenou, s měřením startovacího proudu.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
3tp2
Příspěvky: 146
Registrován: 27 úno 2011, 06:46

Re: Baterie nebo alternátor

Příspěvek od 3tp2 »

No tak zatím jsem baterku dobil na nabíječce a je to dobrý,po ránu před startem má 13,1V už několik dní za sebou
Pokud to začne zlobit koupím novou a bude klid,díky za nasměrování
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Baterie nebo alternátor

Příspěvek od Sunman »

že to je vybitá baterka na to si prišiel vlastne sám zmeraním napätia na svorkách pred štartom a pri naštartovanom motore - alternátor dáva úplne korektné nabíjacie napätie.

Otázkou je skôr, prečo sa to stalo
- ak jazdíš hlavne krátke trate s časťým štartovaním, je to normálne a treba napätie baterky kontrolovať povedzme 1x mesačne. Keď vidíš že klesá z mesiaca na mesiac, budeš musieť nabíjačku používať pravidelne. Sústavne vybitá baterka totiž pôjde do čerta veľmi rýchlo

- ak jazdíš aj dlhé trate a napriek tomu sa nenabije bateria dostatočne z alternátora, skús si zobraziť na displeji servisný mód, kde máš napätie baterky zobrazené a sleduj počas jazdy, či občas neklesne napätie pod 13.2V čo značí že spotrebu auta nesie baterka namiesto alternátora.
Hlavne pokiaľ zapneš viacero spotrebičov - svetlá, vyhrievané sedačky, ventilátor na predné okno, vyhrievané zadné okno a pod.

- zásadne nepoužívaj teraz autorádio dlhodobo pri vypnutom motore - napr. sa vrtaš v garáži (predpokladám, že na dvore je už zima) a rádio hrá celý deň. to je baterka v pr....li.
Odpovědět

Zpět na „Diesel“