Asi takhle. Zaslepení EGRu může a nemusí stačit. Záleží, jak si s tím jednotka poradí. Většinou to nestačí pouze zaslepit. Musí se udělat buďto:
krok A.....přehrát soft jednotky ( což je leckdy nereálné)
nebo krok B....emulátor.
To je právě věcička, co jednotce motoru udává hodnoty EGRu, jako by tam byl. U 1,9 není snímač polohy EGR ventilu, tam se měří jen průtok vzduchu přes váhu. A ještě kdoví jak, když zaslepení děravým plechem jednotce nevadí.
Pokud je součástí EGRu i snímač polohy, pak se musí podle příchozích impulsů do EGRu vypočítat poloha EGRu a tuto hodnotu jednotce vrátit. Největší roli hraje váha vzduchu, ta spolehlivě pozná, že EGR funguje. A jak funguje.
Takže je třeba ovlivnit data z váhy. A to ještě tak, aby to jednotka nejenže nepoznala, ale nemělo to celé negativní vliv na spotřebu, výkon motoru. Váha vzduchu je to nejpodstatnější pro dávkování nafty.
Pokud je emulátor dobře zkonstruovaný ( ne jen že zajistí pouhé nesvícení kontrolky chyby elektroniky motoru, to by bylo zatraceně málo), pak není důvod , aby na vyčítání readiness kódu něco objevili. I při samotném testu EGR ventilu diagnostikou ( což není výčet kódu), musí být evidentní, že se v datech EGR otvírá, zavírá, a musí to být zřetelné i na snímačích, které to ještě mohou kontrolovat ( váha vzduchu)
Ale podotýkám, musí to být dobře udělaný emulátor. Co jsem zkonstruoval na Y22DTR, tam skutečně nepoznám, jestli je EGR zapojen, či ne. Datové hodnoty snímačů jsou identické.
Další věc je, že by neměl být vidět. Takže nainstalovat a upravit kabeláž, aby to nestřílelo do očí.
Toto ovšem neplatí o DPF filtru. Ne že by nešel obejít, jenže stačí pak pouze strčit prst do výfuku a je jasno. A pochopitelně to pozná i emisní kontrola. Ten prostě neobelstíte, musí v autě být.
Ale nemusí tam být EGR.
Jeho odpojení prokazatelně klesnou hodnoty sazí, kouřivosti ( i bez DPF filtru), ale musí zákonitě stoupnout oxidy dusíku. Ty se zatím neměří, jestli budou, to se uvidí. To zatím nevíme.
Co víme, bude třeba readiness kódy. A ty někdo musí vyčíst. Ten někdo bude za to jistě chtít nemalou hromádku peněz. A víme, co v našich krajinách penízky umí, když něco nebude posazené ve výčtu v nulách. Takže bude to dražší a bude další korupční prostředí.
To ale teď ponechme stranou.
Co je zajímavé z hlediska kódu, je položka klimatizace. Běžně mi přijede na diagnostiku auto s prázdnou náplní. Jasně je to jedno, je zima( i kdyby nebyla), tak ji nepotřebuju. Ale co na to readiness kód? Nebude řvát? S tím by vás na emise vůbec nepustili.
Na tuhle taškařici jsem zvědavý.
Jinak obecně podle těch položek, bude to podstatně větší bič na benzínové motory.
A ještě závěrem, ti z vás, kdo mají opcom, a že vás je, možnost, že než pojedete na výčet readiness kódu s vědomím, že před vlastním měřením vymažete registr závad, tak takhle to nefunguje. On potřebuje pro vygenerování hodnot ujet asi 50km ( berte s rezervou, přesnou hodnotu neznám). A v tomto intervalu spolehlivě vyskáčou smazané chyby, pokud jsou platné.
To už ale jsme jinde, to s tímto vláknem nesouvisí