2.2 DTI 92kw studené starty
Moderátor: Moderátoři
2.2 DTI 92kw studené starty
Zdravím. Vím že problémy se startama tu bylo řešeno xkrat, ale pořád jsem se nedopídil k problematice. Mám Vectru B 2,2DTI 92kW. Měl jsem problém s padaním nafty, nechal jsem přetěsnit vstřikovací rampu, přivod k filtru (mám tam napasovan celý filtr (samostatné celé těleso s vývody IN a OUT) z VW, od nádrže je dán zpětný ventil s pumpičkou. Pro nějakou chvíli byl problém vyřešen. Avšak jsem zase začal bojovat se špatnými starty. Auto startuje špatně za studena (když je něco kolem +5 až +10) musím to dlouho točita a nakonec jakž-takž chytne, z výfuku vyvalí mraky bílého kouře ale motor se chová normálně, reaguje na otáčky. Potom klidně i po 5ti hodinach stání chytne na brnk. Zajímavé je, že když auto stoji na slunku (klidně i dva dny) tak taky chytne bez problémů. Nechal jsem dneska vyměnit žhaviče, dal jsem nové a pořád stejný problém, koukal jsem se jestli jde napětí od jednotky žhavení a ano, proud jde i do žhavičů, zkoušel jsem nažhavit i na tvrdo a stejně nic. Odpojoval jsem i čidlo teploty u termostatu a přijde mi že problém byl plus mínus stejný (měl jsem vybitou baterii tak jsem startoval přes kabely a přijde mi že se tomu "více chtělo chytnout"). Auto má najeto 437tis (poctivých) čerpadlo bylo dělano kolem 300tis km, leju do toho pořad aditiva abych tomu čerpadlu trochu ulevil. Máte rady co s tím? byl jsem i na diagnostice, neukázala údajně nic. Napadá mě jen snad: špatná baterka, tlaky ve válcích, nebo čerpadlo (ale to ani nechci připustit)? Za veškeré rady budu moc vděčný.
Vectra B Caravan 2.2DTI...
- Reklama
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Mam přesně ten samy problem prosííím HEEELP!! Už jsem zoufaly muj mechoš ještě navic neumí nebo nechce vyřešit neustálé padání nafty znáte nějakého machra z okolí Uherského hradiště co mi milovanou Vektřičku opraví nebo de do šrotu mam najeto 180tis prej.. Díky
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Takže dobré zprávy..
Kamarád co se věnuje tuningu aut mi poradil že stačí přidat pomocné el. čerpadlo před vstřik.čerpadlo a tak jsem to udělal. Zapojilo se to na relátko na tlačítko od vyhřívání sedáku a do kabiny mi to přepojil autoelerktrikář a aby čerpadlo mohlo běžet jen při startu musel jsem udělat baypas se zpětným ventilem. Tohle celé fajn fungovalo najednou to startovalo a druhý mechoš z vrakoviště když to viděl mi povídá jo to máš dobře jen nevypínej to čerpadlo a jezdi s ním pořád bo součástí toho vstřikovacího čerpadla je jemné sítko a to když se zalepí tou pos**nou biosložkou tak čerpadlo ztratí sílu a bývá to důvodem proč mechanik odsoudí čerpadlo na repas. Takže když s tím budeš jezdit se zaplým pomocným čerpadlem tak by se to sítko mělo za nějaký čas uvolnit a skutečně to po nějaké době pomohlo že jsem ke startu nepotřeboval to pomocné čerpadlo!!!
Ale zase problém když vůz stál dýl jak 2 dny tak opět nechtěl startovat ani se startovacím plynem a až na 6tý pokus když jsem připojil batery booster z lidlu jsem nastartoval. Takže denní ježdění pohoda, stání 3 a více dní problem jako tady kolega a tak jsem ukecal jednoho profíka od Oplu aby se motoru trochu pověnoval. Takže Kompletně mi přetěsnil trysky a přepady + nové hadičky přepadů a Téčka dále jsem vyměnil startér za repasovaný abych eliminoval nízké otáčky při startování (tím pádem nízký kompres při startu) a do třetice jsem nalil do oleje (pro jistotu) K2 Doktor car spec. No a světě div se motor startuje jak za mlada.. Další na co nesmíš zapomenout je stav baterie! Ta se nejvíc poškodí teplem od motoru v létě ale poznáš to až v zimě bo ztratí sílu a kapacitu!! Takže pokud se ti zdá že musíš baterku každý 3tí rok měnit tak máš problém s přehříváním baterie v létě ale to je jiné vlákno.
Kamarád co se věnuje tuningu aut mi poradil že stačí přidat pomocné el. čerpadlo před vstřik.čerpadlo a tak jsem to udělal. Zapojilo se to na relátko na tlačítko od vyhřívání sedáku a do kabiny mi to přepojil autoelerktrikář a aby čerpadlo mohlo běžet jen při startu musel jsem udělat baypas se zpětným ventilem. Tohle celé fajn fungovalo najednou to startovalo a druhý mechoš z vrakoviště když to viděl mi povídá jo to máš dobře jen nevypínej to čerpadlo a jezdi s ním pořád bo součástí toho vstřikovacího čerpadla je jemné sítko a to když se zalepí tou pos**nou biosložkou tak čerpadlo ztratí sílu a bývá to důvodem proč mechanik odsoudí čerpadlo na repas. Takže když s tím budeš jezdit se zaplým pomocným čerpadlem tak by se to sítko mělo za nějaký čas uvolnit a skutečně to po nějaké době pomohlo že jsem ke startu nepotřeboval to pomocné čerpadlo!!!
Ale zase problém když vůz stál dýl jak 2 dny tak opět nechtěl startovat ani se startovacím plynem a až na 6tý pokus když jsem připojil batery booster z lidlu jsem nastartoval. Takže denní ježdění pohoda, stání 3 a více dní problem jako tady kolega a tak jsem ukecal jednoho profíka od Oplu aby se motoru trochu pověnoval. Takže Kompletně mi přetěsnil trysky a přepady + nové hadičky přepadů a Téčka dále jsem vyměnil startér za repasovaný abych eliminoval nízké otáčky při startování (tím pádem nízký kompres při startu) a do třetice jsem nalil do oleje (pro jistotu) K2 Doktor car spec. No a světě div se motor startuje jak za mlada.. Další na co nesmíš zapomenout je stav baterie! Ta se nejvíc poškodí teplem od motoru v létě ale poznáš to až v zimě bo ztratí sílu a kapacitu!! Takže pokud se ti zdá že musíš baterku každý 3tí rok měnit tak máš problém s přehříváním baterie v létě ale to je jiné vlákno.
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Tak trochu náhodně jsem se podíval na tohle vlákno, nestačím se divit, čeho jsou majitelé aut schopni se dopustit, co na motor naprasit, aby to jakože startovalo.
Padání nafty, ok, je třeba to řešit a ne tam cpát ventily, balónky, pumpičky a další pí..viny.
Celé je to jen oddalování problému, který na motoru dál je. A ne vždy pomůže něší tutová rada, balónek... je třeba zjistit nebo rovnou měnit, zde to je rychlejší a asi i jediná možnost, jak to rychle vyřešit.
Co 100tkm by se rampa vstřiků měla přetěsnit. Kdo to udělá? Nikdo, pak se diví, že najednou auto nestartuje.
Co se startů týče, baterka, startér, komprese, palivo, teplota. Pokud to vše je ok, musí ropík bezproblémů chytit. Žhavení je skutečně potřeba až pod -5 a níž, spíš ještě níž. Jestli motor točí a neškytá, nemá naftu.
Poku odejde žhavící svíčka, jednotka to ohlásí na palubovce , není nejmenší důvod měnit žhavení, když auto nechytá. To je pouze zbožné přání.
Co tu nebylo zmíněno, to je silová elektrika. Kabel baterka startér. Kabel má většinou zalisovanou izolaci do oka, není vidět, že kabel věkem odchází, oxiduje...Doporučuju ustřihnou původní a napojit nová oka.
Sám jsem si tím vším prošel, ale nikdy jsem nepoužil ony pumpičky..atd. Proč taky.
Je třeba ale použít použitelné přepadové hadičky, pletené i uvnitř. Pokud nejsou pletené uvnitř, nic nevydrží. Těsnění rampy vstřiků, tam je třeba znát montážní postupy.
Padání nafty, ok, je třeba to řešit a ne tam cpát ventily, balónky, pumpičky a další pí..viny.
Celé je to jen oddalování problému, který na motoru dál je. A ne vždy pomůže něší tutová rada, balónek... je třeba zjistit nebo rovnou měnit, zde to je rychlejší a asi i jediná možnost, jak to rychle vyřešit.
Co 100tkm by se rampa vstřiků měla přetěsnit. Kdo to udělá? Nikdo, pak se diví, že najednou auto nestartuje.
Co se startů týče, baterka, startér, komprese, palivo, teplota. Pokud to vše je ok, musí ropík bezproblémů chytit. Žhavení je skutečně potřeba až pod -5 a níž, spíš ještě níž. Jestli motor točí a neškytá, nemá naftu.
Poku odejde žhavící svíčka, jednotka to ohlásí na palubovce , není nejmenší důvod měnit žhavení, když auto nechytá. To je pouze zbožné přání.
Co tu nebylo zmíněno, to je silová elektrika. Kabel baterka startér. Kabel má většinou zalisovanou izolaci do oka, není vidět, že kabel věkem odchází, oxiduje...Doporučuju ustřihnou původní a napojit nová oka.
Sám jsem si tím vším prošel, ale nikdy jsem nepoužil ony pumpičky..atd. Proč taky.
Je třeba ale použít použitelné přepadové hadičky, pletené i uvnitř. Pokud nejsou pletené uvnitř, nic nevydrží. Těsnění rampy vstřiků, tam je třeba znát montážní postupy.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Jo Až na to že ja mam na autě najeto 180tis a auto mam 4roky a rampu jsem přetěsňoval ted potřetí.. Teda ne ja ale muj mechoš a Balonky a z5ne klapky byli davane až když už mi to mechanik odmitnul dělat znova takže jsem si poradil jak jsem uměl bo mi mechoš tvrdil že to padá přes čerpadlo a ne přes vstřiky at si prej zrepasuju čerpadlo a u auta na odpis které má před sebou už jen dva roky a pak šrot ty bys tomu věnoval 23tis za repas a přeprogramování čerpadla? Ja teda ne takže jsem to udělal jak jsem uměl a jen díky té el pumpě se pročistilo to sitko na čerpadle jinak by to vše bylo stejně na draka celé přetěsnění takže na tom co jsem tu napsal nevidím nic špatného. Vše co se tu udělalo bylo k něčemu dobré a mělo svůj důvod.
Mimochodem muj mechanik dělal cely život u Opla v servisu a z ostatních servisů mu mnohokrát volají o radu toliko ke zpochybňovačům. Otázkou je použitý materiál bo jsem povoláním gumař a vím že na pravou gumu už dnes nenarazíš a tak nic nevydrží ani to těsnění a hadičky.. Příklad koupil jsem palivovou hadici v Auto Kely SK a při montáži se hadice rozložila na 3 vrstvy podélně a ja se pak divil že mi hadice netěsní a teče mi nafta takže následovala výměna za kvalitní hadici.
Mimochodem muj mechanik dělal cely život u Opla v servisu a z ostatních servisů mu mnohokrát volají o radu toliko ke zpochybňovačům. Otázkou je použitý materiál bo jsem povoláním gumař a vím že na pravou gumu už dnes nenarazíš a tak nic nevydrží ani to těsnění a hadičky.. Příklad koupil jsem palivovou hadici v Auto Kely SK a při montáži se hadice rozložila na 3 vrstvy podélně a ja se pak divil že mi hadice netěsní a teče mi nafta takže následovala výměna za kvalitní hadici.
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Trochu nerozumím teda těm časovým postupům. Obhajuješ tady ty balonky apod, ale psal jsi , že oplí mechoš vyměnil těsnění, hadičky, téčka a ono to od té doby startuje? To je to, o čem to je, udělat to jednou pořádně. Pak je klid. To že narazíš na blbý díl, hadičky typu imitace, bohužel...Já nechal první zavzdušnění řešit Oplem, to jsem měl auto půl roku, netušil jsem, o čem to je, vydrželo to rok a měsíc, pak jsem si to přetěsnil sám, od té doby klid., A přetěsňoval jsem dalších X motorů. Zatím se nikdo neozval s reklamací.
Mimochodem, před rokem jsem měnil těsnění řadící tyče převodovky, no a zase si to zopakuju. Kvalitní těsnění
Naftu beru pokud možno u Čepra, údajně je bez biosložek. Údajně.
Pravda, filtr v čerpadle, není úplně šťastný, když se dodržuje pravidelná výměna palivového filtru, a tady já jsem blázen co mění filtr co 2 roky max (nájezd do 10tkm za rok).
Co jsem chtěl ale hlavně napsat, ten balonek nefunguje vždy, jde o to, kde to chytne vzduch. To zpětné vedení z přepadů do čerpadla je skvělá konstrukční past!!
Mimochodem, před rokem jsem měnil těsnění řadící tyče převodovky, no a zase si to zopakuju. Kvalitní těsnění
Naftu beru pokud možno u Čepra, údajně je bez biosložek. Údajně.
Pravda, filtr v čerpadle, není úplně šťastný, když se dodržuje pravidelná výměna palivového filtru, a tady já jsem blázen co mění filtr co 2 roky max (nájezd do 10tkm za rok).
Co jsem chtěl ale hlavně napsat, ten balonek nefunguje vždy, jde o to, kde to chytne vzduch. To zpětné vedení z přepadů do čerpadla je skvělá konstrukční past!!
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: 2.2 DTI 92kw studené starty
Hele ja nic neobhajuji jen píšu co pomohlo mě a jak jsem k tomu došel a v jakém sledu a taky proč, bo kdyby to el čerpadlo nepročistilo to sitko v čerpadle tak bych mohl mět udělané aj svaté na kříži a stále bych měl malý tlak na vstřicích a tim padem potiže.. Jinak máš samozřejmě ve všem pravdu nejlíp si člověk opraví auto sám ale taky k tomu musíš mít podmínky ve sklepě kde se ani neotočíš si auto nespravíš..
PS:pročištění sítka na čerpadle v servise 6tis+demontáž vs pročištění tlakem el čerpadla 600kč (cena čerpadla) a zapojiš si to i před panelákem (odpojit to po dvou měsících mužeš dycky pokud to tím sítkem bylo)
PS:pročištění sítka na čerpadle v servise 6tis+demontáž vs pročištění tlakem el čerpadla 600kč (cena čerpadla) a zapojiš si to i před panelákem (odpojit to po dvou měsících mužeš dycky pokud to tím sítkem bylo)