Stránka 1 z 1

X20XEV žere olej - zatuhlý stírací pístní kroužek?

Napsal: 22 čer 2015, 13:27
od h4nz3k
Ahoj pánové, tátova VeBe X20XEV žere olej - cca 0,5l/1000km, když se na to ptal u Opela tak diagnostika mechanika byla zatuhlý stírací pístní kroužek a navrhoval opravu přidáním nějakého aditiva do oleje a nechat chvíli běžet motor, s tím, že se pak udělá výměna oleje.
Dotaz je: Setkal jste se s tím někdo? Může to fungovat? Prdět na to a dolívat olej?
Pokud tohle nepomůže tak prý jen rozborka motoru... :?
Díky!

Re: X20XEV žere olej - zatuhlý stírací pístní kroužek?

Napsal: 22 čer 2015, 17:40
od Colommbo
Jak trošku znám oplí motory, tipoval bych spíš na už časem ztvrdlá gufírka ventilových dříků... :) Pokud auto při jízdě po přidání plynu nijak ne(za)hulí, zato po studeném startu si z výfuku pěkně foukne, tož je to jasné - vlastní zkušenost s Omčou, manuál uvádí spotřebu oleje (a žádné "až") 0,6 litru na tisíc km (někde dokonce 0,75 litru), ještě se do toho vejdu resp. dolívání mi až zas tak moc neva, takže "nějaká gufera" zatím neřeším... 8-)
Jaký tata používá olej...? Úbytek oleje je možné zkusit trochu korigovat olejem s vyšší viskozitou - lijete-li kupř. 5W30 nebo 5W40, zkuste napříště 10W40 nebo i 5W50, nebojte se toho... :)

Re: X20XEV žere olej - zatuhlý stírací pístní kroužek?

Napsal: 22 čer 2015, 18:17
od peter.eu
Tigra X14XE kouřila jak za studena tak za tepla,spotřeba oleje tak stejná jak píšeš. Když sem na tom dělal těsnění pod hlavou tak sem ji nechal zbrousit a vyměnit gufirka ventilů. Od té doby si nevezme skoro žádný olej.

Re: X20XEV žere olej - zatuhlý stírací pístní kroužek?

Napsal: 22 čer 2015, 19:03
od h4nz3k
Díky za odpovědi. Olej je tam 10W40, o tom hustším už jsem taky uvažoval. Dají se ty gufera vyměnit bez sundání hlavy, příp. jak náročné to je(finačně i prací)?
Ještě mrknu kdy to kouří, ale myslím, že kouří trochu víc pořád..

Re: X20XEV žere olej - zatuhlý stírací pístní kroužek?

Napsal: 22 čer 2015, 19:29
od Colommbo
Je-li v motoru teď 10W40, víceviskóznějším olejem tomu, dle mého soudu, už moc nepomůžeš. Gufera bez demontáže hlavy vyměnit teoreticky lze, ale je to opruz, z pohledu mechanika (ne mého...) dokonce i poněkud prasárna (je třeba zamezit spadnutí ventilu do spalovacího prostoru buď nastavením příslušného pístu do HÚ anebo natlakování válce stlačeným vzduchem.) Z mechanického pohledu pohodlnější a "čistší" je sundání hlavy, ale to je již náročnější pracovně i finančně - je dobré při té příležitosti nechat "udělat hlavu" komplet, tedy srovnání, zabroušení ventilových sedel, nová gufera)... :idea: