Stránka 1 z 1

Vyražení typu motoru postup

Napsal: 15 říj 2015, 18:37
od Lucabrasi
Zdravím.
Řešil jsem u mé Vectra B nové vyražení typu motoru. Trvalo mi to docela dlouho a papírování bylo taky hodně. Nejzdlouhavější je sehnat info kam má člověk jít a co dělat. A jelikož už to mám za sebou, třeba někomu přijde vhod když si přečte můj příběh :)

Přijel jsem na STK a hned odcouval. Nelíbilo se jim vyražení typu motoru (mám x16xel). Motor byl z vectry na vrakovišti a když sem ho kupoval a nechal dát na moje auto, nezajímal jsem se o to. Přesvědčen, že motor je dnes brán jako náhradní díl. Což je sice pravda, tzv. výrobní číslo motoru (které je vyraženo pod typem) nikoho nezajímá. Já sem měl však problém s Typem, nevím z jakého důvodu ale někdo do toho šťoural - brousil a zase znovu vyťukal... Také jsem četl, že některým autům ty čísla vyreznou, ale to podle mě není problém VB.

Byl jsem přesvědčený, že motor je správný a začal situaci řešit. Nejdřív potřebujete potvrzení od Opelu. Zavolal jsem na oficialní zelenou linku, ty mě odkázali na centrálu v praze. Prý tam neexistuje číslo ale pouze mail. Na ten odpověděli, že touto problematikou se zabývá jistá firma - http://www.scc-cz.com/ . Píši tam, a zjišťuji první info, nutná je fyzická prohlídka v autorizovaném servisu a potvrzení. To mám zaslat jim a prý mi za 1400,- odešlou poštou oficialní prohlášení se kterým půjdu na úřad.

Jedu do autorizovaného servisu, vedoucí servisu otevře kapotu, hned motor pozná a říká že na stk jsou blbci. Za 300,- mi vytiskne fakturu kde stojí "zjištění typu motoru - ve voze je motor x16xel"

Místo abych papír ze servisu posílal do prahy kvůli již zmíněnému prohlášení za 1400,- jdu rovnou na evidenci vozidel. Opravdu dobrý nápad, ušetřil jsem 1400,- ! . Chudákům mám chuť jim napsat, že je nikdo nepotřebuje:-)
Na evidenci dostanu papírek "žádost o obnovení typu motoru" či tak nějak, kde vyplním údaje o voze + co požaduji, v týdnu si mám přijít pro rozhodnutí.

Hned druhý den mi volají z evidence, dostávám oficialní rozhodnutí z městského úřadu. Je zde napsáno co má být vyraženo, jak velká ražba má být atd. Dostanu ještě druhý papír, ten po vyražení mám přínést zpět. Požadují také fotografii nové ražby. Nic zatím neplatím.

Vyrazit si to člověk může nechat kdekoliv, já to dal na stk. Vyrazili to zespodu u olejového filtru, vyfotili a vyplnili papír z evidence. Cena 100kč. Starou ražbu mám prý odstranit/vybrousit aby to tam nikoho nestrašilo.

Na evidenci jsem vše odevzdal a vyplnil ještě další papír s žádostí o změnu v TP. Zaměstnanec u přepážky povídá: "Víte proč je na všechno tolik papírů? Aby nás tady mohlo sedět co nejvíc a všichni měli práci"
Zapsali mi do velkého i malého tp, "obnovené číslo typu motoru náhradní technologií" Cena 50kč. Příběh se uzavřel a já konečně mohl projít technickou kontrolou.

Dohromady jsem tedy zaplatil 450kč. Benzínu jsem tolik neprojel, vše mám docela při pruce. Vědět všechny informace, dá se to určitě stihnout za 5 pracovních dnů. Doufám, že až někdo bude řešit stejný problém ať na jakémkoliv autě, pomůže mu tento text. Na závěr shrnutí v bodech.

do autorizovaného servisu na fyzickou kontrolu - dostanu papír že v autě je ta správná součástka
s papírem na evidenci, požádat o "rozhodní" správního úřadu města o nové ražbě
nechat si to vyrazit, vyfotit
opět na evidenci a nechat zaznamenat do TP