Stránka 1 z 2

Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 27 led 2016, 14:13
od jardafox
Nevíte pls, zda někdy nějaká svolávací akce řešila popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti? Stává se nám to při parkování z kopců. Po chvilce auto ujede o cca pět cm a za chvilku zase a takhle prakticky donekonečna. Pomůže akorát zatažení tý el. mech ručky což ale nevím, zda můžu v mrazu riskovat. Díky

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 27 led 2016, 17:34
od jurajlo
jardafox píše:Nevíte pls, zda někdy nějaká svolávací akce řešila popojíždění auta při vypnutém motoru a zařazené rychlosti? Stává se nám to při parkování z kopců. Po chvilce auto ujede o cca pět cm a za chvilku zase a takhle prakticky donekonečna. Pomůže akorát zatažení tý el. mech ručky což ale nevím, zda můžu v mrazu riskovat. Díky
Vsak jasne ze sa motor pootoci ventily, piestne kruzky netesnia na 100 percent a po chvili ked valec prekona zbytkovy tlak tak sa motor pretoci a zase tlakuje dalsi valec dalej dalsi a dalsi......iba ze by si vymontoval sviecky,vstreky a nalial tam vodu a zmontoval naspet
rucna brzda je tam prave na to ......okrem driftu :D
ja ju zatahujem aj za mrazu a este mi neprimrzla ;)

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 28 led 2016, 10:14
od jardafox
tomu se mi nechce věřit, přecejenom aut už jsem pojezdil dost, mezi něma i třicetiletý pekáče a tohle žádný z nich nedělalo

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 28 led 2016, 11:40
od jurajlo
jardafox píše:tomu se mi nechce věřit, přecejenom aut už jsem pojezdil dost, mezi něma i třicetiletý pekáče a tohle žádný z nich nedělalo
Poviem ti to takto
ked sme niekedy opravovali skodovky a nastavovali ventily tak sa rucne s racnovym klucom pootacal motor a valec do pozadovanej polohy a tam to bolo citit ako kompresia vo valci robi odpor ,samozrejme len na urcitu chvilku to bolo tazsie potom povolil ten tlak proste unikol pomaly cez piestne kruzky alebo ventily staci mikroskopicka netesnost ktora sa pri chode valca velkou rychlostou ani neprejavi
porozmyslaj takto co by malo drzat motor aby sa nepretocil? nic ho nedrzi len tlak vzduchu vo valci
Na starsich autach si mohol mat silnejsi prevod na 1 rychlostny stupen {predpokladam ze tam samozrejme davas jednicku}
Ak ti to neda tak si daj zmerat tlaky vo valcoch a moze to byt aj poskodene tesnenie pod hlavou
ak mas dvojhmotu tak tej to neprospeje pruziny na zotrvacniku su trvalo stlacene
Pomoze este vytocenie kolies
Neviem aky tam mas kopec a ako rychlo ti to posuva ale by som to nehrotil JE TO BEZNY JAV

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 03:09
od Sunman
ešte takto:
JE TO BEŽNÝ JAV u dieselových motorov pri nízkych teplotách. Bez ohľadu na to, či je to Opel alebo iné auto.

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 07:02
od Mirpie
pokud tam tazatel při parkování nedává od třetího rychlostního stupně výše, tak mu netěsní ani jeden válec (a auto moc dobře nepojede), nebo mu začíná klouzat spojka. Pokud má motor, spojku, převodovku a kinetické klouby v pořádku, tak auto se při stání na "kvalt" po vymezení vůle nehne ani o milimetr. Parkování jen na parkovací brzdu je risk a je vhodné to pojistit "kvaltem" a paranoidní jedinci zatočí kola do rejdu a za kolo vloží klín.

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 09:18
od Colommbo
Samosebou záleží na tom, v jak velkém kopci auto stojí, ale pokud řidič zařadí kvalt protisměrný, musí komprese ve válcích auto v 99% případů udržet na místě bez dalšího pohybu. :)

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 10:13
od Mirpie
na směru nezáleží, když kola chtějí roztáčet klikový hřídel, nikoli obráceně. Záleží jen na sklonu kopce a převodovém poměru.

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 10:51
od Colommbo
Ale...? Opravdu myslíš, že je jedno, jestli zařadíš jedničku či zpátečku...? Já to naopak považuju za to nejdůležitější... :)

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Napsal: 29 led 2016, 12:46
od jurajlo
Motoru je jedno akym smerom sa toci zalezi na prev.pomere
zbezne som si pozrel tabulky prev.pomerov roznych aut a na niektorych ho ma spiatocka vyssi takze z tohto dovodu to moze mat opodstatnenie ale rozdiel je maly takze to bude celkom ...fuk... ci tam da 1aleboR
Spojka preklzovat si myslim nemoze ak smyka uz pri tom ze sa snazi pretocit motor na prazdno tak pri zrychlovani alebo pri podradeni kde su krutiace momenty vyssie by mu to smykalo stale a zhorela by
Keby bolo foto toho auta na kopci tak by sme asi lepsie vedeli posudit