Stránka 1 z 5

Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 03:50
od hommers
Zdravim,chtěl bych pořídit novou Astru K a zajíma mne o kolik se zmenši prostor kufru umístěním dojezdové rezervy.A ještě bych poprosil šťastné majitele nového vozu o zkušenosti s čidly monitoringu tlaku v pneu.Jde mi o používani 2 sad kol léto+zima zda je nutno po každé záměně čidla spárovat v servisu,případně zda se nebudou rušit při blizkém umístěni(např. v garáži).Nebo jezdit do STK s 1 sadou obyč.ventilku?Předem díky za každý názor.

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 09:22
od Sunman
Nemám sice K-čko, ale máme několik J-ček a Insignie a myslím že tohle je identická odpověď:
- dojezdové kolo má přesně stejný rozměr jako lepič. V prostoru kam se montuje kolo je polystyrenová vycpávka s uložným prostorem pro kompresor a lepidlo.
Pokud máš třeba auto z německa s lepidlem, můžeš to vybrat ven a vložit kolo.

- zkušenosti s čidly máš zde ve vláknu k modelu Mokka.
Zopakuji co jsem psal tam:
originál ventilky se naprogramují jednou pro obě sady a následně můžeš sám prohazovat kola libovolně mezi sebou, vše je OK
pokud vemeš levnejší sadu ventilků u pneuservisu, naklonují jejich ventilky. při výměně sady s origo ventilkami to funguje. Pokud chceš opět namontovat sadu s pirátskými ventilky tak musíš do pneuservisu aby prošli ventilky s jejich krabičkou

u modelů do 2012 šlo jezdit s jednou sadou, pokud auto zjistilo, že mu chybí všechny ventilky napsalo jednou alarm "použitá zimní sada bez snímačů tlaku" a hotovo. U nových modelů podle EU legislativy to není možné a svítí ti neustále žlutá pneumatika na palubce.
Ventilky se nijak neovlyvňují. Můžeš vézt rezervní kola v kufru a budou ukazovat ty, které jsou namontované.

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 11:07
od OnMi
Ahoj.

Bohužel ani jedna odpověď od Sunman není správně.

Dno kufru (koberec) bez rezervního kola je o tloušťku kola cca 15cm níže. Dno ale není úplně rovné ale na krajích jsou rádiusy nahoru. S kolem je pod kobercem polystyren a koberec je úplně rovný v úrovni sklopných zadních sedadel.

Snímače kol je potřeba vždycky spárovat. Není to jak u starších modelů kde to šlo vypnout nebo naučit dvě sady. Ale dá se to napárovat i doma pomocí tool za cca 60USD.

OnMi

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 12:50
od hommers
Ahoj,děkuju za rychlou odpověď.Zatím jsem navštívil prodejce(předvedení s zkušební jízda) a musim se přiklonit k názoru ,,OnMi'' .Dno kufru (koberec) bez rezervního kola je o tloušťku kola cca 15cm níže.
Kompresor a lepidlo je umístěno ve schránce podběhu.
Ohledně snímaču kol (cena 4x2000,-)mi bylo řečeno,, U nových modelů podle EU legislativy svítí neustále žlutá pneumatika na palubce pokud tam snímače nejsou,auto neprojde STK''.Takže se rozhoduju zda 2x ročně přezouvat orígo disky,nebo pořizovat nahadní disky(zimní pneu budou v ceně),nebo jezdit v zimě se svítící kontrolkou což mi bylo doporučeno.Termin dodáni nového vozu je konec května,na technickou budu jezdit s letní sadou kol.Zatím díky jako budouci kajitel Astry budu vděčný za jakekoliv zkušenosti ve všech oblastech nového K-ačka.

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 22:09
od OnMi
Ahoj,

nevěř ceně TPMS ventilků z origo Opel dealer prodejny. 8000Kč bych za ně nedal. A než kupovat nějaké klony nebo neoriginály, tak raději vezmu originály za 950Kč za kus v akci u Vojty (http://www.opelmarket.cz/dily/snimac-tl ... -1353.html) nebo celou sadu za 3000Kč vč. dopravy z Germánska (http://www.ebay.com/itm/Opel-ASTRA-Mokk ... SwvUlWq41W)

Jsou to samozřejmě náklady navíc (EU děkujeme), ale člověk se tak vyhne dalším problémům s PČR a pojišťovnou v případě nehody. Navíc s druhou sadou kol ušetříš minimálně 2x 3-5 přezouvání v pneu servisu. Pokud si k tomu koupíš ještě TPMS learning tool (http://www.aliexpress.com/item/New-Arri ... 61297.html), jseš tak jsi za 4 roky nepřezouvání na nule (záleží na ceně v tvém oblíbeném pneuservisu).

V nedávném SM (50/2015) byla na toto téma analýza, kde rozdíl nákladů s a bez TPMS za 11 let dělal přes 72 tisíc Kč. Jejich výpočet je trochu přitažený za vlasy. Reálně vidím rozdíl tak o řád nižší.

Jinak jsme taky čekatele na novou A-K (Inno). Co se týče zkušeností, tak jistě stojí za přečtení anglické forum http://www.astrakforums.co.uk/ nebo německé http://www.astra-k-forum.de/.

Z vyčtených zkušenosti jsem zvolil:
- neobjednávat LED matrix front light - příliš mladá technologie. Prakticky jakákoliv závada na světle po záruce bude značit jejich drahou opravu nebo výměnu. A podle DE fora už první série světel musely být měněny z důvodu přehřívání.
- naopak objednat zadní LED světla. S nimi už je daleko více zkušeností. A navíc se nerosí jako běžné žárovkové a navíc mají dvě zpátečková světla. Majitelé A-J by mohli vyprávět.
- vzhledem k tomu, ze používam telefon s Android 5.1, tak jsme objednali 'jen' systém R4.0. Je tak zaručena kompatibilita a po propojení přes Android Auto mám navigaci z ovládanou z palubního displaye (vyzkoušeno u prodejce. I když mi tvrdil, že to nejde, tak jsem mu to názorně předvedl. Není nad to občas proškolit prodejce) Nemusí tak připlácet za drahou 900ku (u které je podpora Andoid Auto zatím nejasná) a za aktualizace map (i když věřím, že se po čase budou dát stáhnout někde z warez webu).
- trohu zamrzí, že s aktualizací specifikace vozu k 1.1.2016 (označována jako MY2016.5) se v tichosti vytratil tolik marketingově vychvalovaný Watt Link ze zadní nápravy (zbyl jen u nejsilnějších motorizací) a zmizelo se i pár dalších maličkostí (jako například tepelná a zvuková izolace přední kapoty. Jo holt novináři už se v plně vybavených testovacích kusech povozili, vyhráli jsme a teď je potřeba osekat a pořádně vydělat. (a není to jen pro vozy pro East Europe)
- ne 18" kola. Jsou sice hezká, ale naprosto nepraktická (pro české tankodromové silnice) a taky dost neEko. Dost Engličanů si je objednalo na jejich 1.6CDTI a pak se diví, že je to tvrdé a spotřeba je zcela jinde než očekávali
- tmavá polokůže do interieru - malé děti vzadu tak můžou klidně a beztrestně otiskovat svoje kopýtka na opěradle spolujezdce před ním. Mokrý hadr to pak rychle vyřeší (otestováno v současné VeCe)
- ne červený základní lak, ale pouze některý z metalických. Hodně majitelů (hlavně En) si stěžuje na tukance po kamíncích na kapotě a nárazníku. Především trpí nejvíce červená power, která je asi moc tenká a příliš tvrdá a tak má po zásahu kamínkem snahu odprýskávat.

To je asi v kostce vše. Jak naše A-K MY2016.5 dorazí domů, jistě se pochlubíme :)

OnMi

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 11 bře 2016, 23:05
od morgoth
Nemáte někdo info jak dlouho vydrží baterka v tpms senzorech? Já se pořád nemůžu rozhodnout, jestli na zimu koupím druhou sadu kol, nebo budu jen přezouvat. Nemám možnosti si měnit kola sám a vzhledem k ceně senzorů mi druhá sada kol moc dobře finančně nevychází. U dealera mi nabízeli zimní kola 16tky na plechových discích s tmps celkem za 23k, což mi přišlo docela dost.
Z vyčtených zkušenosti jsem zvolil:
...
Koukám, že jste došel ke stejným závěrům jako já při výběru. Taky jsem vzal R4.0 kvuli AA, původně mi trochu vadilo že k R 4.0 není barevný informační displej, ale postupně zjišťuji že oba ukazují prakticky to samé. Jen mi trochu chybí ukazování např. nastavené rychlosti tempomatu nebo venkovní teploty (teplota je na R 4.0, ale když jede AA tak samozřejmě vidět není).
- ne červený základní lak, ale pouze některý z metalických. Hodně majitelů (hlavně En) si stěžuje na tukance po kamíncích na kapotě a nárazníku. Především trpí nejvíce červená power, která je asi moc tenká a příliš tvrdá a tak má po zásahu kamínkem snahu odprýskávat.
Když jsem vybíral auto, tak jsem se byl podívat na civica, a tam mi prodejce doporučoval nebrat základní barvu, že prý je slabší. U opelu mě prodejce ujišťoval, že s tím u nich problém není, tak jsem nakonec vzal bílou (původně jsem chtěl emerald green, ale na živo ta barva nevypadá moc dobře).

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 12 bře 2016, 11:51
od OnMi
Ahoj,

s životností baterie v senzorech nového typu asi moc zkušeností nebude. Někdo píše 3 roky, někdo 5, 7 i 10 let. Osobně si myslím, že klidový odběr z baterie bude minimální a hlavní část energie se spotřebuje pro komunikaci. Takže pokud budou kola používaná půl roku a půl roku budou ležet někde v klidu v garáži nebo ve sklepě, tak časová životnost senzorů bude zhruba dvojnásobná oproti senzorů co budou na autě pořád.

Takže si myslím, že v přepočtu na ujetý kilometr to vyjde stejně ať máš jednu sadu nebo dvě.

Při používání druhé sady odpadá nutnost jezdit pokaždé do pneuservisu (s možným rizikem poškození senzoru při de a montáži) a při použití vlastního TPMS learning toolu i případná návštěva servisu.

Toť můj názor.

OnMi

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 12 bře 2016, 15:47
od hommers
Ahoj OnMi.Mam shodný názor na výběr výbavy nového A-K.Zvolil jsem stejně až na barvu (červená tu vybírala manželka).Tak uvidím jak dlouho vydrží.Plusy a mínusy metalízy mám osobně prověřené.
18 let stará obyč barva stále drží mírne oděrky před zimou vždy zatřu tužkou.12 let stará metalíza má i po létech lepší lesk ale opravit musí vždy lakýrnik,jinak to je vidět.Díky za odkazy a názory.

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 14 bře 2016, 14:58
od Cinda
OnMi píše:Ahoj,

s životností baterie v senzorech nového typu asi moc zkušeností nebude. Někdo píše 3 roky, někdo 5, 7 i 10 let. Osobně si myslím, že klidový odběr z baterie bude minimální a hlavní část energie se spotřebuje pro komunikaci. Takže pokud budou kola používaná půl roku a půl roku budou ležet někde v klidu v garáži nebo ve sklepě, tak časová životnost senzorů bude zhruba dvojnásobná oproti senzorů co budou na autě pořád.

Takže si myslím, že v přepočtu na ujetý kilometr to vyjde stejně ať máš jednu sadu nebo dvě.

Při používání druhé sady odpadá nutnost jezdit pokaždé do pneuservisu (s možným rizikem poškození senzoru při de a montáži) a při použití vlastního TPMS learning toolu i případná návštěva servisu.

Toť můj názor.

OnMi
S tím vším se dá jen souhlasit. Jen pro upřesnění, originální čidla mají také vestavěn otřesový senzor. Takže pokud není kolo na autě a nebo je auto dlouhodobě v garáži - jsou v klidu, tak přejdou čidla do jakéhosi režimu spánku, takže neodebírají téměř nic. Po prvním otřesu se opět probudí.
Poznámka: Kolem uskladněných kol nedupat! ;) ;)

Re: Zavazadlovy prostor

Napsal: 14 bře 2016, 23:41
od Sunman
Tak sorry.
Čítam tú pakáreň s novým systémom merania tlakov od MY15. Ja mám teraz Insigniu MY14 kde sú dve sady a objednanú MY16 na ktorej ma zrejme čaká táto pakareň tiež.
Nemci si kupujú u predajcov Oplu za ca 100EUR "zázračnú" krabičku, ktorá oživuje ventilky po výmene sady pneu. Podľa AutoBildu je to vraj v rámci nového EU predpisu (nechce sa mi veriť) že nie je možné naprogramovať do RJ dve sady. Samozrejme rada jazdiť so žltou signálkou znamená v Nemecku riadnu pálku pri kontrole a stratu poistky v prípade akejkoľvek poistnej udalosti.
Zase to vyhrá VW group ktorý na to bude pr.ieť a ventilky jednoducho nebude používať.