Automatické nouzové brzdění
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Automatické nouzové brzdění
Máte někdo již osobní zkušenost?
https://www.youtube.com/watch?v=10jAjmuQdzM
https://www.youtube.com/watch?v=10jAjmuQdzM
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
- Reklama
Re: Automatické nouzové brzdění
No, pípá mi to, občas to pípá i když jede člověk nějakou uzší uličkou v zatáčce, kde stojí po krajnicích vozidla, ale nebrzdilo mi to nikdy...
Opel Astra K Innovation 1,4 Turbo, 110kW/150k, Flip Chip metalíza
Re: Automatické nouzové brzdění
a máš v nastaveniach aktivované brzdenie, alebo len upozornenie?
napríklad jazda s adaptívnym tempomatom vyžaduje zvláštnu pozornosť napríklad u tých zákrut - diaľnice s prudšími zákrutami neumožňujú použiť tento režim. Hrozí nebezpečenstvo prudkého zabrzdenia keď radar vyhodnotí auto v pravom pruhu ako prekážku. Vodič auta za vami s tým nebude počítať...
Takýto problém je napr. R1 okolo Hrona
napríklad jazda s adaptívnym tempomatom vyžaduje zvláštnu pozornosť napríklad u tých zákrut - diaľnice s prudšími zákrutami neumožňujú použiť tento režim. Hrozí nebezpečenstvo prudkého zabrzdenia keď radar vyhodnotí auto v pravom pruhu ako prekážku. Vodič auta za vami s tým nebude počítať...
Takýto problém je napr. R1 okolo Hrona
Re: Automatické nouzové brzdění
Nikde jsem nenašel nastavení přímo toho brždění, na volantu máš jenom nastavení citlivosti upozornění dle vzdálenosti ve třech krocích....na tu nejcitlivější mi to pípa během cesty několikrát...na prostřední nastavení vůbec, i když jsem za prdelí někomu....na nejnižší citlivost jsem to nezkoušel, protože ani na to střední mi to nepípá....
Opel Astra K Innovation 1,4 Turbo, 110kW/150k, Flip Chip metalíza
Re: Automatické nouzové brzdění
u Insignie je v menu - nie na volante - v menu AUTO/VEHICLE na strednom displeji možnosť nastaviť ako sa má auto chovať pri zistení možnej kolízie:
- vypnuté, neurobí to nič
- zapnuté len upozornenie - tak ako na tom jutjube vidno je tam obrázok na displeji a piští alarm
- zapnuté automatické brzdenie
Vzdialenosť, ktorú možno voliť na volante platí jednak pre výstrahu a aj pre adaptívny tempomat - udržovanie vzdialenosti v troch dĺžkach.
Mám vypnuté protikolízne brzdenie, nastavené len upozornenie, pretože zrejme by to dopadlo búračkou zozadu. Adaptívny tempomat používam na rovných úsekoch a pri prázdnej ceste, je potrebné pri ňom myslieť ďaleko viac než pri bežnom jazdení. Inak
1/ je riziko ohrozenia áut vzadu
2/ prudké opotrebenie bŕzd, pretože tempomat to často ženie na doraz a potom prudko brzdí. Tempomat nevie včas reagovať na "myšičky" často viditeľné na našich diaľniciach, takže zase tvrdo na brzdy
3/ vyššia spotreba - vyplýva z 2/
- vypnuté, neurobí to nič
- zapnuté len upozornenie - tak ako na tom jutjube vidno je tam obrázok na displeji a piští alarm
- zapnuté automatické brzdenie
Vzdialenosť, ktorú možno voliť na volante platí jednak pre výstrahu a aj pre adaptívny tempomat - udržovanie vzdialenosti v troch dĺžkach.
Mám vypnuté protikolízne brzdenie, nastavené len upozornenie, pretože zrejme by to dopadlo búračkou zozadu. Adaptívny tempomat používam na rovných úsekoch a pri prázdnej ceste, je potrebné pri ňom myslieť ďaleko viac než pri bežnom jazdení. Inak
1/ je riziko ohrozenia áut vzadu
2/ prudké opotrebenie bŕzd, pretože tempomat to často ženie na doraz a potom prudko brzdí. Tempomat nevie včas reagovať na "myšičky" často viditeľné na našich diaľniciach, takže zase tvrdo na brzdy
3/ vyššia spotreba - vyplýva z 2/
Re: Automatické nouzové brzdění
Ahoj, na tom videu je pouze demonstrace "Výstrahy před kolizí vpředu".... citace z dokumentace:
"Výstraha před kolizí vpředu
Výstraha před kolizí vpředu může pomoci vyloučit nebo snížit poškození způsobeně čelními nárazy.
Systém používá systém přední kamery v čelním skle pro detekci vozidla přímo před vámi, ve vaší trase do vzdálenosti přibližně 60 metrů.
Vozidlo vpředu je indikováno kontrolkou A. Když se vozidlo přímo před vámi přibližuje příliš rychle, zazní zvonkohra a v informačním centru řidiče se zobrazí výstraha. Navíc je řidič upozorněn blikající řadou LED diod, která je promítána na čelní sklo v zorném poli řidiče.
Nezbytnou podmínkou je, aby výstraha před čelní kolizí nebyla deaktivována stisknutím tlačítka."
Tento systém funguje od 8km/h a jenom varuje, ale do řízení nezasáhne. Citlivost se dá nastavit. Autonomní brždění je ale v Oplu také a je celkem třístupňové:
1. systém přípravy brzd, funguje do 80km/h pak se vypne. Snižuje reakční dobu natlakováním brzd.
2. uplatní se po bodu 1. Aktivuje kritické brždění - do 60 km/h auto přibrzdí, do 40 km/h je schopen auto zcela zastavit.
3. brzdový asistent s předvídáním, udržuje předpřipravené brzdy na kritické brždění a dá se říci, že brzdí s Vámi. Posiluje účinek Vašeho sešlápnutí pedálu pro vývin mnohem vyšší brzdné energie. Tento asistent funguje do 85 km/h, poté se vypíná.
Deaktivovat se pochopitelně dají všechny stupně asistenta. ... Docela mě to vylekalo, když se to spustilo poprvé, je to docela hlasité a i ty blikačky jsou nepřehlédnutelné.
Jinak osobně to moc zkoušet nechci, spolehám na to, že to tam je a kdyby náhodou, tak možná i pomůže... ale závisí to na rychlosti, kterou jedeš
Funkčnost protikolizního brždění je vidět ve videu ke crash testům, v diskuzi jsem dával link...
"Výstraha před kolizí vpředu
Výstraha před kolizí vpředu může pomoci vyloučit nebo snížit poškození způsobeně čelními nárazy.
Systém používá systém přední kamery v čelním skle pro detekci vozidla přímo před vámi, ve vaší trase do vzdálenosti přibližně 60 metrů.
Vozidlo vpředu je indikováno kontrolkou A. Když se vozidlo přímo před vámi přibližuje příliš rychle, zazní zvonkohra a v informačním centru řidiče se zobrazí výstraha. Navíc je řidič upozorněn blikající řadou LED diod, která je promítána na čelní sklo v zorném poli řidiče.
Nezbytnou podmínkou je, aby výstraha před čelní kolizí nebyla deaktivována stisknutím tlačítka."
Tento systém funguje od 8km/h a jenom varuje, ale do řízení nezasáhne. Citlivost se dá nastavit. Autonomní brždění je ale v Oplu také a je celkem třístupňové:
1. systém přípravy brzd, funguje do 80km/h pak se vypne. Snižuje reakční dobu natlakováním brzd.
2. uplatní se po bodu 1. Aktivuje kritické brždění - do 60 km/h auto přibrzdí, do 40 km/h je schopen auto zcela zastavit.
3. brzdový asistent s předvídáním, udržuje předpřipravené brzdy na kritické brždění a dá se říci, že brzdí s Vámi. Posiluje účinek Vašeho sešlápnutí pedálu pro vývin mnohem vyšší brzdné energie. Tento asistent funguje do 85 km/h, poté se vypíná.
Deaktivovat se pochopitelně dají všechny stupně asistenta. ... Docela mě to vylekalo, když se to spustilo poprvé, je to docela hlasité a i ty blikačky jsou nepřehlédnutelné.
Jinak osobně to moc zkoušet nechci, spolehám na to, že to tam je a kdyby náhodou, tak možná i pomůže... ale závisí to na rychlosti, kterou jedeš
Funkčnost protikolizního brždění je vidět ve videu ke crash testům, v diskuzi jsem dával link...
Opel Astra K Enjoy 1.4 74kW
Nissan Note II 1.2 DIG 59 kW
Hyundai IX20 1.4 CVVT 66 kW
Nissan Note II 1.2 DIG 59 kW
Hyundai IX20 1.4 CVVT 66 kW
Re: Automatické nouzové brzdění
tak som dnes skúsil aktivovať na Insignii namiesto "len výstraha" opciu "brzdy a výstraha".
1/ opravujem tu moje kecy, toto je naozaj len príprava na kolíziu, nie automatické brzdenie.
2/ zmena medzi len výstraha a brzdy + výstraha nie je na Insignii žiadna. samozrejme funguje kamera a výstraha signalizuje na displeji žlté autičko a cinká. O nejakej príprave na brzdách, no neviem...
3/ tlačítko vzdialenosť od predchádzajúceho auta funguje dopbre s adaptívnym tempomatom (u Astry od MY17), kde vidno jasne predĺženie odstupu za vozidlom vpredu.
u prípravy na kolíziu toto nie je isté, pretože on vyhodnocuje ešte rýchlosť priblíženia atď, takže ťažko porovnať jednu a tri paličky
4/ automatické brzdy fungujú len v spojení s adaptívnym tempomatom, kde je radar v čelnej maske.
1/ opravujem tu moje kecy, toto je naozaj len príprava na kolíziu, nie automatické brzdenie.
2/ zmena medzi len výstraha a brzdy + výstraha nie je na Insignii žiadna. samozrejme funguje kamera a výstraha signalizuje na displeji žlté autičko a cinká. O nejakej príprave na brzdách, no neviem...
3/ tlačítko vzdialenosť od predchádzajúceho auta funguje dopbre s adaptívnym tempomatom (u Astry od MY17), kde vidno jasne predĺženie odstupu za vozidlom vpredu.
u prípravy na kolíziu toto nie je isté, pretože on vyhodnocuje ešte rýchlosť priblíženia atď, takže ťažko porovnať jednu a tri paličky
4/ automatické brzdy fungujú len v spojení s adaptívnym tempomatom, kde je radar v čelnej maske.
Re: Automatické nouzové brzdění
Proč zde hovoříš o Insignii. Astra K to má jinak! Viz předchozí příspěvek od Gogin. Spíše by mě zajímalo, jak aktivovat/deaktivovat jednotlivé stupně asistenta...Podle mě, je tam pouze jedno tlačítko na "levém kříži" na volantu.
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Antara 2.2
Omega 2.0
Re: Automatické nouzové brzdění
Tak mám nabídku na 1.6CDTI/136k ST Dynamic, s asistenty (vyjetí z pruhu, rozpoznání značek, měření vzdálenosti) a s automatickým nouzovým brzděním.
Re: Automatické nouzové brzdění
akoze astra uplne zastavi?
podla mojich info to nejde...
podla mojich info to nejde...
opel astra k inovation 150k