Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
JarekB
Příspěvky: 2
Registrován: 23 bře 2016, 09:05

Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od JarekB »

Ahoj,

uvažuji o Astře K ST a potřeboval bych poradit s výběrem motoru. Roční nájezd předpokládám 30 tisíc kilometrů za rok. Každodenní cestování bude z 80% po dálnici. Mám trošku obavy, aby benzínová verze neměla na dálnici vyšší spotřebu? Jaký na to máte názor?

Díky moc

Jarek
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od Sunman »

Tipoval by som rozdiel 2L.
Ten benzin sa zda taky svizny,ale v kopcoch na D1 poznas rozdiel medi benzinovym a naftovym konom.
Spocitaj si rozdiel investicie a ceny paliva. Pokial budes uvazovat len o cene na prevadzku tak sa ti investicia do dizla vrati po 100k km. Je to skor o pocite z jazdy.
Osobne by som volil 1.6CDTI 136k. Na J-ckach mame s nimi dobre skusenosti, 5.2-5.5l/100km u kombiku a s tazkou nohou.
JarekB
Příspěvky: 2
Registrován: 23 bře 2016, 09:05

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od JarekB »

Ahoj, díky. Naftová verze stojí o deset tisíc víc, než ta benzínová, což je zanedbatelná částka. Nafta bude pro moje potřeby zřejmě nejlepší :)
labakan29
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2020, 14:04

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od labakan29 »

Zdravím,

řeším stejnou volbu mezi těmito motory. Jezdím denně do práce 25 km tam a zpět v Praze po spojce. Jezdím ale brzo ráno, takže žádné popojíždění a většinu z toho jedu 80km/h. Zpět jedu s přestávkou do fitka či na nákup. O víkendech nějaká ta delší trasa plus cesty na SK do Košic třeba 3 x ročně, do Alp cca 10 x ročně. Najezdím celkem cca 30 000 km ročně z toho je cca 12 000 km naježděno v režímu do práce a zbytek vychází na dlouhé trasy. Prosím o radu - šli byste s tímto ježděním do nafty 81 kw nebo benzínu? Jsem defenzivní řidič a dynamiku auta moc nevyužívám. U té nafty - jak často se tam vypaluje DPF? Jde to nějak poznat, že probíhá nebo že začala?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od Colommbo »

Jsem odjakživa (44 let za volantem) petrolhead, naftu jsem nikdy neměl a půjčeným Mondeem 2.0 tddi jezdil jen dva měsíce, když jsem měl Omču v nemocnici. A taky nevím, jak jsou na tom oba motory se spolehlivostí, nicméně pro tebou uváděný provozní režim bych radil naftu. 8-)
Regenerace DPF nijak signalizována není, motor pouze změní zvuk (ucho to prý pozná) a po dobu regenerace se zvýší okamžitá spotřeba paliva. Četnost regenerace záleží na převládajícím režimu jízd, v tvém případě bych ji odhadoval na interval kolem 1000km.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
Modřina
Příspěvky: 34
Registrován: 02 dub 2020, 08:40

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od Modřina »

Ahoj.
Měl jsem G v benzínu, H v naftě, teď mám 3 roky J v naftě (1,6 - 81 kW). Dlouhodobá spotřeba do 5,5 l, naprostá spokojenost.
Pokud se týká vypalování filtru, signalizace je skrytá... Př přepnutí sdruženého displaye do "eco" Hlavní spotřebiče - se zde při spuštěném vypalování objeví hláška "Vyhřívání zadního okna". Aspoň u "J".
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016

Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
labakan29
Příspěvky: 2
Registrován: 31 kvě 2020, 14:04

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od labakan29 »

Ahoj a díky Vám za rady. Snad to vypalování bude tedy OK. Bral bych ho i po 500 km, ale jestli bude po 1000 km tak to by byl jako zázrak, po aktuálních zkušenostech s jinou značkou. Nevím jestli taky nezvolit starší model J. Přijde mi totiž, že čím novější auto, tím větší střep a jen to tahá prachy z kapes na servisy.
kotek
Příspěvky: 8
Registrován: 03 dub 2020, 08:50

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od kotek »

Mám naftu, poslední verzi modelu J, ale tu 100 kW verzi, pořízenou na přelomu 2014/15. Olej měním po 15 tis, zatím žádná porucha, v 70 tis výměna předních i zadní kotoučů. Dlouhodobá spotřeba (nikoliv to blábolí palubní PC), tedy skutečná, je 5.6 l/100 km. Jednoznačně slabým místem jsou zadní brzdy, které mají snahu se nevracet, tak že je třeba se jim jednou ročně věnovat.
DPF fitr vypaluje podle stylu jízdy. V zimě na krátkých štrekách klidně i po 250 km, v létě to ani nezaregistruji. Na dlouhých trasách je to někde kolem 800 km. Nepoužívám žádné vyfikundace v podobě VIF. Nic méně již to mám v uchu a když parkuji a vidím zvýšenou spotřebu a zvuk traktoru, tak to nevypínám, ale počkám až se proces ukončí. Zatím žádný nouzový stav v podobě kroužení kolem baráku nenastal.
Uživatelský avatar
Modřina
Příspěvky: 34
Registrován: 02 dub 2020, 08:40

Re: Astra ST - 1.4 turbo 110kW vs. 1.6 CDTI 81kW

Příspěvek od Modřina »

labakan29 píše: 01 čer 2020, 20:25 Ahoj a díky Vám za rady. Snad to vypalování bude tedy OK. Bral bych ho i po 500 km, ale jestli bude po 1000 km tak to by byl jako zázrak, po aktuálních zkušenostech s jinou značkou. Nevím jestli taky nezvolit starší model J. Přijde mi totiž, že čím novější auto, tím větší střep a jen to tahá prachy z kapes na servisy.
Pokud najdeš J se všemi vychytávkami, jako zabudovaná GPS, přední - zadní asistenti a pod., šel bych spíše touto cestou. V "K" je nasypáno o cca 25 % víc elektroniky a serv. Je sice o cca 150 kg lehčí, ale crash testy ukázaly horší výsledky. Mám dojem, že "J" se vyráběla ještě do konce roku 2016. Já mám z počátku 2016.
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016

Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“