Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Moderátor: Moderátoři

James01
Příspěvky: 12
Registrován: 11 srp 2016, 18:39

Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od James01 »

Zdar hosi.
Zeptam se, mate nekdo zkusenost s tim ze se vam za jizdy rozsvitila oranzova kontrolka volantu s vykricnikem a na PC se misto treba dojezdu zobrazi F.
Intenzita neni pravidelna a vzdycky kdyz se to zobrazi tak se zvysi trochu i volbobezne otacky.
Na diagnostice se zadna chyba neukazala, rizeni nebo tuhost rizeni je vicemene stejne, kapalina v servu je na max.
Dle knizky je to chyba v elektrohydraulickem zizeni, ale diagnostika nenasla nic .
Kamarad rikal ze muze byt nekde problem s napetim nebo neco takovyho ....
Mel nekdo z vas takovy problem ?
Vectra C 2.2 16V 108kw diky
Opel Vectra C 2.2 16V 108KW
Z22SE
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1808
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od Colommbo »

Zkus změřit dobíjení, jestli nehapruje altík...
W124 E320 R6 Coupé 1994
James01
Příspěvky: 12
Registrován: 11 srp 2016, 18:39

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od James01 »

Pri plne zatezi jako jsou rozsvicena svetla, mlhovky dalkovy, vetrak na max me to ukazuje 13,7 - 8V ikdyz pridam plyn, jakmile otocim volantem spadne hodnota na nejakych 12V a kdyz volant pustim tak to vyskoci na 13,8V
Kdyz vsechno vypnu a motor jede jen na volnobeh tak uz to ukazuje 14,1V
Opel Vectra C 2.2 16V 108KW
Z22SE
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1808
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od Colommbo »

14,1V na nezatížený volnoběh je v pořádku stejně jako hodnota naměřená při zatížení (jen nechápu, co znamená uvedených 8V...)
W124 E320 R6 Coupé 1994
James01
Příspěvky: 12
Registrován: 11 srp 2016, 18:39

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od James01 »

Jako od 13,7V az 13,8V ...

Kamarad me rekl ze by bylo potreba zjistit kolik ma altik davat pri zatizeni serva.
Mam takovou tu bluetooth diagnostiku za 3kila a ta mi nenasla zadnou chybu v RJ ikdyz ta kontrolka sviti.
To el servo ma velkou spotrebu a jde videt kdyz otocim ze mi i jakoby pohasnou svetla a osvetleni interieru, si rikam jestli baterka nemuze byt na hrane zivotnosti ikdyz je stara cca 2 apul roku ( 80ah)

mam verzi bez IDS podvozku a co me rekl mechanik tak to nema ani nejaky cidlo nakloneni volantu.
Docetl jsem se ze muze byt problem v ICM modulu nebo tak nejak, tak ze asi zajedu do oplu
Opel Vectra C 2.2 16V 108KW
Z22SE
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1808
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od Colommbo »

Ach so... ;) Elektro(hydraulický) posilovač řízení je vpodstatě největším odběratelem energie z alternátoru (za běhu motoru), fór je však v tom, že pokud řídící jednotka vyhodnotí, že altík dobíjí špatně/málo, elektrický posilovač odpojí jako první, aby zůstal sdostatek energie pro chod motoru, světla apod. V tomto konkrétním případě bych jako laik usuzoval na nějaký zádrhel v servu samotném a koneckonců i v CIM (Column Integrated Modul) pod volantem, to je takové velmi chytré kurvítko mající na starosti ovládání blinkrů, stěračů apod. a důležité - snímá úhel natočení volantu a tedy se servem by to souvislost mít mohlo. Tohle vše by ale v případě VeCe mělo být zjistitelné/ověřitelné dobrou diagnostikou a někým, kto s ňou vie narábať... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
James01
Příspěvky: 12
Registrován: 11 srp 2016, 18:39

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od James01 »

dik za odpoved.
Na kontakty od el. serva jsem koukal a jsou v pohode, nejsou zaoxydovany apod ... Jinak na aute vsechno bezi normalne.
Jen me neni jasne ze ta kontrolka toho volantu se zobrazi jak kdy kdyz jedu do prace tak ne kdyz jedu z prace zak se ukaze po 10km nekdy ihned nekdy dojedu domu z prace a nic.
Packy pod volantem funguji vsechny, jak blinkry zapinani/vypinani, tempomat, sterace... proste vsechno.
Obratim se na nejakou dobrou diagnostiku a uvidim, dik :)
Co se serva tyce tak za jizdy funguje normalne, jen kdyz stojim a otocim volantem tak citim ze jde trosinecku ztuha.
Opel Vectra C 2.2 16V 108KW
Z22SE
Uživatelský avatar
peter.eu
Příspěvky: 270
Registrován: 12 kvě 2010, 15:59

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od peter.eu »

Kdysi sem měl u Vectry taky problém se servem, dokonce i přestavalo fungovat. Přes op-com jsem zjistil že byl odpojen z příčiny velkého odběru proudu. Nakonec jsem vyřešil tím že jsem servo vyndal, vypustil komplet olej a poté dal novou náplň. Od té doby funguje v pořádku. Také jsem někde kdysi četl že bývají vlhké konektory přímo na servu a dělá to problémy.
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od Sunman »

Za mňa CIM.
Nemeria natočenie volantu a tým zrejme bude aj problém s ovládaním ESP. Nepodceňoval by som to.
James01
Příspěvky: 12
Registrován: 11 srp 2016, 18:39

Re: Sviti kontrolka volantu s vykricnikem

Příspěvek od James01 »

Jsme se docetl ze lidi co meli problem s CIM modulem tak toho nefunguje mnohem vic, jako tempomat, blinkry, klakson svetla, budiky se nerozsvti nebo se sami zhasnou, auto nejde nastartovat apod ...
Ja takovy problem zrejme nemam nebo muze byt zacinajici, vsechny funkce mi funguji
na budikach mi sviti jen ABS a ESP ( trojuhelnik s autickem ve smyku ) ale to vim protoze mam v haji kabel od snimace ABS a musim vymenit jen naboj s loziskem...
Me se sem tam projevi ze za jizdy se objevi kontrolka volantu s vykricnikem a na PC se misto dojezdu napt 145km objevi pismenko F a prestane mi ukazovat na budiku rucicka rychlomeru kolik km/h jedu
Jinak se auto chova v podstate stejne... jen kdyz sviti a stojim citim ze jde volant lehke ztuha kdyz chci otocit do plnyho rejdu, pri jizde ne ...
Nekdy se ten volant s vykricnkem a na PC pismeno F zobrazi ihned nebo nekdy ne... nebo jedu do prace a objevi se po 1km nekdy ne
Kdyz stojim na volnobeh mam otacky kolem 750/800 standartne ( presne nevim ) a uz poznam kdyz se zvysi otacky motoru cca na 1100 tak tak se ten volant s vykricnikem objevi a objevi se i na PC F
Je to divny v tydnu navstivim diagnostiku
Je pravda ze mam dva klice a na ten druhy, vic osoupany na ten nejde nastartovat, po nastrceni do zapalovani se ukaze tusim ze zamek.
Opel Vectra C 2.2 16V 108KW
Z22SE
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Podvozek a řízení“