Stránka 1 z 2

unik chladící kapaliny

Napsal: 18 pro 2016, 08:32
od Opel 307
Zdravím koupil jsem opel meriva 1,7 cdti 74kw,rv.2004,naj.255000km.Mám takový problem z unikem chadicí kapaliny teklo to pod termostatem tak jsem to všecho očistil, vyměnil jsem jednu hadici svorky překontrolaoval.Všechno bylo ok,tak jsem dolil trochu surové kapaliny(červené) do nádobky.Začal jsem jezdit a začlo to zničeho nic znova téct a co mě zarazilo že to začlo vzlínat i z chladiče.Možná je to blbost ale když jsem utahl dost víčko na nádobce tak to začalo tect a tak jsem to moc neutahoval jenom tak s citem a přestalo to tect.Prosím o radu pokud jste se stim někdo setkal napište děkuji za odpověd.

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 28 pro 2016, 19:44
od Opel 307
To jste se stím nikdo nesetkal? :(

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 29 pro 2016, 15:52
od Brembo SV
ked povolíte viečko,unikne pretlak zo systému. Zrejme tam máte menčiu netesnost,ktorá sa prejaví až pri pretlaku systému-normálny a odporučaný stav. chaldiaca kvapalina pri pretlaku systému začne vriet až nad 100 stupnov celzia-závisí od pretlaku a druhu chladiacej kvapaliny,spravidla až nad 110 stupnov,pri niektorých kvapalinách a systémoch je to až 140 stupnov celzia. Na chladič použite Pro-Tec Radiator Stop Leak. Zatial mi fungoval vždy a spolahlivo,utesnil i chladič na výmenu.

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 30 pro 2016, 10:30
od Opel 307
Brembo SV píše:ked povolíte viečko,unikne pretlak zo systému. Zrejme tam máte menčiu netesnost,ktorá sa prejaví až pri pretlaku systému-normálny a odporučaný stav. chaldiaca kvapalina pri pretlaku systému začne vriet až nad 100 stupnov celzia-závisí od pretlaku a druhu chladiacej kvapaliny,spravidla až nad 110 stupnov,pri niektorých kvapalinách a systémoch je to až 140 stupnov celzia. Na chladič použite Pro-Tec Radiator Stop Leak. Zatial mi fungoval vždy a spolahlivo,utesnil i chladič na výmenu.
To začne téct z chaldiče když utáhnu víc víčko nádoky,jak píšeš dát do toho něco na utěsnění chladiče.Není potom problém že auto přestane topit.Kamarád měl ten stejnej problem u megana že mu přestal topit a musel rozdělat a vyčistit chladič topení ten byl skoro uplně ucpaný...

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 30 pro 2016, 14:27
od Colommbo
Ve víčku expanzní nádobky jsou dva ventily, pře- a podtlakový. Přetlakový slouží k uvolnění nadměrného tlaku při velkém zahřátí kapaliny, podtlakový pak k vyrovnání tlaku v systému s okolním při chladnutí kapaliny. Pokud přetlakový ventil nefunguje, jak má, může se v systému za určitých okolností vytvářet nadměrný tlak ústící v únik kapaliny v místě nejmenšího odporu. Zkus vyměnit víčko nádobky za nové, nestojí to zas tolik.
Co se "utěsňovačů" chladícího systému týče, určitě bych doporučil tekutý na chemické bázi, nic sypkého. :!: Měl jsem taky velmi drobný únik kapaliny (cca deci a půl za tisíc km) a nepodařilo se mi zjistit, odkud. Dlouho jsem váhal, jestli nějaký přípravek nalít, nakonec jsem použil tekutý od firmy TEC2000, je v systému téměř dva roky a 40tis.km a Omega chladí a topí (i těsní) zcela bez problémů. :)

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 31 pro 2016, 08:22
od Opel 307
Všem moc děkuji za rady,skusím vyměnit vičko.

Chladící kapalina Opel - mají dva druhy víčka, jaké vybrat?

http://www.mroauto.cz/katalog/opel/meriva/17205/100102/

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 31 pro 2016, 10:35
od Brembo SV
obávam sa,že výmena nepomože,po zohriatí systému to začne ciect znovu. Ten Pro-Tec som použil na Suzuki SV 1000 i na Insignii a nič neupchala-tá SV má kanáliky v chladiči naozaj malé. Na Insignii už etesnil chladič 2. rok,na SV len rok-chladič stojí 1000€,druhovýroba nezohnatelná.Síce sa trochu usadí v nádržke,ale nesposobí v nej pevné usadeniny,takže toho sa bát nemusíte. Nekvalitné utesnovače skutočne možu upchat systém,Pro-Tec ale rozhodne nepatrí k šuntom-odporučil mi ho mechanik,že nikdy nebol problém. TEC 2000 do chladiaceho systému som neskušal,no čistiace aditíva do palivého systému maju bezkonkurenčné.

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 31 pro 2016, 10:41
od Colommbo
Taky nejsem nastopro přesvědčený, že výměna víčka pomůže, ale už moja stará mama hovorili "za skúšku nič nedáš"... :D Chladící soustava má zkrátka těsnit a šmytec. A přípravek od TEC2000 jsem zvolil právě proto, že jeho čistící produkty jsou na velmi dobré úrovni a reference mají jen ty nejlepší. :idea:

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 31 pro 2016, 10:50
od Opel 307
Skusím koupit to víčko není drahý,pak bych musel tam něco nalejt kdyby to nepomohlo...

Re: unik chladící kapaliny

Napsal: 31 pro 2016, 10:52
od Opel 307
Brembo SV píše:obávam sa,že výmena nepomože,po zohriatí systému to začne ciect znovu. Ten Pro-Tec som použil na Suzuki SV 1000 i na Insignii a nič neupchala-tá SV má kanáliky v chladiči naozaj malé. Na Insignii už etesnil chladič 2. rok,na SV len rok-chladič stojí 1000€,druhovýroba nezohnatelná.Síce sa trochu usadí v nádržke,ale nesposobí v nej pevné usadeniny,takže toho sa bát nemusíte. Nekvalitné utesnovače skutočne možu upchat systém,Pro-Tec ale rozhodne nepatrí k šuntom-odporučil mi ho mechanik,že nikdy nebol problém. TEC 2000 do chladiaceho systému som neskušal,no čistiace aditíva do palivého systému maju bezkonkurenčné.

A kde seženu ten připravek do chladiče a popřípadě kolik stojí?