Stránka 1 z 3

kvalitní nafta

Napsal: 15 úno 2017, 22:06
od Joska
Kluci pojedu si pro druhou nádrž, co doporučíte za naftu - resp. co tankujete a proč?

Prolezl jsem internet a např. škodovaci lejou obyč. naftu a míchají VIF, taky to tak máte, nebo jezdíte pro hotovku.

máte nějaký doporučený VIF?

Díky za názor

Re: kvalitní nafta

Napsal: 15 úno 2017, 22:40
od OnMi
Ahoj,

naftovou mam Vectru C (ne A-K) a pouzivam normalni naftu a VIF zimni. V testu aditiv ve svete motoru vysel VIF nejlepe a prekvapive i nejlevněji. V jednom z posledních cisel je pak test cisticich schopnosti VIFu provadeny v rakouske zkusebne. Nejhumornejsi je to, ze cista ceska nafta s bioslozkou privezena pro ucely testu ma horsi parametry, nez umele ''zaspinena'' rakouska nafta bez bioslozek. Burese nam byl cert dluzen....

Jinak na VeCe po 230tis. km (vse puvodni) mam korekcni odchylku vstriku do 0.4ug/zvih. Max. povolene tolerance je 0.8, takze se da zjednodusene rici, ze jsem na polovine realne zivotnosti motoru/vstrikovacu aby ještě splnovaly povolenou toleranci.

OnMi

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 07:37
od Sunman
No, jedeš pro druhou nádrž. to aby si podľa niektorých už myslel na výmenu oleja a pomaly generálku motora. :mrgreen: Samozrejme kecám. Nedramatizujme to tu.
Na 3-och VeCe, posledná mala minulý rok 350t a štyroch Insigniach - všetko diesle som nejaký kilometer najazdil.
Tankujem obyčajnú naftu - predtým Agip/Eni, teraz slovnaft, keď tam nie je Slovnaft tak OMV, Benzina. Ale je to len z čistej vypočítavosti, pretože Eni a teraz Slovnaft majú za body za tankovanie relatívne najviac.
V mrazoch ktoré boli tento rok som tankoval drahšie nafty - OMV alpin alebo EVO u Slovnaftu aby som niekde nezamrzol.
Nikdy žiadne aditíva - tlačíme spotrebu dolu a potom budem platiť extra za aditívum, To predsa nedáva zmysel. Pokiaľ sa nechystáš jazdiť viac ako 20t km ročne tak tvoje auto v pohode dožije 10 rokov. Či to potrebuješ na dlhšie?

Jedine čomu sa vyhýbam sú staré čerpačky a "no name" pumpy - raz som natankoval u Repsolu v ČR - motor ťahal snáď lepšie ako inokedy ale neskutočne rachotil, takže po jednej nádrži 2x drahší OMV.

Rovnako ani ten olej nemením v kratších intervaloch ako píše počítač, čo je u mňa vždy 30000km.
Teraz som bol na kontrolu s "bývalkou", má 180t a vypaľovanie DPF beží po 900km. Vraj tam chodia autá ktoré majú vypaľovanie po 300÷400km.
Dtto na "terajšej láske" má od leta 45t, adblu dolievam po 15000km takže DPF vypaľovanie nižšie ako priemer. Pravda, bežná trasa je od 50km vyššie.

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 08:20
od mattonecz
Benzina Verva nejlepší nafta..

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 08:49
od Joska
díky kluci, právě má oblíbená Shellka moc dobře nedopadla, naštěstí benzínku mám ne za rohem, ale za dvěma, tak je to v pohodě.
Co jsem se dočetl, tak VIF dávat jen do levnější nafty(samozřejmě na jmenovaných benzinkách) ale je to zbytečné dávat do premiových paliv-tam to prý davají automaticky ručně :)

Píšeš, že ti vypaluje DPF po 900, jak to poznáš, jen podle zvýšené spotřeby a smradu, nebo na to máš nějakou vyhodnocovací krabičku? jde to poznat z diagnostiky třeba?

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 10:56
od Sunman
Absolutní souhlas s Mattonecz - Verva No.1 v ČR.
shell netankujem od doby, čo ich ČOI vyhodnotili ako najhoršiu naftu v ČR z vyhodnocovaných.

DPF:
- toto zistenie bolo v Opel servise z ich diagnostiky
- na Insignii to viem podľa spotreby adblu, pretože "odporný" časopis písal že u VW group je to ca 8000km výdrž, moja nádobka je o 10% väčšia ale dolievam po 15000km, takže vypaľovanie má dlhšie intervaly.
- u Insignie sa dá urobiť "kontrolka" tak, že pripojíš LED diodu na napájanie ohrevu bočného zrkadla - pri vypaľovaní DPF sú zapnuté spotrebiče pre záťaž motora. Takže vidíš keď vypaľovanie beží.
- na každom aute to vidíš pri voľnobehu - pred vypnutím motora skontroluj spotrebu na mieste, pokiaľ je normálne 0,4÷0,6 l/hod, pri DPF je viac ako 2 l/hod až do 5,5 l/hod.

tvoja vytúžená krabička fungovala len v starých modeloch, máme ju na Astre H. tu vidíš aj koľko % chýba, koľko km od posledného vypálenia atd atd.
Nesnaž sa ju zháňať, proste pre nové RJ to nie je.
Pokiaľ jazdíš rozumne, nie nízke otáčky, nie trasy 2÷5km za studena tak o DPF ani netušíš.

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 10:58
od Colommbo
Jestli ti jako zarytý petrolhead můžu poradit, zvaž tankování u EuroOil(u), z jejich stojanů teče nafta bez biosložky. A VIF klidně přidávej, pro naftu jsou jen dva druhy, letní a zimní. A v odpověď na narážku přítele Sunmana volám: ano, po najetí cca 5tis.km (po)uvažuj o výměně oleje v motoru! ;)

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 12:02
od mattonecz
Eurooli pro me naopak nejhorsi, po natankovani nafty do O2 1.9TDi to auto nejelo a ani moc nechtelo startovat.
Pote vycisteno Vervou a hned to jinak jelo, znelo i startovalo.

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 12:04
od Colommbo
Ale to nebylo naftou... :lol:

Re: kvalitní nafta

Napsal: 16 úno 2017, 12:10
od mattonecz
Colommbo píše:Ale to nebylo naftou... :lol:
No zkus Eurooli u sjezdu z dalnice na Strakonice a uvidis :D nejlevnejsi siroko daleko, ale za cenu kvality