Stránka 1 z 5

Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 20 úno 2017, 10:38
od Voloda
Dobrý deň,

Chcel by som sa vás opýtať, či nemáte viac info o tomto motore? Nejaké dokumenty, odkazy, testy, konštrukciu, vlastnosti atď. Dokopy o ňom nemôžem nájsť nič, iba základné údaje.
Zaujíma ma napr, či to má okrem priameho vstrekovania aj nepriame, ako napr nové TSI od VW (Výhoda čistenia nasávacích ventilov od sadzí z EGR) a podobne feauturinky.

Vďaka.

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 20 úno 2017, 11:07
od pelito
technicke udaje asi len tieto: https://www.opel-akcia.sk/opel-astra/no ... -udaje.pdf

recenzii na ten motor najdes na nete celkom dost, v sobotu som mal testovaciu jazdu, bol som prekvapeny aky svizny je ten motor, na to ze je to 1.0T 3 valce tak pekne taha uz od cca 1600-1700 otacok, povodne som chcel 1.4T ale po precitani viacerych for a problemoch s cukanim som si to rozmyslel a beriem 1.0T, pokial sa nechces pretekat na dialnici tak ten motor na toto auto uplne staci, pri 130 km/h bez problemov, motor ani nepocujes, iba mierny hluk od kolies (zimne pneu + mokra cesta).

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 20 úno 2017, 11:37
od Voloda
Njn, ale ja som zvedavý človek, Chcem vedieť čo najviac. Také vecičky, ako som uviedol ako príklad. To vstrekovanie atď.
Môžem ti potvrdiť, že ten motor je ..ehm...zábavný. Prijemne ťahá tak od 1900ot a ťahá až do tých 5000-5500. Keď sa trošku ohreje (myslím celý, nie len chlad.kvapalina), je jeho prejav ešte lepší. V stredných otáčkach,keď pridávaš, počuť také príjemne pradenie, ktoré si zamiluješ ;) Na bežné jazdenie úplne stačí, ani s obiehaním nemám nejaké problémy. Keď treba šliapnuť na krk, 3ka točí pokojne až do 140+ km/h.
Osobne mám trošku problém s rýchlosťou 50-60km/h. Je to ani 3ka ani 4ka - keď ti nevadí mierne podtáčanie, kľudne aj tá 4ka (1600-1900ot/min). Motor síce trošku protestuje, no neklepe, iba trošku duní. Ja radšej 3ku - zdravé otáčky(2100-2600ot/min).
Ak si pokojnejší typ vodiča, tak ti poskytne presne to, čo hľadáš. Úsporné jazdenie s dostatočnou výkonovou rezervou. Osobne podľa dotankovania chodím po 5500km s priemerkou 6.4l/100km - (60:40/mesto:okrsky). Mimo mesto sa s reálnou spotrebou zmestíš aj do 5,2-5,4.

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 30 bře 2017, 10:16
od blesk
Ten motor je zaujimavy, samozrejme, vacsina ma k 3valcom maleho objemu odpor (BMW ma trojvalce 1.5 a novy Ford 1.5TEB bude tiez trojvalec). Dnes ale uz i Japonci a Korejci maju trojvalec. Naposledy Honda, celkom dobre parametre 95kw a 200Nm. Novy Ford 1.0EB bude mat 103kw! Tolko ma moja stara 1.4T a nedavno mali 2.0i, predtym 2.5i 4-5 valce. Ked este pozeram na parametre Hondy, tak maximalka je 203kmh (zase tolko mam u J kombi s 1.4T) Astra ma 200kmh. Jediny problem/rozdiel Astry je, ze 1.0T ma iba 77kw a 5 stupnovu prevodovku. Ford ma slabsi 1.0EB tiez s 5st, no inak vsetci maju 81-95kw a 6 stupnove. Opel radsej podladil 1.4T, co by bol dobry tah na dnesnom trhu 1 litrov a pri nedovere zakaznikov k nim, keby ze ten motor netrhal.

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 30 bře 2017, 10:21
od mattonecz
V corse ma 85kw a 6ti kvalt ale to by se bilo s 1.4T 92.
Jinak mas pravdu, ze se delaj 1.0T co maj vic nez 92kw a necukaj, a nase 1.4T s nijak extra vykonem cuka...

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 30 bře 2017, 10:23
od blesk
Este dodam, ze spotrebou v eko rezime sa vyrovna spotrebe 1.6nafty (dokonca moze mat aj nizsiu, ak nafta prave vypaluje):
eco-race-bs-auto-brno.jpg
A to vlastne potvrdzuje aj tato tabulka:
http://www.opel.cz/tools/wltp-jizdnihoc ... aliva.html
4,8 1.0T
4,2 nafta
Maximalna spotreba uz ma samozrejme rozptyl vacsi, lebo benzin ma o 30% vacsi rozsah otacok - cim viac otacok, tym viac cyklov vstrekovania paliva. Kto ale nemusi tocit (s turbom a nizko polozenym toc. momentom s 200Nm a 1300kg nemusi nikto) moze mat dobru spotrebu.

Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 30 bře 2017, 11:37
od Eisy
Hej porovnavat ten benzin ked ide prave po vetre a z kopca. Oproti tomu ked dizel prave vypaluje je ako smerodajne?

To uz mozeme na volnobehu porovnavat, ne!

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 30 bře 2017, 11:44
od blesk
Ano volnobeh je tiez zaujimavy, ak porovnam moju Astru J s dieselovou, obidvom ukazuje volnobeh 0,5litra/hod.
Ten 1.0T je preto tak kladne hodnoteny novinarmi v jazdnom prejave, lebo ma mensie turbo, ktore neda ten vykona ako ma napriklad Honda (inak pre zaujimavost na brzde ma 114kw (lineranych) a 210Nm (do 2500 do 5500 otacok)), ale sa ovela rychlejsie roztoci (nafukne) a taha uz od velmi nizkych otacok. To 90+kw turba zacnu o nieco neskor (turolag).

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 31 bře 2017, 00:43
od Ondráš1985
Ohledně motoru 1.0 T , absolvovali jsme s timto motorem zkusebni jizdu, motor se mi libil, hezky tahal, spotreba bude jiste dobra. Nicmene mi tento motor prodejce nedoporucil, pry ve srovnani s 1.4 atmosferou ma polovicni zivotnost.. Tak nakonec jsem od nej ustoupil, i kdyz nemam v planu s 1.4 najet pul mega km. :|

Re: Motor 1.0 TURBO - B10XFL - podrobnejšie info

Napsal: 31 bře 2017, 08:18
od blesk
Spis ma na nem polovicni marzi, navic trhajici 1.4T jim jiste v budoucnu jeste vydela dost penez 8-)