Stránka 1 z 2

Cukání řadící páky

Napsal: 14 lis 2009, 00:27
od petr4271
Dobrý den,
chtěl bych poprosit všechny zkušené o radu co může znamenat drobné cukání řadící páky, jestliže je zařazen určitý rychlostní stupeň a přidám plyn, nebo naopak uberu, v tomto momentě je jasně zřetelné ucuknutí řadící páky. A taktéž je při rychlosti cca 60 - 80 km v hodině slyšet zvuk jakoby někde z ložiska. Není moc intenzivní a v rychlosti nad 90 km/h zmizí, ale pod toutu hranicí jej slyším. Hodně mi to vypadá na vyjeté ložisko převodovky ale potřeboval bych pár dalších návrhu popřípadě rad. Díky Petr

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 14 lis 2009, 18:39
od L.u.k.e
Ahoj, co mas za motor? a rok?

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 14 lis 2009, 19:46
od petr4271
Ahoj,
jedna se o 1.9 cdti r.v. 2004 caravan.

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 15 lis 2009, 00:34
od L.u.k.e
takže převodovka F40 ja si to myslel... ;) Jak ti jde razeni za studena mezi 1-2? ja mam 1,9 110kw, mel jsem spatny klapky sani a muzu rict, ze po oprave to mirne skubani paky prestalo. Urcite to s tim souvisi pokud tedy mas 16V. A to huceni je zvlastni, zjisti jestli vubec vychazi z prevodovky. Pak zkusit seridit razeni, nic vic stejne bez demontaze prevodovky udelat nemuzes. Jinak na passatu mi ta radicka skube taky, jen na 3 a 4ku ale neni to neprijemne.... :D

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 15 lis 2009, 21:56
od petr4271
Razeni z 1. na 2 (vzhledem k memu pomalemu razeni) jde jak kdy ale vetsinou dobre, anebo alespon stejne jako 2. na 3. je citit synchrony ale nemusim ji tam vylozene rvat, da se rict ze lehce zapadne. mam verzi 16V 88kw, a to huceni je intenzivnejsi paradoxně kdyz otocim volant doleva, tudiz vetsi vaha na prave predni kolo, tak mozna lozisko u nej. Ty klapky predpokladam ze budou na motoru, jak pak mohou souviset se skubanim s radici pakou ?? Nejedna se totiz o skubani motoru a potazmo radicky, motor jede velice kultivovane, pouze kdyz pridám plyn a je zarazen rychlostní stupen, tzn prejde hnací síla na hrídel v prevodovce a "jakoby" ta hrídel skubne s radickou. To same pri ubrani plynu.
Vidím to na diagnostiku, sám s tim urcite nehnu, jen bych chtel mít alespon ponetí kde hledat a co bude stát oprava. Kazdopadne diky moc.

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 16 lis 2009, 10:37
od megabeda
Celý Tvůj dotaz mi připadá děsně zmatečný :? , píšeš že máš 1.9 cdti r.v. 2004 caravan to je v pořádku, ale dál upřesňuješ verzi "16V 88kw", což je hloupost. Motor 1.9CDTI 88KW je jen 8-mi ventil a vířivé klapky sání nemá. Pokud slyšíš hučení při zatáčení na jednu stranu bude to nejspíš ložisko v kole. Jinak k cukání řadící páky nevím co poradit............. :?:

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 16 lis 2009, 12:38
od L.u.k.e
U me klapky sani cukaly motorem a potazmo tedy i s radici pakou, ale ty mas 8V, takze timto tento problem muzes vyloucit.
Takze prover vsechny silentbloky zda jsou ok, muzes jeste seridit razeni a vypustit olej z prevodovky a kouknout jak vypada, pak dat novy, do F40 patri 3,2l, opel doporucil i 2,4l. ... :)

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 16 lis 2009, 22:47
od petr4271
Zdravim,
diky za doporučení, co se týče tech ventilů, v malym i velkym technicaku mam uvedeno verzi motoru s 16V, a vykon 88kw,
tusim ze tyto motory se delaly ve trech verzich, a sice 76kw - 8V, 88kw - 16V a 110kw - 16V
co se týče toho hučení myslím že jde o ložisko na kole, to však budu vědět s určitostí až po diagnostice. Ještě bych měl dotaz. když kompletně vypnu motor a vytáhnu klíč ze zapalování a sedím ještě chvíli tiše v autě, po cca 3 minutách něco v motorové části jakoby zahučí na pár sekund, nevíte co by to mohlo být, je to jako zvuk od servomotorku nebo hydrauliky ? Díky za odpověď.
Jo jinak auto bylo pred tremi tisici km na pravidelce a byl meneny prevodovkovy olej a jeste nejaky filtry takze ten olej menit asi nebudu.

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 17 lis 2009, 09:33
od lubaan
Ahoj.Motory do Vectry byly 74 kw 8V Z19DTL,88 kw 8V Z19DT,110 kw 16V Z19DTH.Myslim,že Z19DTL se k nám vůbec neprodával.16V motor se pozná tak,že má víčko pro dolejvání oleje na pravej straně,pokud se na něj díváš když stojíš před autem.Motor 8V ho má na levej.Co se týká motoru 88 kw 16V,tak ten se opravdu ze začátku vyráběl a měl označení Z19DTJ.Ruku do ohně bych za to nedal,ale tyhle motory se Vecter nedávaly.Dávaly se ze začátku jen do Aster H.Co se týká hučení,pokud se intenzita mění při změně zatížení např.v zatáčce tak to asi bude opravdu ložisko kola.
Cukání řadicí páky nevim,co by mohlo dělat.Snad špatný silentbloky držící motor s převodovkou.Možná špatnej setrvačník.Ale ten mam zas špatnej já,ale řazení jde přesto perfektně.

Re: Cukání řadící páky

Napsal: 17 lis 2009, 10:13
od L.u.k.e
Nejlepsi bude, kdyz sundas ten plastovy kryt motoru a kouknes se na motor (plast drzi jen na 4silentblockach a staci za to trosku vzit smerem nahoru od motoru, neni co pokazit a az to budes davat zpet nejdriv ty silentbloky nasad na plast a pak to nacvaknes zpatky) Uvidis kolik tam mas vacek a tahlo ovladani klapek sani...

Jak se projevuje spatny setrvacnik? Jake jsou priznaky.....diky, mam najeto 140000km a cekam to kazdym dnem :D