Stránka 1 z 1

Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 18 zář 2017, 23:16
od Jacob173
Ahoj. Dokázal by mi zde někdo poradit. OPEL SIGNUM 1.9 CDTI 2005 110kw i po výměně DPF filtru a čidla diferenčního tlaku Bosch auto "padá do nouzáku" nerozsvíti se klasickej Checkengine, ale uprostřed budíků pod signalizací prasklé žárovky Oranžová kontrolka auta s klíčem. V diagnostice po výměně nastavena výměna a čidlo hlásí 7kpa na volnoběh. Po smazání chyby v diferenci tlaků a ujetí 30km po městě se chyba zase projevý. Napadá Vás co s tím.? Děkuji za rady

Re: Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 19 zář 2017, 10:11
od OnMi
Ahoj,

7kpa na volnobeh je strasne moc. Tolik bys tam mel mit az tak kolem 3tis. ot./min. Na volnobeh tak nekde mezi 0-2kpa max.
Něco je tam porad spatne. Predpokladam, ze mas na 2005 dvoutrubkovy DPF.

Ten vymeneny DPF byl v jakem stavu? Novy/pouzity?
Spadnou tlaky na 0kpa když zhasnes motor?

OnMi

Re: Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 19 zář 2017, 17:26
od Jacob173
Jo jo, je to dost. Snazim se vycist na netu co nejvic. DPF byl uplne novy. Vede do nej cidlo teploty vyfuk plynu. a z neho jdou dve trubky a hadicky do toho diferencniho cidla, ale daval jsem na doporuceni mechanika od Bosche, ale s jinym cislem nez mel ten origo, tak treba dava jinou informaci. Jeste zkusim jine. A projdu ty hadicky zda nejsou poskozeny. Predpokladejme ze Dpf je plne pruchozi.

Re: Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 19 zář 2017, 22:13
od lubaan
Já už mam ve svým autě tohle čidlo třetí. Po pár letech čidlo vždycky vykazovalo záporný hodnoty, třeba -40kpa. Po výměně čidla to bylo vždycky v pořádku. Ale v diagnostice by měla bejt možnost kalibrace novýho snímače dif.tlaků. Tak jedině tohle zkusit. Já to po výměnách ale dělat nemusel. 7kpa na volnoběh je hodně, kolik to ukazuje na vyšší otáčky? Kolik km je ujeto po výměně filtru?

Re: Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 24 zář 2017, 08:57
od Jacob173
FINÁLE: Tak abych tu nebyl nic dlužen... Vůz jsem vzal na dálnici a i přesto že padal do nouzáku, jsem ho držel na 4 - 5ku plnej než se výfukové plyny nezahřály na 650st. a "špunt" se najednou propálil a nouzák i tlak ve výfuku zmizel :-) ... Doma jsem ještě přidal aditivum na vyčištění DPF a udělal statickou regeneraci (ta teda mému uchu nelahodila :-) ) a po jejím skončení tlak na volnoběh 0-1kpa a v max. zatížení nejde přes 16kpa. Takže dobrý! Nevím zda nový DPF nezasraly nějaké zbytky sazí nebo jestli se takto musí vypálit i nový, ale už zdá se vše funguje jak má. Budu více aditivovat a uvidíme za jak dlouho se zase "zanese".

Re: Signum 1.9cdti chyba diferenčního tlaku Dpf

Napsal: 24 zář 2017, 21:08
od OnMi
Ahoj,

nechci strasit, ale existuje i jedno jiné vysvetleni tohoto co jsi provedl ty, a to, ze ten filtr praskl. Dost často se tak děje pokud někdo filtr 'odborne' proplachl a pak to vzal hned trapem. Voda ve filtru se zacne rychle menit v paru a roztrhne vlozku filtru. Auto se pak z hlediska tlaku chova jako by byl filtr OK, ale k zachytavani sazi nedochazi a navenek se to jevi, jako by tam filtr nebyl. Zkus se podivat přes OP-COM, zda se meni hodnoty saturace filtru a roste s casem tlak.

Nechci tvrdit, ze je to tvůj pripad, ale zkus se po par tis. km strcit prst do koncovky vyfuku. Pokud se umazes od sazi, něco je spatne.

OnMi

P.S. S tou statickou regeneraci jsi uplne dobře neudelal. Po staticke regeneraci se vždy nastavi saturace filtru na 70% bez ohledu na jeho stav.