Opel Astra K ST "Brownie"
Napsal: 02 říj 2017, 20:19
Zdravím, tak som si konečne našiel aj ja chvíľu času na spísanie mojich dojmov z nového auta.
Na konci augusta mi končil operatívny leasing a keďže som nenašiel žiadnu vyhovoujúcu ponuku začal som sa pozerať po niečo vlastnom. Požiadavky boli kombík nižšej strednej triedy, automat, adaptívny tempomat, vyhrievané sedadlá, park. senzory a obecne čo najlepšia výbava. Ako prvý vypadli japonci kedže mi u žiadneho nesadol design (interiéru, exteriéru alebo oboch). Do finále sa u mňa dostala Astra, Leon a Octavia, kde vyhral (pre mňa) bezkonkurečný pomer výbava/cena.
Z konfigurácie mi vypadlo: Opel Astra ST Innovation 110kw AT, Zimná sada 1, Čierny strop a športový režim, Sada inovácie, Dojazdové kolo, Digitálny tuner DAB, Automatický parkovací asistent, Bez označenia motorizácie, Flex adaptér + držiak telefónu, funkčná sada pre zadné sedadlá, Sada driver assistance 2. Na auto som dostal prakticky od začiatku zľavu 13%, viac som savyjednávať nepokúšal.
Auto bolo objednané v polovici júna v BSAUTO v Brne. Predbežný termín doručenia mala byť polovica septembra, nakoniec auto dorazilo o mesiac skôr a preberal som ho 25.8. Aktuálne mám najazdených 4129 km za prvých 38 dní.
Predchádzajúce autá (2014-2015 BMW 116i, 2015-2017 operatívny leasing Hyundai ix35)
Fotka vo väčšiom rozlíšení: http://i65.tinypic.com/2dadnag.jpg
Pozitíva:
- matrix svetlá - radosť jazdiť v noci, svietia neskutočne dobre, taktiež automatické prepínanie zatiaľ funguje 100% (problém som nemal ani v kopocovitom teréne s mnohými zákrutami)
- automat je nekutočné navykový a pohodlný, už nikdy viac manuál
- interiér je prehľadný, sedí mi designovo, zatiaľ nič nevŕzga a mám z neho veľmi dobrý pocit
- sedádlá nemám AGR, ale aj obyčajné sú pohodlné a sedí sa v nich veľmi dobre aj na dlhých trasách
- dostatok priestoru aj na zadných sedadlách (cestujeme zvyčane v 4 ľuďoch ČR - SR a zozadu zatiaľ len pozitívne ohlasy)
- výkonovo mne osobne 110kw bohate postačuje, aj naložené auto ide svižne a pekne akceleruje (uvažoval som aj o 1.6 ale to by som pravedepoodbne nevyužil, takže mi za ten príplatok nestál)
- OnStar je skvelý bonus, funguje dobre web aj mobilná aplikácia, otvorenie/zatvorenie auta na diaľku bez kľúča je cool taktiež si relatívne často kontrolujem mobilom stav nádže
- automatické otváranie kufra už párkrát uľahčilo nakladanie batožiny/nákupu
- infotaiment je svižný, displej reaguje okamžite, najviac času ale aj tak trávim v Android Auto
Negatíva
- automat občas drží motor na príliš nízkych otáčkach a nechce podradiť, čo sa prejavuje veľmi nepríjemným hučaním motora
- lakťová opierka mi príde aj vo vysunutom stave trochu krátka a nedá sa otvoriť
- android auto funguje len z USB v lakťovej opierke (štve ma to, kedže som si priplatil za držiak mobilu, ktorý nepoužívam a nepotrebujem) moja najblbšia položka príplatkovej výbavy
- kontrola jazdy v pruhu - nesnaží sa auto držať v strede pruhu, ale reaguje až na hranici vybočenia, ocenil by som možnosť nastavenia citlivosti, takto sa to bohužiaľ nedá používať na autonómnu jazdu po diaľnici v kombinácii s adaptívnym tempomatom
- očakával som nižšiu spotrebu, aktuálne mám podľa palubného počítača 7.1l reálna je 7.687l (20% jázd je po Brne, 80% mimo kde jazdím okresky 100-110km/h diaľnica 145km/h tempomat)
- senzor dažďa mi aj na najvyššej citlivosti príde občas necitlivý
- ocenil by som väčšiu nádrž paliva
Aj keď je negatív cekom dosť, sú to viacmenej drobnosti a stále som z auta rovnako nadšený ako v prvý deň. Myslím že za danú cenu to bola pre mňa najlepšia voľba.
Čo sa týka doplnkov, zatiaľ som si kúpil len vaňu do kufra a čakám na sieťky na suchý zips do batožinového priestoru, ktoré su na ceste z Číny. V najbližšej dobe si ešte plnánujem nechať spraviť tmavé fólie na okná.
Ak budem mať nejaké ďalšie postrehy/skúsenosti určite ich sem doplním.
Na konci augusta mi končil operatívny leasing a keďže som nenašiel žiadnu vyhovoujúcu ponuku začal som sa pozerať po niečo vlastnom. Požiadavky boli kombík nižšej strednej triedy, automat, adaptívny tempomat, vyhrievané sedadlá, park. senzory a obecne čo najlepšia výbava. Ako prvý vypadli japonci kedže mi u žiadneho nesadol design (interiéru, exteriéru alebo oboch). Do finále sa u mňa dostala Astra, Leon a Octavia, kde vyhral (pre mňa) bezkonkurečný pomer výbava/cena.
Z konfigurácie mi vypadlo: Opel Astra ST Innovation 110kw AT, Zimná sada 1, Čierny strop a športový režim, Sada inovácie, Dojazdové kolo, Digitálny tuner DAB, Automatický parkovací asistent, Bez označenia motorizácie, Flex adaptér + držiak telefónu, funkčná sada pre zadné sedadlá, Sada driver assistance 2. Na auto som dostal prakticky od začiatku zľavu 13%, viac som savyjednávať nepokúšal.
Auto bolo objednané v polovici júna v BSAUTO v Brne. Predbežný termín doručenia mala byť polovica septembra, nakoniec auto dorazilo o mesiac skôr a preberal som ho 25.8. Aktuálne mám najazdených 4129 km za prvých 38 dní.
Predchádzajúce autá (2014-2015 BMW 116i, 2015-2017 operatívny leasing Hyundai ix35)
Fotka vo väčšiom rozlíšení: http://i65.tinypic.com/2dadnag.jpg
Pozitíva:
- matrix svetlá - radosť jazdiť v noci, svietia neskutočne dobre, taktiež automatické prepínanie zatiaľ funguje 100% (problém som nemal ani v kopocovitom teréne s mnohými zákrutami)
- automat je nekutočné navykový a pohodlný, už nikdy viac manuál
- interiér je prehľadný, sedí mi designovo, zatiaľ nič nevŕzga a mám z neho veľmi dobrý pocit
- sedádlá nemám AGR, ale aj obyčajné sú pohodlné a sedí sa v nich veľmi dobre aj na dlhých trasách
- dostatok priestoru aj na zadných sedadlách (cestujeme zvyčane v 4 ľuďoch ČR - SR a zozadu zatiaľ len pozitívne ohlasy)
- výkonovo mne osobne 110kw bohate postačuje, aj naložené auto ide svižne a pekne akceleruje (uvažoval som aj o 1.6 ale to by som pravedepoodbne nevyužil, takže mi za ten príplatok nestál)
- OnStar je skvelý bonus, funguje dobre web aj mobilná aplikácia, otvorenie/zatvorenie auta na diaľku bez kľúča je cool taktiež si relatívne často kontrolujem mobilom stav nádže
- automatické otváranie kufra už párkrát uľahčilo nakladanie batožiny/nákupu
- infotaiment je svižný, displej reaguje okamžite, najviac času ale aj tak trávim v Android Auto
Negatíva
- automat občas drží motor na príliš nízkych otáčkach a nechce podradiť, čo sa prejavuje veľmi nepríjemným hučaním motora
- lakťová opierka mi príde aj vo vysunutom stave trochu krátka a nedá sa otvoriť
- android auto funguje len z USB v lakťovej opierke (štve ma to, kedže som si priplatil za držiak mobilu, ktorý nepoužívam a nepotrebujem) moja najblbšia položka príplatkovej výbavy
- kontrola jazdy v pruhu - nesnaží sa auto držať v strede pruhu, ale reaguje až na hranici vybočenia, ocenil by som možnosť nastavenia citlivosti, takto sa to bohužiaľ nedá používať na autonómnu jazdu po diaľnici v kombinácii s adaptívnym tempomatom
- očakával som nižšiu spotrebu, aktuálne mám podľa palubného počítača 7.1l reálna je 7.687l (20% jázd je po Brne, 80% mimo kde jazdím okresky 100-110km/h diaľnica 145km/h tempomat)
- senzor dažďa mi aj na najvyššej citlivosti príde občas necitlivý
- ocenil by som väčšiu nádrž paliva
Aj keď je negatív cekom dosť, sú to viacmenej drobnosti a stále som z auta rovnako nadšený ako v prvý deň. Myslím že za danú cenu to bola pre mňa najlepšia voľba.
Čo sa týka doplnkov, zatiaľ som si kúpil len vaňu do kufra a čakám na sieťky na suchý zips do batožinového priestoru, ktoré su na ceste z Číny. V najbližšej dobe si ešte plnánujem nechať spraviť tmavé fólie na okná.
Ak budem mať nejaké ďalšie postrehy/skúsenosti určite ich sem doplním.