Stránka 1 z 2

Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 09:37
od mattonecz
Zdravím,

někteří zde již psali, že motor jede lépe a bez cukání pokud se vypne TC, nebo ASR. Nyní si toho nezávisle všimli i na UK fóru, tak sem to začal testovat. Poslední asi tři dny vždy po nastartování vypínám TC.

A musím říct, že mám stejný pocit, auto jede prakticky bez trhání a ochotněji za plynem.

Jaké máte zkušenosti vy?

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 09:47
od jozuo
Ja som to už skúšal dávnejšie a môžem to potvrdiť. Okrem toho som sa na to pýtal aj v servise, vraj po vypnutí TC sa motor prepína do šport režimu

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 11:50
od Gaboom
Tohohle jsem si všimnul i já. A to mám atmosféru. Po vypnutí TC reaguje motor lépe na sešlápnutí plynu. Hlavně to pociťuju při zrychlování do kopce. Když jedu do práce, tak je tam jeden kopec, kde tahám trojku z 50km/h do plnejch. Je fakt rozdíl, jestli mám TC zapnutý nebo vypnutý. TC je až moc citlivý a hodně do toho kecá.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 13:41
od pavel_k
budu muset taky vyzkoušet...
A jakou máte zkušenost se zásahem TC při rozjezdu?
Minulou zimu při rozjezdech z nuly do mírného kopce na ledu/sněholedu nic. Žádná reakce, jedno kolo se protáčí a TC je v klidu! Na vodě je to podobné, razantnější rozjezd a hrabu. Jednou jsem přijel před parkoviště, na vjezdu šraňka a před ní uklouzanej led, musíš zastavit a zmáčknout čudlík, vezmeš lístek, chci se rozjet a nic, jen kloužu a ještě navíc dozadu. Měl jsem bobky, že když si couvnu a vezmu to s rozjedem, tak mi šraňka na just padne na kapotu. To byla dobrá komedie.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 14:00
od mattonecz
Tak na ledu/snehu to moc nenadela. Na vode mi to nikdy moc nehrabe i kdyz to prasim. Nejcasteji to zasahuje pri plnym v plynu v zatacce. Ted tech par dni bez TC mi to ani nehrabe, jen dnes rano na mokrych kostkach na jednicku maly prokluz.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 14:23
od pavel_k
s Focusem ty rozjezdy z nuly na ledu úplně v pohodě, malej prokluz na začátku, pak ASR přibrzdil a už to jelo. Teď si připadám jako kdysi se starou Fiestou bez veškeré elektroniky.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 20 lis 2017, 14:26
od Cinda
Ano, už jsem o tom psal ve vláknu o trhání. Vypnutí má vliv na trhání. Když si na to vzpomenu tak hned vypínám. Bohužel se TC po každém nastartování motoru a každém zapnutí tempomatu opět zapne.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 26 lis 2017, 18:18
od Colbricon
Chlapi - pokud má vypnutí kontroly trakce vliv na trhání... nebude ono LSPI jen polovina problému a druhá část je SW problém? Jen úvaha

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 26 lis 2017, 19:04
od sladas opc
Ja to zkousel auto se mi chovalo stejne..jedine kde je citit zmena je kdyz zapnu sport tam je znat ze je jina mapa a auto jde jinak..ale myslim si ze je blbost ze po vypnuti trakce by byl problem s lspi vyresen.

Re: Rozdílné chování motoru 1.4T s vypnutým ASR

Napsal: 26 lis 2017, 20:06
od mattonecz
Neřeší LSPI ale trhání motoru. Sport nijak nemění mapu motoru, to je dost zcestná představa.

Colbricon - jj je to halvně SW problém. SW by uměl do značný míry řešit i LSPI. EDS v německu dělá optimalizaci SW při zachování stejného výkonu, jen pro zkulturnění chodu.