Dobrý deň.
Pridám niečo aj ja zo svojich skúseností s DPF, FAP, akokoľvek to budeme nazývať....
1. V roku 2006 som vlastnil Hyundai Tucson 2.0 CRDI (áno, on už mal filter pevných častíc!), 60% mesto, zvyšok mimo a diaľnice - predal som ho po 77 000km - filter normálne ďalej fungoval
2. Aktuálne piaty rok vlastním Citroen C3 1,6 eHDI so 6 stupňovým robotom, nájazd 81 000 km a nejaké drobné - bez jedinej závady (dokonca bez jedinej závady na aute ako takom!). Pomer mesto/diaľnica je opäť 60%/40%.
NIKDY, opakujem nikdy som nemal nijaký problém, žiadne divné chovanie auta, žiadna kontrolka ma ničím neupozorňovala na práve bežiaci proces "samovypaľovania". Je to možno aj trochu na škodu, ale je to tak. Výrobovia by mali túto funkciu zaviesť, čo sa v podstate aj pomaly deje.
Užívateľ Sunman tu mal dobrú poznámku k tomu, že filtre pevných častíc budú aj v benzínoch. A má pravdu. Už je to realita a ako príklad uvádzam Peugeot 308, 1,2 Pure tech (3-valec), tuším vo výkone 92 kW a má filter pevných častíc!
Ale späť ku kontrolkám a hláseniam v aute...
Úryvok z manuálu k Astra K:
"
Systém vyžaduje čistenie
Za určitých jazdných podmienok, napr. pri jazde na krátke vzdialenosti, sa môže stať, že sa systém nebudesám automaticky čistiť. Ak filter vyžaduje čistenie a predchádzajúce jazdné podmienky neumožnili automatické čistenie, upozorní vás na to rozsvietenie kontrolky a výstražná správa v informačnom centre vodiča.
Kontrolka sa rozsvieti spolu s výstražnou správou, keď je odlučovač pevných častíc plný. Čo najskôr začnite proces čistenia.
Kontrolka bude blikať spolu s výstražnou správou, keď odlučovač pevných častíc dosiahol maximálnu úroveň naplnenia. Ihneď začnite proces čistenia, aby ste predišli poškodeniu motora.
Aktivujte samočistiaci proces
Pre aktiváciu procesu čistenia pokračujte v jazde, udržujte otáčky motora nad 2 000 otáčok za minútu.
Zaraďte nižšiu rýchlosť, ak je to potrebné. Začne sa čistenie filtra pevných častíc. Čistenie prebehne najrýchlejšie pri vysokých otáčkach a zaťažení motora.
Kontrolka zhasne v okamihu dokončenia samočinného čistenia. Pokračujte v jazde, kým sa automatické čistenie neskončí.
Výstraha
Ak je to možné, proces čistenia neprerušujte. Jazdite vozidlom, kým sa čistenie nedokončí, aby ho nebolo potrebné nechaťopravovať v servise."
3. Aktuálne čakám na dodanie Astra K 1,6 CDTI autom. - áno, som diesel pozitív a URČITE by som neuvažoval nad odstraňovaním DPF alebo nebodaj emulácii prítomnosti DPF.
Nemohol by som sa pozrieť do spätného zrkadla, keby som vedel, že sú za mnou kúdoly dymu alebo nejaký zásadný smrad.
Prosto akceptujem, že ak sa to stane, tak budem musieť vycvakať peniaze za nový DPF filter.
A ako vlastne jazdím?
Pri chladnom motore vždy s ľahkou nohou. Kontrolka v mojom stávajúcom aute síce indikuje, že je chladná chladiaca kvapalina, ale neindikuje to chladný motor a kvapalina sa samozrejme zahreje skôr ako motor a tak ešte pár minút idem v kľude. Keď už cítim, že mi ide z ventilácie naozaj teplo, tak viem, že môžeme pridať.
Otáčky: Ak mám pocit, že daný kvalt je pre motor už moc, automaticky idem minimálne o jeden nižšie. Keď predbieham, tak aj podradím. Nenechávam to výlučne len na krútiaci moment. Ak sa rozbieham, tak občas aj razantne a pri výjazdoch na diaľnicu ho naozaj točím do 4000, nech sa poriadne rozdýcha a fičí. Keď sa stane, že po rýchlej jazde by som mal ihneď zastaviť (typicky na diaľnici pri zastávke na pumpu, na kaffe), pokojne nechám motor bežať aj minútu, nech sa predsa len ochladia dôležité časti, najmä turbo a olej, ktorý ho maže.
To je všetko, žiadna veda.
A neodpustím si poznámku ku gramatike v ankete... To vážne ? V slove nahradený ste použili ypsilon ????