Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Zde projednáváme co se jinam nehodí

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od majusenko »

Zdravím,

Mám problém so svojou Insigniou 02/2011 2.0. CDTi 118kW, stále mi píše "brzy navštivte servis". diagnostika ukázala nejaký problém s prípravou zmesy na spalovanie. Bohužiaľ presné číslo chyby neviem. Z mojich laických znalostí sa pre prípravu zmesy využívajú čiastočne aj spaliny, ktoré sa vracajú a opätovne dochádza k ich spáleniu (reguluje EGR ventil). Kľudne ma opravte, že kecám blbosti :) V servise som nechal meniť váhu vzduchu a následne vyčistiť EGR ventil pomocou nejakého roztoku, alebo emulzie, a počítačom vyvolanú regeneráciu DPF filtra (pod autom ostala pekná čierna šmuha zo spalín).

Problém ale pretrváva. Neprejavuje sa na "bežnom" výkone (aspoň nepociťujem), ale auto má nepríjemnú vlastnosť pri cca 2500-2700 otáčok niekedy prestane ťahať. Nestane sa to vždy a predpokladám, že je to zásah elektroniky a krátkodobý pád do núdzáku, pretože k tomu občas naskočí práve ono "brzy navštivte servis". Po regenerácii DPF som si spravil jazdu z Prahy smerom na Hradec, doporučili mi držať auto v rozsahu 3500-4000 otáčok aspoň 80km, aby sa spaliny z čistenia DPF dostali von... Dotankoval som OMV, použil aditívum, vyrazil, auto ani raz neprotestovalo, všetko ok, 80km úplne bez problémov.

Cesta na SR už bola horšia. Celkovo pozorujem, že akonáhle ťahám auto z cca 2000 otáčok, tak sa môže stať ono odmietanie pridávania... Keď podradím a držím auto pod plynom, tak sa za cca 5-7 sekúnd začne správať normálne a ťahá kľudne na 4000 otáčok... Je to ale blbé, keď potrebujem výkon napr. pri predbiehaní a auto nespolupracuje. Cestou z BA som si urobil test a trasu Praha->Brno som auto držal na 3000+ otáčkach. 200km som tak išiel na 5ke. Spotreba ok, auto nad 3000 otáčok ani raz nerobilo problém... Neviem teda, čím to je. Vyššie otáčky zvláda, prechod nad 2500 vie byť problematický a nie je naňho spoľah... Auto som sa snažil rozbiehať prudko z 2000 otáčok, aj jemne, postupne, držaním konštantného plynu. Skúšal som ísť aj na sport mode, ktroý má iné dávkovanie zmesy (alebo inú mapu plynového pedálu, už neviem). Výsledky rovnaké, občas sa pri 2500-2700 zastaví a prestane spolupracovať. Dokonca aj počas jazdy na 6tku na tempomat, kde 140tka je cca tých 2500 otáčok. Vtedy pocítim, že auto prestane ťahať, tempomat stále zapnutý, ale rýchlosť klesá... Všimol som si, že častejšie sa toto stáva cestou do kopca...

Chápem, že z tohto popisu asi nikto nepovie, čo to presne bude, ale možno sa niekto s týmto problémom stretol a dá mi hint, ako ho vyriešil.

Zároveň by som bol rád, keby ste mi vedeli doporučiť nejaký servis, kde by sa mi na to vedeli pozrieť v Prahe a okolí. V aktuálnom servise som síce celkom spokojný, ale nemajú tam čas (alebo to aspoň neurobili) si auto prejsť sami a vyskúšať si ako sa to chová, info je odomňa sprostredkovane, keĎ popisujem, čo to robí... Keď som sa pýtal, čo by to ešte mohlo byť po tých výmenách a čisteniach, tak vraveli, že DPF filter alebo turbo, čo už sú väčšie investície na opravu...


Keď som už začal ten DPF filter, sú tie regeneračné procedúry na niečo dobré, alebo to je len ďalšie vyťahovanie peňazí. Našiel som napr. http://www.dpf24.cz/ ale nenašiel som žiadne referencie na fórach, ani pozitívne, ani negatívne.
Naposledy upravil(a) majusenko dne 30 lis 2017, 09:40, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od Sunman »

sportový režim: bohužiaľ ťa sklamem. Tu to síce nemá žiadny význam, ale režim sport v riadení motora neprepína vôbec nič, už vôbec nie nejaké mapy.
režim sport riadi
- hlavne tvrdosť predných tlmičov
- tvrdosť riadenia (ide o poznanie tuhšie)
- prepne AFL do režimu stretávacích svetiel
- odstraňuje pomalú reakciu na plynový pedál u štandardného režimu (to je ten placebo efekt "teraz to ťahá...")
- u AT radí vo vyších otáčkach a u modelov pred FL prepína podfarbenie displeja na červeno.

Takže na tvoju poruchu toto nemá vplyv. Alarm "navšívte skoro servis" už tu bol dotazovaný, ako kolega dopadol nevedno, pretože sa už neozval.
Ja som mal tento alarm spojený s nesprávnym riadením DPF. SW riadenia DPF bol updatovaný ca po 3-och mesiacoch od začiatku výroby v roku 2009, keď vypaľovanie DPF bežalo skoro stále.
Po prehratí SW som o problémoch s DPF nepočul až do modelu po FL - tu dochádzalo na základe nejakého zlého vyhodnotenia teplôt a tlakov k odstaveniu motora s hlásením vysokej teploty motora. Na toto bol update niekde na jeseň 2015. A vraj ten bug v SW tam bol od začiatku, len sa prejavuje u malého percenta áut.
V každom prípade si myslím, že treba dopátrať podľa diagnostiky aký problém je v tvojom aute, pretože ťa skôr či neskôr niekde nechá.
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od Brembo SV »

Sunman režim sport čiastočne ovplyvnuje i mapy motora,aspon na mojom aute a niekde na webe som našiel,že merali krutiaci moment,v režime Sport namerali o 50 Nm viac.
Majušenko Predpokladám,že problém bude najpravdepodobnejšie v preplnaní-deravá hadica od coolera alebo spadnutá podtlaková hadička regulácie turba,eventuálne zlý regulačný ventil. Dal by som zmerat tlak v sacom potrubí,trebárs i odb konektorom a app v telefone. Na nutené regenerácie sa vybodni,tie služia výhradne vtedy,ked je DPF upchaté a riadiaca jednotka zakáže regeneráciu. Beztak i v takom prípade pomáhaju len na preklenutie problému,musí prebehnut normána regenerácia spustená riadiacov jednotkou. Keby bol problém v DPF-čo pri chybe v preplnaní spravidla nastane zakrátko,ozvala by sa ti kontrolka,taktiež v prípade problému s EGR. Chybu turboduchadla by som zatial nebral v uvahu,spravidla to signalizuju i iné chyby-miznutie motorového oleja. Menšie vady na turboduchádle su lahko a lacno riešitelné. Takže daj zmerat tlak plnenia pri zatažení,som pevne presvedčený,že bude 0 alebo max do 0,5 bar. Pri prudkom zrýchlení by mal dosiahnut 1,5 Bar,k čomu sa v tvojom prípade zrejme ani nepriblíži.
Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od majusenko »

2Sunman: Dik za upresnenie ohľadne sport módu. Ja ho veľmi nepoužívam, lebo kvôli tlmičom je nepohodlný a po D1 Praha Brno je to drncavé aj na tour :-D Len som tým chcel povedať, že som skúšal jazdiť aj s týmto módom, keby mi chcel niekto navrhnúť toto ako riešenie :) S autom teraz nejazdím, nemám v neho dôveru, snažím sa rozmyslieť si riešenie problému.

2Brembo: OK, povedzme, že 50% z tých vecí rozumiem :) A teraz otázka, kde... Fakt neviem. Pozeral som na fóre, podobný dotaz na servis pri Prahe mal kolega a bez odpovede :/ Nemáš nejaké návrhy dobrých servisov, kde by tebou definované úkony schopní spraviť a prípadne ich aj navrhnúť? Pretože ja môžem tak maximálne odrapotať to, čo si mi popísal :) Tlak v sacom potrubí mi nemerali (aspoň to nespomínali).

Skrátka by som mal rád názov servisu, kam sa to dá dať, nechajú si to tam kľudne týždeň a dajú to dokopy :)

Btw. dik za nápady, keby mi nikto žiadny servis nedoporučil, tak to asi skúsim s tým svojim, pričom si vezmem tvoj príspevok, ako muster :)) Čo iné by mi ostalo.

P.S. Servis nemusí byť priamo v Prahe. Pokiaľ by to bola jednorázová väčšia oprava, tak by som kľudne prišiel a nechal auto tam... Ale aj v súčasnom sa mi stalo, že vymazali diagnostiku, niečo opravili, ale auto nevyskúšali a ja som dostal hlášku už na ceste zo servisu... závada nezmizla.
Naposledy upravil(a) majusenko dne 30 lis 2017, 09:41, celkem upraveno 1 x.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od majusenko »

Aaaaha, tak som asi pochopil, čo je OBD konektor, keď som mrkol na druhé fórum. Čiže ja si kúpim v Alza OBD konektor, pichnem to pod volant do diagnostiky a cez BT v telefóne zistím napr. tlak v sacom potrubí?
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Sunman
Příspěvky: 1336
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od Sunman »

k sport tlačítku: ok, 50Nm asi nedokážem posúdiť, podľa mňa sa nič nezmení ani na akcelerácii. Flexride u MY09/11 bol celkom viditeľný, po FL to urobili tak, že neprepne okamžite ale parametre sa pomaly zmenia, takže aj stvrdnutie podvozku si človek všimne až po chvíli tým že v jamách začnú byť rany. Režim sport používam na prejazd cez Makov alebo Babu, kde sa to v zákrutách menej nakláňa a človek má pocit lepšej bezpečnosti, určite nie D1 ani česká a ani slovenská.
Hlavným plus sú väčšie predné kotúče.

k servisu: niekedy sme chodievali k Steigerovi ale potom, čo začal predávať ešte inú značku a zrušil lakovňu sa to tam dosť zhoršilo...
Pokiaľ je to hadica - tento problém som mal asi 4x (2x prasknutá po ca 150 000km, 2x zle nasadená, posledný raz na súčasnom aute ihneď po kúpe - to už som vedel po 30km čo bude nasledovať) tak auto zjavne piští, pretože "falošný" zvuk na prasknutej hadici vyhráva. Pri prasknutej hadici Auto spočiatku padá do núdzového režimu len pri skutočne razantnom pridaní plynu, zväčšením otvoru to potom už nastáva prakticky stále. Nikdy ale nepísalo navštívte skoro servis.

Navštívte skoro servis - ja mám pocit, že toto je taký alarm, keď GM nechcel príliš informovať zákazníka, čo sa vlastne deje, aby ho nevystrašil. To bol v mojom prípade zle funkčný SW v DPF.
Ale výmena DPF mi pripadá presne ako som písal o odborníkoch vyššie. Môžu to byť snímače na DPF.

OBD: mám zlé skúsenosti s čínskym OBD, použil som asi 2x, po ca týždni mi začali blbnúť niektoré systémy v elektronike tak som to vyhodil, odvtedy pokoj.
Áno, OBD cez aplikáci uv telefóne zobrazuje všelijaké hodnoty. Plniaci tlak turba by v tomto prípade veľmi dobre mohol identifikovať či je problém na plnení turba alebo nie.

Pozor na DPF, pri svietiacej signálke "porucha motora" vypaľovanie DPF je zastavené, takže ho môžeš upchať.
Mne vypálenie v servise na Astre - ako píšem vyššie - prebehlo tak, že hodnota podľa pepasu bola na rovnakej úrovni ca 30% ako pri automatickom vypálení počas jazdy. Ďlašie vypálenie prebehlo normálne pri 90% ako je to naprogramované v RJ.

P.S.: sorry, nie "vyššie" ale vo vlákne ktorý tu dal kolega ako "prieskum DPF"
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od Brembo SV »

Majušenko zlé skusenosti mám so štandardnými obd modrými. Tento,zatial som ho inde nevidel,kde sa vyrába neviem,je spolahlivý,ale docela drahý-
https://www.sunnysoft.sk/zbozi/167PCI-0 ... phone.html
tie modré sa daju splašit na aliexpresse za 5€ i s CD.
Petr Š
Příspěvky: 44
Registrován: 21 zář 2014, 10:02
Bydliště: štětí

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od Petr Š »

majusenko píše:Zdravím,

Mám problém so svojou Insigniou 02/2011 2.0. CDTi 118kW, stále mi píše "brzy navštivte servis". diagnostika ukázala nejaký problém s prípravou zmesy na spalovanie. Bohužiaľ presné číslo chyby neviem. Z mojich laických znalostí sa pre prípravu zmesy využívajú čiastočne aj spaliny, ktoré sa vracajú a opätovne dochádza k ich spáleniu (reguluje EGR ventil). Kľudne ma opravte, že kecám blbosti :) V servise som nechal meniť váhu vzduchu a následne vyčistiť EGR ventil pomocou nejakého roztoku, alebo emulzie, a počítačom vyvolanú regeneráciu DPF filtra (pod autom ostala pekná čierna šmuha zo spalín).

Problém ale pretrváva. Neprejavuje sa na "bežnom" výkone (aspoň nepociťujem), ale auto má nepríjemnú vlastnosť pri cca 2500-2700 otáčok niekedy prestane ťahať. Nestane sa to vždy a predpokladám, že je to zásah elektroniky a krátkodobý pád do núdzáku, pretože k tomu občas naskočí práve ono "brzy navštivte servis". Po regenerácii DPF som si spravil jazdu z Prahy smerom na Hradec, doporučili mi držať auto v rozsahu 3500-4000 otáčok aspoň 80km, aby sa spaliny z čistenia DPF dostali von... Dotankoval som OMV, použil aditívum, vyrazil, auto ani raz neprotestovalo, všetko ok, 80km úplne bez problémov.

Cesta na SR už bola horšia. Celkovo pozorujem, že akonáhle ťahám auto z cca 2000 otáčok, tak sa môže stať ono odmietanie pridávania... Keď podradím a držím auto pod plynom, tak sa za cca 5-7 sekúnd začne správať normálne a ťahá kľudne na 4000 otáčok... Je to ale blbé, keď potrebujem výkon napr. pri predbiehaní a auto nespolupracuje. Cestou z BA som si urobil test a trasu Praha->Brno som auto držal na 3000+ otáčkach. 200km som tak išiel na 5ke. Spotreba ok, auto nad 3000 otáčok ani raz nerobilo problém... Neviem teda, čím to je. Vyššie otáčky zvláda, prechod nad 2500 vie byť problematický a nie je naňho spoľah... Auto som sa snažil rozbiehať prudko z 2000 otáčok, aj jemne, postupne, držaním konštantného plynu. Skúšal som ísť aj na sport mode, ktroý má iné dávkovanie zmesy (alebo inú mapu plynového pedálu, už neviem). Výsledky rovnaké, občas sa pri 2500-2700 zastaví a prestane spolupracovať. Dokonca aj počas jazdy na 6tku na tempomat, kde 140tka je cca tých 2500 otáčok. Vtedy pocítim, že auto prestane ťahať, tempomat stále zapnutý, ale rýchlosť klesá... Všimol som si, že častejšie sa toto stáva cestou do kopca...

Chápem, že z tohto popisu asi nikto nepovie, čo to presne bude, ale možno sa niekto s týmto problémom stretol a dá mi hint, ako ho vyriešil.

Zároveň by som bol rád, keby ste mi vedeli doporučiť nejaký servis, kde by sa mi na to vedeli pozrieť v Prahe a okolí. V aktuálnom servise som síce celkom spokojný, ale nemajú tam čas (alebo to aspoň neurobili) si auto prejsť sami a vyskúšať si ako sa to chová, info je odomňa sprostredkovane, keĎ popisujem, čo to robí... Keď som sa pýtal, čo by to ešte mohlo byť po tých výmenách a čisteniach, tak vraveli, že DPF filter alebo turbo, čo už sú väčšie investície na opravu... Ale príde mi to trochu ako hádanie z brucha, možno je to len môj pocit a majú pravdu, no ani jedno nie je lacná záležitosť....

Keď som už začal ten DPF filter, sú tie regeneračné procedúry na niečo dobré, alebo to je len ďalšie vyťahovanie peňazí. Našiel som napr. http://www.dpf24.cz/ ale nenašiel som žiadne referencie na fórach, ani pozitívne, ani negatívne.
Já se přikláním také k hadici intercooleru, praskla mi na dovolený a úplně stejný průběh. Pokud jsem otáčky držel výš, tak auto jelo úplně normálně. Po dálnici jsem jel třeba 3km a najednou auto jelo, jako bych sundal nohu z plynu, trvalo to asi tak 3s rozsvítila se porucha brzy navštívit servis. Ideální poprosit někoho, aby ti šlapal na plyn a poslouchat, jestli u nejtlustší hadice v motoru nefouká někde vzduch. Já tam měl 2cm díru. Zalepil pevnostní páskou a v pohodě dojel do servisu, kde to vyměnili. Tady o tom píšu se vším všudy:
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=6676
Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od majusenko »

Sunman - Presne tak, Baba a šport mode sú super ;-) neviem, čo je FL, ale moja určite prepína okamžite. Vyskúšané na diaľnici Praha Hradec, to je v podstate panelka a tlačítko tour a sport robilo veeeelky rozdiel pri kopani do chrbta :-D

Steiger myslíš autorizak? Ja už celkovo premýšľam, že by som išiel do nejakého autorizovaného, len zo skúseností osôb v mojom okolí sú väčšinou "netáhla", ktoré si berú slušné peniaze za nič... Takže tomu úplne nedôverujem. Na druhej strane, lepší nápad aktuálne nemám. A som zvedavý na cenovku a na to, či to vôbec pôjde.

Oki, OBD už mám objednané z Alza za 300 to modré, tak skúsim ho a prípadne postnem výsledok... Brembo dik za tip, skúsim to modré z alza a prípadne vrátim a skúsim zohnať to biele.

Tá chyba mi príde divná, väčšinou som mal konkrétne chyby typu servis perovania apod... A za toto sa dá schovať milión príčin... Hadica to nebude aspoň nie podľa tvojho popisu. Žiadne pískanie za dobu čo auto mám. Aj keď by som si to veľmi želal, lebo je to rýchle a lacné na výmenu. Jediné, čo počujem, hlavne v lete je pri zosliapnuti pedálu ľahké ševelenie vzduchu asi z turba. V servise mi vraveli, že je to normálne. Bohužiaľ neviem či som ho už tak kúpil alebo to začalo ševeliť v čase... Počuť to v lete lebo mám otvorené okno, hlavne v zástavbe, tuneli apod...

Len pre info, čo stoja snímače DPF a hlavne je možné to spoznať nejako z ODB alebo len v servise? Ak to PDB rozchodim, a význam sa v tom, tak skúsim poslať plniaci tlak turba a tlak v potrubí. Dobre vedieť s tou kontrolkou. V popise funkcií sa píše, že tá odb vie mazať chyby z riadiacej jednotky. Tak aspoň tú kontrolku si snáď odmažem.

Btw to ODB bude predpokladám najlepšie nasadiť, sparovat a prejsť sa autom a nasnimat čo sa deje v ktorej fáze jazdy.
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Uživatelský avatar
majusenko
Příspěvky: 233
Registrován: 10 lis 2017, 09:40

Re: Insignia - (zrejme) padá do núdzáku

Příspěvek od majusenko »

Petr Š píše:
majusenko píše:Zdravím,

Mám problém so svojou Insigniou 02/2011 2.0. CDTi 118kW, stále mi píše "brzy navštivte servis". diagnostika ukázala nejaký problém s prípravou zmesy na spalovanie. Bohužiaľ presné číslo chyby neviem. Z mojich laických znalostí sa pre prípravu zmesy využívajú čiastočne aj spaliny, ktoré sa vracajú a opätovne dochádza k ich spáleniu (reguluje EGR ventil). Kľudne ma opravte, že kecám blbosti :) V servise som nechal meniť váhu vzduchu a následne vyčistiť EGR ventil pomocou nejakého roztoku, alebo emulzie, a počítačom vyvolanú regeneráciu DPF filtra (pod autom ostala pekná čierna šmuha zo spalín).

Problém ale pretrváva. Neprejavuje sa na "bežnom" výkone (aspoň nepociťujem), ale auto má nepríjemnú vlastnosť pri cca 2500-2700 otáčok niekedy prestane ťahať. Nestane sa to vždy a predpokladám, že je to zásah elektroniky a krátkodobý pád do núdzáku, pretože k tomu občas naskočí práve ono "brzy navštivte servis". Po regenerácii DPF som si spravil jazdu z Prahy smerom na Hradec, doporučili mi držať auto v rozsahu 3500-4000 otáčok aspoň 80km, aby sa spaliny z čistenia DPF dostali von... Dotankoval som OMV, použil aditívum, vyrazil, auto ani raz neprotestovalo, všetko ok, 80km úplne bez problémov.

Cesta na SR už bola horšia. Celkovo pozorujem, že akonáhle ťahám auto z cca 2000 otáčok, tak sa môže stať ono odmietanie pridávania... Keď podradím a držím auto pod plynom, tak sa za cca 5-7 sekúnd začne správať normálne a ťahá kľudne na 4000 otáčok... Je to ale blbé, keď potrebujem výkon napr. pri predbiehaní a auto nespolupracuje. Cestou z BA som si urobil test a trasu Praha->Brno som auto držal na 3000+ otáčkach. 200km som tak išiel na 5ke. Spotreba ok, auto nad 3000 otáčok ani raz nerobilo problém... Neviem teda, čím to je. Vyššie otáčky zvláda, prechod nad 2500 vie byť problematický a nie je naňho spoľah... Auto som sa snažil rozbiehať prudko z 2000 otáčok, aj jemne, postupne, držaním konštantného plynu. Skúšal som ísť aj na sport mode, ktroý má iné dávkovanie zmesy (alebo inú mapu plynového pedálu, už neviem). Výsledky rovnaké, občas sa pri 2500-2700 zastaví a prestane spolupracovať. Dokonca aj počas jazdy na 6tku na tempomat, kde 140tka je cca tých 2500 otáčok. Vtedy pocítim, že auto prestane ťahať, tempomat stále zapnutý, ale rýchlosť klesá... Všimol som si, že častejšie sa toto stáva cestou do kopca...

Chápem, že z tohto popisu asi nikto nepovie, čo to presne bude, ale možno sa niekto s týmto problémom stretol a dá mi hint, ako ho vyriešil.

Zároveň by som bol rád, keby ste mi vedeli doporučiť nejaký servis, kde by sa mi na to vedeli pozrieť v Prahe a okolí. V aktuálnom servise som síce celkom spokojný, ale nemajú tam čas (alebo to aspoň neurobili) si auto prejsť sami a vyskúšať si ako sa to chová, info je odomňa sprostredkovane, keĎ popisujem, čo to robí... Keď som sa pýtal, čo by to ešte mohlo byť po tých výmenách a čisteniach, tak vraveli, že DPF filter alebo turbo, čo už sú väčšie investície na opravu... Ale príde mi to trochu ako hádanie z brucha, možno je to len môj pocit a majú pravdu, no ani jedno nie je lacná záležitosť....

Keď som už začal ten DPF filter, sú tie regeneračné procedúry na niečo dobré, alebo to je len ďalšie vyťahovanie peňazí. Našiel som napr. http://www.dpf24.cz/ ale nenašiel som žiadne referencie na fórach, ani pozitívne, ani negatívne.
Já se přikláním také k hadici intercooleru, praskla mi na dovolený a úplně stejný průběh. Pokud jsem otáčky držel výš, tak auto jelo úplně normálně. Po dálnici jsem jel třeba 3km a najednou auto jelo, jako bych sundal nohu z plynu, trvalo to asi tak 3s rozsvítila se porucha brzy navštívit servis. Ideální poprosit někoho, aby ti šlapal na plyn a poslouchat, jestli u nejtlustší hadice v motoru nefouká někde vzduch. Já tam měl 2cm díru. Zalepil pevnostní páskou a v pohodě dojel do servisu, kde to vyměnili. Tady o tom píšu se vším všudy:
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=70&t=6676
Hmm, zaujímavé, tak snáď... Pozriem na to, možno to je to "sevelenie" čo som počul, viz vyššie.

Btw. FL = face-lift... Trubka :D :D
Opel Astra K ST AT6, 147kW Innovation
(ex) Opel Insignia 2011, Cosmo
Opel Astra G 2009

https://www.spritmonitor.de/en/detail/898962.html
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Pokec“