Insignia - (zrejme) padá do núdzáku
Napsal: 22 lis 2017, 17:58
Zdravím,
Mám problém so svojou Insigniou 02/2011 2.0. CDTi 118kW, stále mi píše "brzy navštivte servis". diagnostika ukázala nejaký problém s prípravou zmesy na spalovanie. Bohužiaľ presné číslo chyby neviem. Z mojich laických znalostí sa pre prípravu zmesy využívajú čiastočne aj spaliny, ktoré sa vracajú a opätovne dochádza k ich spáleniu (reguluje EGR ventil). Kľudne ma opravte, že kecám blbosti V servise som nechal meniť váhu vzduchu a následne vyčistiť EGR ventil pomocou nejakého roztoku, alebo emulzie, a počítačom vyvolanú regeneráciu DPF filtra (pod autom ostala pekná čierna šmuha zo spalín).
Problém ale pretrváva. Neprejavuje sa na "bežnom" výkone (aspoň nepociťujem), ale auto má nepríjemnú vlastnosť pri cca 2500-2700 otáčok niekedy prestane ťahať. Nestane sa to vždy a predpokladám, že je to zásah elektroniky a krátkodobý pád do núdzáku, pretože k tomu občas naskočí práve ono "brzy navštivte servis". Po regenerácii DPF som si spravil jazdu z Prahy smerom na Hradec, doporučili mi držať auto v rozsahu 3500-4000 otáčok aspoň 80km, aby sa spaliny z čistenia DPF dostali von... Dotankoval som OMV, použil aditívum, vyrazil, auto ani raz neprotestovalo, všetko ok, 80km úplne bez problémov.
Cesta na SR už bola horšia. Celkovo pozorujem, že akonáhle ťahám auto z cca 2000 otáčok, tak sa môže stať ono odmietanie pridávania... Keď podradím a držím auto pod plynom, tak sa za cca 5-7 sekúnd začne správať normálne a ťahá kľudne na 4000 otáčok... Je to ale blbé, keď potrebujem výkon napr. pri predbiehaní a auto nespolupracuje. Cestou z BA som si urobil test a trasu Praha->Brno som auto držal na 3000+ otáčkach. 200km som tak išiel na 5ke. Spotreba ok, auto nad 3000 otáčok ani raz nerobilo problém... Neviem teda, čím to je. Vyššie otáčky zvláda, prechod nad 2500 vie byť problematický a nie je naňho spoľah... Auto som sa snažil rozbiehať prudko z 2000 otáčok, aj jemne, postupne, držaním konštantného plynu. Skúšal som ísť aj na sport mode, ktroý má iné dávkovanie zmesy (alebo inú mapu plynového pedálu, už neviem). Výsledky rovnaké, občas sa pri 2500-2700 zastaví a prestane spolupracovať. Dokonca aj počas jazdy na 6tku na tempomat, kde 140tka je cca tých 2500 otáčok. Vtedy pocítim, že auto prestane ťahať, tempomat stále zapnutý, ale rýchlosť klesá... Všimol som si, že častejšie sa toto stáva cestou do kopca...
Chápem, že z tohto popisu asi nikto nepovie, čo to presne bude, ale možno sa niekto s týmto problémom stretol a dá mi hint, ako ho vyriešil.
Zároveň by som bol rád, keby ste mi vedeli doporučiť nejaký servis, kde by sa mi na to vedeli pozrieť v Prahe a okolí. V aktuálnom servise som síce celkom spokojný, ale nemajú tam čas (alebo to aspoň neurobili) si auto prejsť sami a vyskúšať si ako sa to chová, info je odomňa sprostredkovane, keĎ popisujem, čo to robí... Keď som sa pýtal, čo by to ešte mohlo byť po tých výmenách a čisteniach, tak vraveli, že DPF filter alebo turbo, čo už sú väčšie investície na opravu...
Keď som už začal ten DPF filter, sú tie regeneračné procedúry na niečo dobré, alebo to je len ďalšie vyťahovanie peňazí. Našiel som napr. http://www.dpf24.cz/ ale nenašiel som žiadne referencie na fórach, ani pozitívne, ani negatívne.
Mám problém so svojou Insigniou 02/2011 2.0. CDTi 118kW, stále mi píše "brzy navštivte servis". diagnostika ukázala nejaký problém s prípravou zmesy na spalovanie. Bohužiaľ presné číslo chyby neviem. Z mojich laických znalostí sa pre prípravu zmesy využívajú čiastočne aj spaliny, ktoré sa vracajú a opätovne dochádza k ich spáleniu (reguluje EGR ventil). Kľudne ma opravte, že kecám blbosti V servise som nechal meniť váhu vzduchu a následne vyčistiť EGR ventil pomocou nejakého roztoku, alebo emulzie, a počítačom vyvolanú regeneráciu DPF filtra (pod autom ostala pekná čierna šmuha zo spalín).
Problém ale pretrváva. Neprejavuje sa na "bežnom" výkone (aspoň nepociťujem), ale auto má nepríjemnú vlastnosť pri cca 2500-2700 otáčok niekedy prestane ťahať. Nestane sa to vždy a predpokladám, že je to zásah elektroniky a krátkodobý pád do núdzáku, pretože k tomu občas naskočí práve ono "brzy navštivte servis". Po regenerácii DPF som si spravil jazdu z Prahy smerom na Hradec, doporučili mi držať auto v rozsahu 3500-4000 otáčok aspoň 80km, aby sa spaliny z čistenia DPF dostali von... Dotankoval som OMV, použil aditívum, vyrazil, auto ani raz neprotestovalo, všetko ok, 80km úplne bez problémov.
Cesta na SR už bola horšia. Celkovo pozorujem, že akonáhle ťahám auto z cca 2000 otáčok, tak sa môže stať ono odmietanie pridávania... Keď podradím a držím auto pod plynom, tak sa za cca 5-7 sekúnd začne správať normálne a ťahá kľudne na 4000 otáčok... Je to ale blbé, keď potrebujem výkon napr. pri predbiehaní a auto nespolupracuje. Cestou z BA som si urobil test a trasu Praha->Brno som auto držal na 3000+ otáčkach. 200km som tak išiel na 5ke. Spotreba ok, auto nad 3000 otáčok ani raz nerobilo problém... Neviem teda, čím to je. Vyššie otáčky zvláda, prechod nad 2500 vie byť problematický a nie je naňho spoľah... Auto som sa snažil rozbiehať prudko z 2000 otáčok, aj jemne, postupne, držaním konštantného plynu. Skúšal som ísť aj na sport mode, ktroý má iné dávkovanie zmesy (alebo inú mapu plynového pedálu, už neviem). Výsledky rovnaké, občas sa pri 2500-2700 zastaví a prestane spolupracovať. Dokonca aj počas jazdy na 6tku na tempomat, kde 140tka je cca tých 2500 otáčok. Vtedy pocítim, že auto prestane ťahať, tempomat stále zapnutý, ale rýchlosť klesá... Všimol som si, že častejšie sa toto stáva cestou do kopca...
Chápem, že z tohto popisu asi nikto nepovie, čo to presne bude, ale možno sa niekto s týmto problémom stretol a dá mi hint, ako ho vyriešil.
Zároveň by som bol rád, keby ste mi vedeli doporučiť nejaký servis, kde by sa mi na to vedeli pozrieť v Prahe a okolí. V aktuálnom servise som síce celkom spokojný, ale nemajú tam čas (alebo to aspoň neurobili) si auto prejsť sami a vyskúšať si ako sa to chová, info je odomňa sprostredkovane, keĎ popisujem, čo to robí... Keď som sa pýtal, čo by to ešte mohlo byť po tých výmenách a čisteniach, tak vraveli, že DPF filter alebo turbo, čo už sú väčšie investície na opravu...
Keď som už začal ten DPF filter, sú tie regeneračné procedúry na niečo dobré, alebo to je len ďalšie vyťahovanie peňazí. Našiel som napr. http://www.dpf24.cz/ ale nenašiel som žiadne referencie na fórach, ani pozitívne, ani negatívne.