Zdar, já tohle auto mám, ne teda OPiCi, ale nemůžu si stěžovat.
Vysoký posed, jezdí dobře, dlouhodobou sporřebu mám 6,5.
Předloni do Chorvatska jsem jel Z Ostravy přes Maďarsko, tankoval u Zagrebu, auto nehonil, dálnice kolem 110, skoro všude bylo omezení, Maďarsko po vesnicích v noci a neuvěřitelná spotřeba 4,7!!
Tady sypu tankování:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/467736.html
tak se můžeš podívat. Občas tam jsou výkyvy do plusu, to jsou moje výzkumy v garáži.
Za mě je to jednoduchý a opravitelný motor, ostatně celé auto je opravitelné, nic moc složitého.
Co se dočteš, tak odcházejí jednotky motoru, je integrovaná do čerpadla. Ve většině případech je to jen snámačem polohy, dá se sehnat i vyměnit na autě.
Rozvody jsou hnané řetězem.
Praskají tomu klikovky, co je největší slabina těchto motorů obecně, to je padání nafty. Prevenci ovšem nikdo neřeší. Přitom je to servisní úkon.Výměna těsněná traverz vstřiků a přepadových hadiček.
Další mínus je EGR ventil, odchází, nemá smysl ho čistit, buď vyměnit za nový (docela balík, když si uvědomáš, že už je to veterán), ale jde to vyřešit emulátorem, sám jsem ho vyvinul a používám několik let. Výhoda v čistém sání.
Co se dá dodělat a na autě není, cyklovač stěračů s pamětí, mám výbavu elegance, taky to tam nebylo, automatické zavírání oken po zamčení auta. Taky dodělávka. Já tam mám ještě trippling (trojblik blinkrů).
Co jsem ještě zkonstruoval, automat denního svícení, co se dá za jízdy vypnout, vše ovládá spínač světel.
Rozhodně bych tam necpal nějaké LED denní svícení, tím to auto zničíš vzhledově, pokud to není integrované v hlavním světle. Zafira je krásná, když svítí tím, čím má. A něco o vyšší spotřebě? Nesmysl. To jsem nakonec dokazoval o něco výš, a to jezdím hodně kolem komína po městě.
Auto není na CAN sběrnicích, dá se tam leccos dodělat, aniž bys to musel povolovat v jednotce.
Pozor na tempomat, s ním mi to řere víc!!
Další vychytávky, koukni na astra-g.cz, v profilu aut si najdi moje, mám tam fotky změněného podsvícení interiéru, klik....
Když jsem zmiňoval jednoduchý motor, nesvěřuj to běžnému mechošovi. Je to jednoduché, ale musíš to znát.
Jiank mně to slouří bez nějakých oprav.
Co jsem měnil ( mám teď 230tkm), padání nafty, váha vzduchu ( ta obecně stárne u každého auta), EGR, to jsem ještě nevěděl, k šemu je emulátor jsem tehdy vůbec neuvažoval, že bych vyráběl, hlavně se tvrdilo, že to stejně nejde.
Snímač tlaku oleje. Prakl plast.
Zadní tlumiče, kosti, čepy řízení.
A pozor na rám pod motorem, z výroby tam na něj dali filc, asi kvůli odhlučnění, pot tím to hnilo!!
Když budeš chtít nějaké další info, ozvi se.
Osobně se toho auta budu držet, dokud bude držet pohromadě kastle. I po elektronice to je jednoduché, teda pro mě jo.
Olej mi to nežere, měním každý rok, vejdu se v pohodě do risek měrky.
Takže za mě jasně ano, ale dozvíš se i opak.
Ono je to fakt o tom, že kdo tomu nerozumí, tak je něšťastný. Hlavně když má mechoše pitomce