Majušenkova Astra
Napsal: 10 bře 2018, 01:34
Tak a máme zlatíčko doma Objednané 8.12.2017, prebratá 9.3.2018 Tak popíšem prvé dojmy.
Exteriér: Prekvapilo ma, ako zaujímavo vyzerá v červenej a dostali ma tie 2 výfuky. Sú väčšie, ako vyzerajú na fotky a celkovo pôsobia masívnejšie. Oproti bledomodrým farbám, resp. celkovo svetlým je to, ako "päsť na oko" na tom aute. Ale v dobrom. Dávajú mu šmrnc.. Celkovo auto pôsobí výrazne (čo je na nižšiu strednú trochu prekvapenie).
Interiér: Čo ma okamžite zaujalo je koža. Auto s ňou vyzerá lepšie, aspoň z môjho pohľadu. Nevravím, že bez kože vyzerá zle, ale mne osobne sa nepáčili tie zvláštne vzorky, ktoré na alcantare boli v látkovej časti. A koža je perforovaná aj keď nemám ventilované sedadlá a vyzerá podľa mňa skvele. Priestorovo je to auto fakt veľké. Na šírku je poznať, že je to nižšia stredná, ale na dĺžku. 178cm kamarát sa vpredu rozvalil, že vystrel nohy. Ja som si sadol zaňho a mal som kopec miesta na nohy. Oproti mojej starej Insigni je to... no, nie je to zmena, je to skrátka neporovnateľné. Pozdĺžny priestor podľa mňa nadpriemerný.
Toľko k základným dizajnovým postrehom. Nemusíte súhlasiť, dizajn je veľmi špecifický pre každého, toto je len môj názor.
Dnes som s ňou išiel cca 150km Jihlava - Praha po okreskách. Pár technických postrehov-
Lane assist: Fungoval tak na 50%. Niekedy som vyšiel naschvál na pás, takmer na trávu v nejakej dedine a niiič. Pohoda, salám párky, cajk, prečo by sa chlapec pretrhol, keď je vonku slniečko. Takže spoľahlivosť je minimálne po prvej ceste diskutabilná. Dojem z auta mi to ale nepokazilo, pretože som od neho nič neočakával Na druhej strane treba povedať, že tých 50%, keď sa chytil bolo príjemných. Áno, auto behalo zo strany na stranu, ale musím povedať, že asistent občas tak primerane a jemne zatlačil auto mimo čiary, že som si to uvedomil až pohľadom na palubný počítač a uvedomil som si, že ja som tým volantom nepohol. Takisto v zákrute, keď evidoval čiaru to bola paráda. Aj silnejšiu zákrutu zvládol výborne. Celkovo - Pekná vychytávka, ale nevsadil by som na ňu svoj život....
Automat + adaptívny tempomat - Tieto 2 veci si z môjho pohľadu zaslúžia absolutórium. Podotýkam, že som manualista, takže "automatisti" si možno povedia, že Astra má ničím výnimočný automat. A možno majú pravdu, neviem. Pre mňa je to progres. Samotný automat radí predvídavo, solídne a ticho. Radí pomalšie, ako manuál, čo je podľa mňa normálne. Závoďák z toho auta nespraví, ale po pravde, kto závoďák z astry chce? Pre mňa automat spĺňa všetko pre komfortnú jazdu. V kombinácii s adaptívnym tempomatom ale stúpa o 3 triedy vyššie. Táto skvelá dvojica funguje, ako dobre namazaný stroj. Počas prvej jazdy ma ani raz nesklamali, auto pridávalo, brzdilo keď som očakával, nenechalo sa vyviesť z miery oprotiidúcimi autami, ani občasnými vodičmi, ktorý v druhom pruhu okupovali spoločnú čiaru. Aj keď priznávam, že som neskúšal start & go. Už teraz ale viem, že dialničná rýchlosť a adaptívny tempomat budú pre auto aj pre mňa komfortná pohodička.
Odhlučnenie: Odhlučňovacia sada a benzínový motor. Recept na úspech, čo sa týka hluku. To auto je nesmierne tiché. Kamienky od podbehov som cítil, priznávam. Ale motor? Fakt nie. Pri prudšom zrýchlení áno, ale inak silencio. Vyšperkovala to moja žena, ktorá si nechala zapnutý Start/Stop systém a v našej garáži zastavila auto. Ja som bol v tom čase vonku a počul som, že auto zhaslo na pol sekundy a okamžite sa zase naštartovalo. Zrejme zastavila brzdou a než stihla zaradiť na polohu "P", tak auto zhodnotilo, že je dobré šetriť palivo "po európsku" a motor vyplo, pričom keď prehodila páku (cez polohy N a R), tak zase zhodnotilo, že asi chceme cúvať a naštartovalo. Že sa takto chová je ok. Ale moja žena si nevšimla, že jej auto zhaslo. Ja som to jasne počul, lebo som bol vonku
Kufor: Považujem sa za človeka bez transportného fetišu, takže hodnotím kufor, ako dostatočne veľký. Čo ma teší je to, že nemám rezervu a teda mám pod podlahou pekný kus miesta. Zároveň sa povinná výbava vopchá do bočných otvorov, takže v mieste pre rezervu mám iba flex organizer. Skvele hodnotím priestor pre odloženie roletky, to sa podarilo. Čo mylsím, že mi bude vadiť je kočík. Ten asi nepostavím na výšku bez toho, aby som nedal dole roletu a neodhalil celý obsah batožinového priestoru. Trošku škoda pri tak veľkom kufri, že bude natoľko plytký. ale skúsim zajtra, možno niečo vymyslím.
Infotainment: Rozlíšenie displejov (hlavný + palubný počítač) je podľa mňa výborné. Kamera je zastaralá, známa vec. Ale stačí. Ergonómia mi príde trochu divná. Okrem zvláštnych prekladov sú tu aj zvláštne vyvolávanie jednotlivých volieb. Niekedy mám pocit, že v automobiloch akoby muselo byť všetko zložitejšie, ako v počítačoch. Čo ma zatiaľ hnevá je to, že ak si zvolím prehrávať hudbu z nejakého foldera na USB, tak po dokončení foldera začne znovu. Na Insignii išiel na ďalší folder. Ďalšia vec je, že zobrazenie folderov si môžem zvoliť iba na hlavnom displeji, nie na palubnom počítači. Tam sa dá zvoliť žáner, autor, album apod... ale nie folder. Trochu zbytočná nekonzistencia. Graficky je všetko ok, ergonomicky horšie, ale zase to nie je žaidna tragédia. Je to skôr porovnanie toho, čo som mal + toho, čo mi príde logické.
Spotreba: Nejazdím na spotrebu, jazdím, ako sa mi chce. Čo je do 8-9l/km, to je pre mňa ok a neriešim to. Niekedy jazdím na pohodu, niekedy dynamicky. Dnes po lokálkach na adaptívny tempomat okolo 100km/h a s občasným predbiehaním, ktoré bolo pomerne rýchle a prudké, keďže bolo málo času, som sa dostal na 6,0l za tých 150km (podľa PP, takže možno 6,3). očakávam, že to na dialnici porastie, ale na ten výkon a s automatom je to super spotreba. Bola to ale komfortná jazda.
Takže zatiaľ takéto hodnotenie. Ešte chcem poriešiť android auto a vyskúšať zrkadlenie displejov.
Exteriér: Prekvapilo ma, ako zaujímavo vyzerá v červenej a dostali ma tie 2 výfuky. Sú väčšie, ako vyzerajú na fotky a celkovo pôsobia masívnejšie. Oproti bledomodrým farbám, resp. celkovo svetlým je to, ako "päsť na oko" na tom aute. Ale v dobrom. Dávajú mu šmrnc.. Celkovo auto pôsobí výrazne (čo je na nižšiu strednú trochu prekvapenie).
Interiér: Čo ma okamžite zaujalo je koža. Auto s ňou vyzerá lepšie, aspoň z môjho pohľadu. Nevravím, že bez kože vyzerá zle, ale mne osobne sa nepáčili tie zvláštne vzorky, ktoré na alcantare boli v látkovej časti. A koža je perforovaná aj keď nemám ventilované sedadlá a vyzerá podľa mňa skvele. Priestorovo je to auto fakt veľké. Na šírku je poznať, že je to nižšia stredná, ale na dĺžku. 178cm kamarát sa vpredu rozvalil, že vystrel nohy. Ja som si sadol zaňho a mal som kopec miesta na nohy. Oproti mojej starej Insigni je to... no, nie je to zmena, je to skrátka neporovnateľné. Pozdĺžny priestor podľa mňa nadpriemerný.
Toľko k základným dizajnovým postrehom. Nemusíte súhlasiť, dizajn je veľmi špecifický pre každého, toto je len môj názor.
Dnes som s ňou išiel cca 150km Jihlava - Praha po okreskách. Pár technických postrehov-
Lane assist: Fungoval tak na 50%. Niekedy som vyšiel naschvál na pás, takmer na trávu v nejakej dedine a niiič. Pohoda, salám párky, cajk, prečo by sa chlapec pretrhol, keď je vonku slniečko. Takže spoľahlivosť je minimálne po prvej ceste diskutabilná. Dojem z auta mi to ale nepokazilo, pretože som od neho nič neočakával Na druhej strane treba povedať, že tých 50%, keď sa chytil bolo príjemných. Áno, auto behalo zo strany na stranu, ale musím povedať, že asistent občas tak primerane a jemne zatlačil auto mimo čiary, že som si to uvedomil až pohľadom na palubný počítač a uvedomil som si, že ja som tým volantom nepohol. Takisto v zákrute, keď evidoval čiaru to bola paráda. Aj silnejšiu zákrutu zvládol výborne. Celkovo - Pekná vychytávka, ale nevsadil by som na ňu svoj život....
Automat + adaptívny tempomat - Tieto 2 veci si z môjho pohľadu zaslúžia absolutórium. Podotýkam, že som manualista, takže "automatisti" si možno povedia, že Astra má ničím výnimočný automat. A možno majú pravdu, neviem. Pre mňa je to progres. Samotný automat radí predvídavo, solídne a ticho. Radí pomalšie, ako manuál, čo je podľa mňa normálne. Závoďák z toho auta nespraví, ale po pravde, kto závoďák z astry chce? Pre mňa automat spĺňa všetko pre komfortnú jazdu. V kombinácii s adaptívnym tempomatom ale stúpa o 3 triedy vyššie. Táto skvelá dvojica funguje, ako dobre namazaný stroj. Počas prvej jazdy ma ani raz nesklamali, auto pridávalo, brzdilo keď som očakával, nenechalo sa vyviesť z miery oprotiidúcimi autami, ani občasnými vodičmi, ktorý v druhom pruhu okupovali spoločnú čiaru. Aj keď priznávam, že som neskúšal start & go. Už teraz ale viem, že dialničná rýchlosť a adaptívny tempomat budú pre auto aj pre mňa komfortná pohodička.
Odhlučnenie: Odhlučňovacia sada a benzínový motor. Recept na úspech, čo sa týka hluku. To auto je nesmierne tiché. Kamienky od podbehov som cítil, priznávam. Ale motor? Fakt nie. Pri prudšom zrýchlení áno, ale inak silencio. Vyšperkovala to moja žena, ktorá si nechala zapnutý Start/Stop systém a v našej garáži zastavila auto. Ja som bol v tom čase vonku a počul som, že auto zhaslo na pol sekundy a okamžite sa zase naštartovalo. Zrejme zastavila brzdou a než stihla zaradiť na polohu "P", tak auto zhodnotilo, že je dobré šetriť palivo "po európsku" a motor vyplo, pričom keď prehodila páku (cez polohy N a R), tak zase zhodnotilo, že asi chceme cúvať a naštartovalo. Že sa takto chová je ok. Ale moja žena si nevšimla, že jej auto zhaslo. Ja som to jasne počul, lebo som bol vonku
Kufor: Považujem sa za človeka bez transportného fetišu, takže hodnotím kufor, ako dostatočne veľký. Čo ma teší je to, že nemám rezervu a teda mám pod podlahou pekný kus miesta. Zároveň sa povinná výbava vopchá do bočných otvorov, takže v mieste pre rezervu mám iba flex organizer. Skvele hodnotím priestor pre odloženie roletky, to sa podarilo. Čo mylsím, že mi bude vadiť je kočík. Ten asi nepostavím na výšku bez toho, aby som nedal dole roletu a neodhalil celý obsah batožinového priestoru. Trošku škoda pri tak veľkom kufri, že bude natoľko plytký. ale skúsim zajtra, možno niečo vymyslím.
Infotainment: Rozlíšenie displejov (hlavný + palubný počítač) je podľa mňa výborné. Kamera je zastaralá, známa vec. Ale stačí. Ergonómia mi príde trochu divná. Okrem zvláštnych prekladov sú tu aj zvláštne vyvolávanie jednotlivých volieb. Niekedy mám pocit, že v automobiloch akoby muselo byť všetko zložitejšie, ako v počítačoch. Čo ma zatiaľ hnevá je to, že ak si zvolím prehrávať hudbu z nejakého foldera na USB, tak po dokončení foldera začne znovu. Na Insignii išiel na ďalší folder. Ďalšia vec je, že zobrazenie folderov si môžem zvoliť iba na hlavnom displeji, nie na palubnom počítači. Tam sa dá zvoliť žáner, autor, album apod... ale nie folder. Trochu zbytočná nekonzistencia. Graficky je všetko ok, ergonomicky horšie, ale zase to nie je žaidna tragédia. Je to skôr porovnanie toho, čo som mal + toho, čo mi príde logické.
Spotreba: Nejazdím na spotrebu, jazdím, ako sa mi chce. Čo je do 8-9l/km, to je pre mňa ok a neriešim to. Niekedy jazdím na pohodu, niekedy dynamicky. Dnes po lokálkach na adaptívny tempomat okolo 100km/h a s občasným predbiehaním, ktoré bolo pomerne rýchle a prudké, keďže bolo málo času, som sa dostal na 6,0l za tých 150km (podľa PP, takže možno 6,3). očakávam, že to na dialnici porastie, ale na ten výkon a s automatom je to super spotreba. Bola to ale komfortná jazda.
Takže zatiaľ takéto hodnotenie. Ešte chcem poriešiť android auto a vyskúšať zrkadlenie displejov.