Stránka 1 z 1

Opel Meriva 1,6i - Nadměrný kouř

Napsal: 11 bře 2018, 13:40
od Moučkins
Zdravím. Chtěl bych koupit toto auto, jen mám pochyby. Při prohlídce vozu vypadalo vše v pořádku krom lehce opravovaného předního nárazníku. Po nastartování bylo vše v pohodě.Motor držel otáčky a zvuk zněl také v pořádku.Kouř z výfuku vypadal také v pořádku, ale po projížďce když jsme vystoupili a zaměstnanec bazaru jej jel zaparkovat jsme si všimli, že hodně kouří bílým dýmem, který byl pod celým autem. Při dotazu nám bylo odpovězeno, že je to tím, že auto dlouho stálo a v nádrži bylo jen nepatrné množství benzínu ještě z Itálie, odkud bylo dovezeno,takže byl benzín staršího data.Dále nutno dodat, že abychom mohli auto projet, museli jsme ho vyzvednout z nedalekého servisu, ve kterém se měnilo servo, což ještě nebylo hotovo a prý nebyla v době projížďky nastavená řídící jednotka, tak jsme auto zaparkovali opět v servisu, aby to mohli dodělat. Můj dotaz zní: Může to být těmito důvody, nebo se mám bát praské hlavy, či těsnění?

Jedná se o toto auto:
http://www.cars.cz/inzerce/osobni-auto- ... 31250.html

//edit: ještě bych doplnil,že emise tomu vycházeli skvěle

Re: Opel Meriva 1,6i - Nadměrný kouř

Napsal: 11 bře 2018, 13:51
od Marek L
Já bych tipl, že se klidně "můžeš" obávat prasklého těsnění pod hlavou... při tom nájezdu už by se to mohlo stát. Já měl motor stejných hodnot v Astře G, tak nevím jestli to taky není X16XEL a prasklo to ve 240 tis. km.
Motor se jízdou zahřál a někde to povolilo. Zkus se např. podívat jestli po projetí není pokleslá hladina chladící kapaliny a když !opatrně! odšroubuješ víčko, tak jestli se jakoby bublavě nevrátí zpět do nádobky...
Ty první důvody, co uvádíš, jsou zvláštní, ale nejsem odborník na stáří paliva apod... takže nepotvrdím-nevyvrátím.

Re: Opel Meriva 1,6i - Nadměrný kouř

Napsal: 13 bře 2018, 19:25
od martin13
Zdravím, přídám se taky k tématu i když nerad tak se trochu přikláním k vyjádření autobazaru že auto dlouho stálo ale můj názor že to kouří kvůli vlhkosti nahromážděné ve výfukové soustavě(tvrdíte že po nastartování před zkušební jízdou motor šel v klidu a z výfuku se taky "normálně kouřilo". Potom se ta vlhkost mohla začít odpařovat). Zvláště pokud byla testovací jízda krátká (kruháč-penny-do města kolem zámku? :?: ). Jestliže se s autem jelo pak trochu svižněji a kouří to, může být něco kolem hlavy-těsnění ale to by tlakovali hadice od chladiče nebo by v expanzní nádobce mohlo bublat. Mohlo by to odhalit měření komprese. Ještě bych se chtěl zeptat na to servo, bylo měněno a nebyla nastavena řídící jednotka? Takže jste jel s autem bez posilovacího účinku, svítila tam oranžová kontrolka EPS? Nebo ta řídící jednotka byla míněna na to kouření z výfuku? Jinak pokud mě pamět' neklame v Merivě rv.2003 by už mohl být motor Z16XE.