Instalace Match PP DSP62 + PP 7E-D do Astry ST
Napsal: 21 dub 2018, 19:36
Dlouhodobě nejsem spokojený se zvukem své Astry. Mrzí mě, že Astra jako jediné auto nižší střední třídy nemá kvalitnější příplatkový audiosystém. To, čemu říká "prémiových 6 repro" je v tovární konfiguraci špatný vtip. Repro jsou poměrně slušné, ale z autorádia leze nedostatečný signál. Dělal jsem si průzkum a hledal různá řešení. V úvahu přicházelo od pouze vytlumení přes výměnu repro až po subwoofer, přídavný zesilovač, atd. Nepotřebuji ultra výkony, spíš se mi jedná o kvalitu. Poslouchám převážně klasiku, jazz, moderní underground elektroniku v hodně formách. Auto je stále v záruce, a proto jsem do něj chtěl dělat opravdu minimum zásahů. Např. se mi nechtělo stříhat tovární kabeláž, nechtěl jsem noname čínu, výměna hlavní jednotky nepřicházela v úvahu atd. Mám Navi 900 Intellilink.
Do oka mi padlo řešení od rodinné firmy Audiotec Fischer z Německa. Má EU certifikaci, záruku, vyrábějí hi-end řadu autozesilovačů Brax, repro Helix, sbírají EISA ceny, atd. Navíc vyrábějí řadu Match, která je plug & play na existující kabeláž auta. Tedy nic nestříháte, jen nacvaknete konektory a je to. Kromě obvodů pro zesílení obsahují výrobky i špičkové DSP, kde si můžete nakonfigurovat frekvenční charakteristiku, zpoždění, fází, routování, atd. každého kanálu. Pokud ale nejste hračičky nevadí, stačí nahrát profil pro danou kombinaci zesilovače, subwooferu a vozu na MicroSD kartu (Astra K je v přípravě), stisknout tlačítko a hotovo. Laboratorně optimalizový zvuk je rázem na světě. Pokud vám vyhovuje zvuk, který Match z "prémium Opel repro" vyždímá, ušetříte za výměnu. Každá sranda ale něco stojí - zesilovače od Match stojí 500 EUR a výše, subwoofer příjde na 200 EUR.
V následujících příspěvcích se budu snažit vysvětlit instalaci. Stihl jsem ji za jedno dopoledne, cca 3.5 hodiny, nikam jsem nespěchal.
Tak tedy nákup:
Do oka mi padlo řešení od rodinné firmy Audiotec Fischer z Německa. Má EU certifikaci, záruku, vyrábějí hi-end řadu autozesilovačů Brax, repro Helix, sbírají EISA ceny, atd. Navíc vyrábějí řadu Match, která je plug & play na existující kabeláž auta. Tedy nic nestříháte, jen nacvaknete konektory a je to. Kromě obvodů pro zesílení obsahují výrobky i špičkové DSP, kde si můžete nakonfigurovat frekvenční charakteristiku, zpoždění, fází, routování, atd. každého kanálu. Pokud ale nejste hračičky nevadí, stačí nahrát profil pro danou kombinaci zesilovače, subwooferu a vozu na MicroSD kartu (Astra K je v přípravě), stisknout tlačítko a hotovo. Laboratorně optimalizový zvuk je rázem na světě. Pokud vám vyhovuje zvuk, který Match z "prémium Opel repro" vyždímá, ušetříte za výměnu. Každá sranda ale něco stojí - zesilovače od Match stojí 500 EUR a výše, subwoofer příjde na 200 EUR.
V následujících příspěvcích se budu snažit vysvětlit instalaci. Stihl jsem ji za jedno dopoledne, cca 3.5 hodiny, nikam jsem nespěchal.
Tak tedy nákup:
- Match PP 62DSP zesilovač a DSP. Koupil jsem jej ve výprodeji s 40% slevou u https://www.ahifi.cz, kde byli dočasně výhradním dovozcem, než zjistili, že tak drahé zesilovače, které dávají "jen" 70W na kanál (ale jak!) nikdo nebude kupovat.
- Match PP 7E-D subwoofer. Pokud bych neměl dojezdovou rezervu, určitě bych osadil vanu Match PP 7S-D, což je parametrama totožný subwoofer do prostoru pro rezervu. Pak bych měl absolutně stealth instalaci. Subwoofer jsem koupil někde na eBay.
- Match PP ISO 5. 5 metrový přívodní signálový kabel k zesilovači. Dodávaný 2m je na Astru ST krátký.
- Match PP AC-52a. Adaptér ISO - konektory Navi 900. Tento díl jsem nemohl sehnat, nakonec jsem vzal za vděk adaptérem z českého webu ozvucujeme.eu
- Kabelová sada Sinustec BCS 600. Má širší průřez, než přívod k zesilovači od výrobce.
- Nějaké konektory na propojení (ze šuplíku)
- Elektrikářská izolační páska
- Utahovací pásky na fixaci kabeláže
- Nářadí - křížový šroubovák, ráčna s šestihranými bity (tuším 7mm, 10mm, 12-13mm, ale nejsem si jistý), Torx T45, sadu plastových háků na demontáž panelů interiéru, multimetr