Opel Zafira B (A05) problém pri akcelerácii
Napsal: 25 črc 2018, 18:58
Dobrý deň,
ako prvú vec ktorú chcem spomenúť je, že môj Opel Zafira si prešiel výmenou motora z dôvodu prasknutého piestu, pričom nový motor má cca 150 - 180 000 km a bol menený pred 3 mesiacmi. EGR ventil mám pokazený už istú dobu a nepredpokladám že za nižšie spomínaný problém by bol zodpovedný on keďze sa doteraz neprejavovala(alebo sa mýlim, nie som automechanik a vôbec sa do toho nevyznám)
V čom je problém? Pri pridávaní plynu po štarte auta (aj po "odstátí" si na mieste a následnom pridaní) mi auto najprv krásne zaberie, následne začne auto triasť a stratí výkon, no vzápätí asi po 1-3sekundách sa auto rozbehne ako divé a je všetko v poriadku. Táto činnosť sa opakuje aj pri "pomalom pridávaní" a teda keď plynový pedál mierne stláčam k podlahe. Paradoxom však je, že keď pedál stlačím silnejšie tak auto letí ako odtrhnuté z reťaze a vôbec sa predtým písaný problém pri pridaní neukáže. (ani žiadny delay ani prodleva ani nič)
Tento problém však nastáva aj pri udržiavaní rýchlosti - povedzme, že idem 53km/h, auto začne triasť, spotreba vyskočí z 5l na 9-11l (ako pri čistení DPF), avšak keď stlačím plyn a tým pádom skočím na 54-56km/h a následne plyn pustím a dostanem sa zase na 53km/h, auto ide normálne akoby sa nič nestalo a spotreba je 5l.
Pred dvomi týždňami som bol na výmene oleja v prevodovke (ó zlatý automat) a keď sme sa boli so servisákom previezť na vozidle, tak mu upaloval také rýchlosti, že automat sa nestihol ani spamätať a z 0 na 90 bol za taký čas, že keby šoférujem ja tak sme ešte len na 50-55km/h. Mohol tam niečo týmto štýlom jazdy odpáliť?
Naozaj neviem, čo by sa dalo spraviť.. jeden motor som už menil a na druhý mi určite peniaze nevystanú..
Ďakujem za každú pomoc a radu, pekný deň.
Opel Zafira B (A05) 2006, automatická prevodovka, Z19DT 88kw 1,9CDTI
ako prvú vec ktorú chcem spomenúť je, že môj Opel Zafira si prešiel výmenou motora z dôvodu prasknutého piestu, pričom nový motor má cca 150 - 180 000 km a bol menený pred 3 mesiacmi. EGR ventil mám pokazený už istú dobu a nepredpokladám že za nižšie spomínaný problém by bol zodpovedný on keďze sa doteraz neprejavovala(alebo sa mýlim, nie som automechanik a vôbec sa do toho nevyznám)
V čom je problém? Pri pridávaní plynu po štarte auta (aj po "odstátí" si na mieste a následnom pridaní) mi auto najprv krásne zaberie, následne začne auto triasť a stratí výkon, no vzápätí asi po 1-3sekundách sa auto rozbehne ako divé a je všetko v poriadku. Táto činnosť sa opakuje aj pri "pomalom pridávaní" a teda keď plynový pedál mierne stláčam k podlahe. Paradoxom však je, že keď pedál stlačím silnejšie tak auto letí ako odtrhnuté z reťaze a vôbec sa predtým písaný problém pri pridaní neukáže. (ani žiadny delay ani prodleva ani nič)
Tento problém však nastáva aj pri udržiavaní rýchlosti - povedzme, že idem 53km/h, auto začne triasť, spotreba vyskočí z 5l na 9-11l (ako pri čistení DPF), avšak keď stlačím plyn a tým pádom skočím na 54-56km/h a následne plyn pustím a dostanem sa zase na 53km/h, auto ide normálne akoby sa nič nestalo a spotreba je 5l.
Pred dvomi týždňami som bol na výmene oleja v prevodovke (ó zlatý automat) a keď sme sa boli so servisákom previezť na vozidle, tak mu upaloval také rýchlosti, že automat sa nestihol ani spamätať a z 0 na 90 bol za taký čas, že keby šoférujem ja tak sme ešte len na 50-55km/h. Mohol tam niečo týmto štýlom jazdy odpáliť?
Naozaj neviem, čo by sa dalo spraviť.. jeden motor som už menil a na druhý mi určite peniaze nevystanú..
Ďakujem za každú pomoc a radu, pekný deň.
Opel Zafira B (A05) 2006, automatická prevodovka, Z19DT 88kw 1,9CDTI