Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C
Napsal: 05 led 2010, 14:52
Nezávislé topení Eberspächer
Tohle fórum se mi hodně líbí, proto bych chtěl v tomto vláknu vyvolat diskuzi ohledně nezávislého topení do Opelu Vectra C. Sám jsem toto topení zabudoval hlavně kvůli nedostatečnému ohřívání motoru v zimě. Jedná se o originální topení EBERSPÄCHER, které je pro tyto vozy dodáváno. Obecně diesely kvůli malému odpadnímu teplu hůř topí. Do práce jezdím cca 30 km, motor se za celou dobu pořádně neohřál.
Výhody nezávislého topení jsou asi tyto:
• odpadají studené starty, motor se startuje bez žhavení, mám vyzkoušeno že po 2 km jízdy je již plně zahřátý.
• Volný výhled z auta, není nutno škrábat nebo řešit přimrzlé stěrače.
• Teplo v autě ihned po nastoupení a při čekání
Jak to celé funguje.
Vectra má 2 druhy topení, přihřívač a nezávislé topení. Rozdíl je ten, že přihřívač nemá vlastní čerpadlo chladící kapaliny a funguje pouze při běžícím motoru a dotápí motor do jeho pracovní teploty. Nezávislé topení má vlastní čerpadlo, které zajišťuje oběh chladiva. Pracuje tedy, i když je motor vypnutý a vytápí kabinu vozu a motor.
Originál se do Vectry C montuje nezávislé topení typ Eberspächer D5WS, nebo B5WS (podle paliva, nafta nebo benzín) o výkonu 5 KW.
Agregát je umístěn za motorem před spolujezdcem, kde je i ve většině vozů 6-ti pinový konektor pro připojení.
Topení má svou vlastní řídící jednotku, která spolupracuje s klimatizací vozu přes protokol CAN-BUS. Funguje zároveň jako i jako přihřívač. Vše automaticky, když je okolní teplota do 8 st. a teplota chladicí kapaliny je nižší než 75 st. přihřívač se spouští a dotápí okruh chlazení, vypíná se na 80 st. Termostat by se měl správně otevírat až na 88 st. tím je zajištěno že „netopíte do chladiče“. Ovládání topení je velmi komfortní pomocí displeje, kde lze zapnout okamžitě, nebo naprogramovat až 3 různé časy, kdy se topení má spustit.
Ovšem skutečné potěšení je dálkové ovládání , kdy pomocí dálkového ovladače lze topení zapnout. Existuje i modul pro GSM kdy se topení samo zapne prozvoněním, nebo sms zprávou. S dálkovou obsluhou zkušenosti zatím nemám, ale chci výhledově dodělat.
Téma o nezávislém topení je velice obsáhlé proto píši zatím jenom obecné informace , pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, rád to zde s Vámi rozeberu.
Tohle fórum se mi hodně líbí, proto bych chtěl v tomto vláknu vyvolat diskuzi ohledně nezávislého topení do Opelu Vectra C. Sám jsem toto topení zabudoval hlavně kvůli nedostatečnému ohřívání motoru v zimě. Jedná se o originální topení EBERSPÄCHER, které je pro tyto vozy dodáváno. Obecně diesely kvůli malému odpadnímu teplu hůř topí. Do práce jezdím cca 30 km, motor se za celou dobu pořádně neohřál.
Výhody nezávislého topení jsou asi tyto:
• odpadají studené starty, motor se startuje bez žhavení, mám vyzkoušeno že po 2 km jízdy je již plně zahřátý.
• Volný výhled z auta, není nutno škrábat nebo řešit přimrzlé stěrače.
• Teplo v autě ihned po nastoupení a při čekání
Jak to celé funguje.
Vectra má 2 druhy topení, přihřívač a nezávislé topení. Rozdíl je ten, že přihřívač nemá vlastní čerpadlo chladící kapaliny a funguje pouze při běžícím motoru a dotápí motor do jeho pracovní teploty. Nezávislé topení má vlastní čerpadlo, které zajišťuje oběh chladiva. Pracuje tedy, i když je motor vypnutý a vytápí kabinu vozu a motor.
Originál se do Vectry C montuje nezávislé topení typ Eberspächer D5WS, nebo B5WS (podle paliva, nafta nebo benzín) o výkonu 5 KW.
Agregát je umístěn za motorem před spolujezdcem, kde je i ve většině vozů 6-ti pinový konektor pro připojení.
Topení má svou vlastní řídící jednotku, která spolupracuje s klimatizací vozu přes protokol CAN-BUS. Funguje zároveň jako i jako přihřívač. Vše automaticky, když je okolní teplota do 8 st. a teplota chladicí kapaliny je nižší než 75 st. přihřívač se spouští a dotápí okruh chlazení, vypíná se na 80 st. Termostat by se měl správně otevírat až na 88 st. tím je zajištěno že „netopíte do chladiče“. Ovládání topení je velmi komfortní pomocí displeje, kde lze zapnout okamžitě, nebo naprogramovat až 3 různé časy, kdy se topení má spustit.
Ovšem skutečné potěšení je dálkové ovládání , kdy pomocí dálkového ovladače lze topení zapnout. Existuje i modul pro GSM kdy se topení samo zapne prozvoněním, nebo sms zprávou. S dálkovou obsluhou zkušenosti zatím nemám, ale chci výhledově dodělat.
Téma o nezávislém topení je velice obsáhlé proto píši zatím jenom obecné informace , pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, rád to zde s Vámi rozeberu.