Stránka 1 z 2
omega - světla + dobíjení
Napsal: 21 led 2010, 17:33
od Sirka
zdravim, mam omegu r98 tušim a poslední dobou se mi zdá že prostě a jednduše málo svítí nevíte čím to může být? pak mam ještě jedne problem zapnuli rozmražování okna + vyhřejvání jedné sedačky tak se na mě rozsvítí světélko dobíjení nevíte co to může být? pokud je vše vypnute tak to nedělá, když je jen jedna sedačka tak to svítí minimálně > 2 + sklo svítí docela dost. díky
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 21 led 2010, 17:57
od m.artty
Nemáš ty přední světla takové zažloutlé? Ono je to dělaný z nějakýho plastu, kterej po čase zmatovatí a zažloutne - potom to blbě svítí.
Dobíjení: jak vyhřívání okna, tak vyhřívání sedaček a velkej odběr. Altík nestíhá dobijet tolik kolik by měl.... asi tě bude čekat repas nebo výměna altíku. Chtělo by to proměřit, jak dobijí....
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 21 led 2010, 17:57
od P.S.
vypadá to na náký divoký dobíjení možná regulátor či dioda změř to má to dávat 13.8 až 14.3V.očisti kontakty a svorky baterie mrkni na ukostření kastle a motoru. mrkni v jakym stavu sou kabely na alternátoru vše očisti a prostříkni kontaktolem oxidace je pěkná svině
nastartuj zapni světla a napiš jaký si na baterii změřil napětí
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 21 led 2010, 18:00
od Sirka
nezdaj se mi začloutlý svítí to tam přez tu "čočku" dál my bylo raděno ať zkusim kontakty prý tam může bát velký přechodový odpor ale nějak se k nim nemůžu dostat
nejspíš pojede do servizu popř
http://www.autoshop24.cz/?6,hid-sada-h1 ... on-premium je dobrá náhrada?
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 19 dub 2012, 10:51
od Colommbo
Nejjednodušší a účinná metoda je brusným papírem - postupně zrnitosti cca 1000 - 1500 - 2000 - pěkně zbrousit pod vodou (po uschnutí to bude vypadat hrozně, ale neboj se) a nakonec Tempo na starý laky a vyleštit. Chce to trpělivost, v případě potřeby se nebát trochu přitlačit a výsledek se dostaví...
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 19 dub 2012, 11:17
od H@NS
Musí se ty světla nějak rozlepovat nebo to stačí zbrousit zvenčí?
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 19 dub 2012, 14:08
od Colommbo
Plastové kryty jsou normálně nedmontovatelné a jsou součástí světlometu, takže se to brousí na autě. Jen si pro jistotu můžeš okolí světla zakrýt karosářskou lepící papírovou páskou a zvednout kapotu, aby sis neodřel lak, kdyby ti náhodou ujela ruka, nicméně bezpodmínečně nutné to není, místa je dost. Pěkně pomalu, trpělivě, ručně po malých kouskách a kruhovými pohyby, hodně namáčet brusný papír a dá se to v pohodě zvládnout, dělal jsem to...
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 19 dub 2012, 14:44
od Hellborn
S tím vyhříváním mi to dělalo ve chvíli, kdy se mi napájecí drát k zadnímu sklu po cestě ukostřoval. Zajímavé je, že to nevyhodilo žádnou pojistku, ale alternátor už to nezvládal a lehce to prosvěcovalo.
Je to až k nevíře, co to auto vydrží než to shoří
(pojistky byly podle manuálu, nikde nebyl drát nebo hřebík
)
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 19 dub 2012, 17:51
od H@NS
Colommbo píše:Plastové kryty jsou normálně nedmontovatelné a jsou součástí světlometu, takže se to brousí na autě. Jen si pro jistotu můžeš okolí světla zakrýt karosářskou lepící papírovou páskou a zvednout kapotu, aby sis neodřel lak, kdyby ti náhodou ujela ruka, nicméně bezpodmínečně nutné to není, místa je dost. Pěkně pomalu, trpělivě, ručně po malých kouskách a kruhovými pohyby, hodně namáčet brusný papír a dá se to v pohodě zvládnout, dělal jsem to...
Díky za tip, ještě na to mrknu doma. Jestli je tam ale fakt v potkavačkách jen H1čka jak tady píšete, tak bude asi lepší zainvestovat do nějakých nových s H7 halogenama.
Re: omega - světla + dobíjení
Napsal: 23 dub 2012, 00:08
od fedrin
Jó Omega a světla
to je bolest. Já sem je měnil už několikrát. Nejdřív sem furt čenžoval nějaký starý z vrakáčů (míň zažloutlý) a když se to nelepšilo, koupil sem asi za 4000 kč druhovýrobu nový světla (originál Hella stojí jeden ks asi 7000 Kč). Taky to není žádná sláva ale už se dá za tmy jet. Už mi pár lidí říkalo, že omegy měly blbý světla už od výroby. Hlavně ty před faceliftem Prostě tohle se jim nepovedlo. Říkal to týpek co koupil před cca 12-14 lety novou MV6 a po pár letech ji kvůli světlům prodal. Myslím že sou na vině ty halogenky H1 a nepomůžou tomu ani čočky s čirejma sklama. Je to trochu lepší než bez nich, ale stačí když je trochu mokro a musíš jet míň než 70, protože vidíš úplný ho.. a cestu si musíš domyslet. Na těch novejch světlech sou H7 na dálkách a je to úplně jiná liga, ale jakmile je vypneš tak je po he he. Následuje prudké brždění. Podle mě je se to tím broušením ze předu nezlepší, je to vypálený hlavně zevnitř a tam se jen stěží dostaneš. Fakt myslím že je řešení předělat to nějak na ty H7, ale jak? To mě zatím nenapadlo... Pokud tam máš čočky tak ty se prej rády mlžej a pak svítěj blbě, ale nevím mě se to nestalo.
Dobrou noc