Stránka 1 z 2
Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 07:29
od nulda
Zdravím,
tak jsem koupil novou Astru a přidávám se k Vám
Je to výbava Innovation + nějaké balíčky navíc.
Tady přidávám alespoň jednu fotku
Jak jste zajížděli tento motor? Mně řekli, že ji mám prvních 1000km šetřit.
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 10:07
od Sunman
tak ti gratulujem,vyzera velmi pekne. nech jazdi bez poruchy.
so setrenim mali pravdu, otazka je ako to kto chape.
za mna ako tu uz bolo 100x napisane, otacky 2000-3500, casto menit a radit aj na dialnici 5-6-5-6. nejazdit s tempomatom a hlavne nie "na spotrebu"!
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 14:05
od nulda
No tak snazim se nepretocit pres 3500, ale uz jsem taky musel ke 4000. S tim razenim mi to taky nekdo radil, tak se snazim menit rychlosti co nejcasteji. Na 200km/h je jeste cas
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 17:00
od gregor
Ahoj,
Nic neres motor neni potreba zajizdet. Do cca 2500km je upravena mapa aby setrila motor. Pokud vsak mas pocit doprat motoru vic tak:
- doprat motoru cely rozsah otacek, klidne i na moment omezovac - casto radit
- pokud mozno nezustavat dlouho v konstantnich otackach
- snazit se nejit s otackama pod 2000ot/min
- od niskych otacek nedavat plny knedlik
- plnit turbo tj. pokud treba chci akceleraci dam motoru otacky aby turbo dostatecne obohatilo smes, napr. hodit meziplyn tak aby otacky neklesly
- po dojeti dochladit turbo
- dodrzovat a nepretahovat intervaly vymene oleje.
Jinak gratuluji ke koupi, auto si uzij....
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 17:18
od Sunman
ja by som vyhodnotil príspevok od gregora cenou "príspevok dňa".
Tak perfektne zhrnuté ako je potrebné jazdiť s novým autom tu neurobil nikto.
Len mám dva sprosté laické dotazy:
A/ chceš povedať, že SW Astry obsahuje mapu motora pre prvých 2500km a potom sa sám prepne do mapy "na plné gule" Zrejme by stačilo len limitovať max signál od stlačeného plynu alebo posadiť obmedzovač na povedzme 4500 ot., ale nič také tam určite nie je.
B/ ak pripustím že A/ je správne, potom aký má význam toto obmedzenie a aký je rozdiel pre motor, keď mattonecz naložil v prvých 100km astričke dvestovku s inou mapou motora než za mesiac keď sa mu mapa prepla do normálu?
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 03 zář 2018, 17:43
od gregor
Ahoj,
Rychlost bych to toho nepletl. Proste motor je linejsi na dosazeni rychlosti mu to treba dele trvalo...
Je nekolik spusobu jak to udelat napr:
Zpetnou vazbu z pedalu junak rozdelit pri mensim staceni jemne poskakovat po matici vstriku. Pri prutkem stlaceni skakat treba po napr po trech radcich nikoli napr. pi peti oproti normalu.
Vynechavanim urcitych radku matice vstriku tak aby se predchazelo meznim kritickym frekvencim ktere zpusobi pred zabehnutim poskozeni motoru.
Ale jak jsem psal je vice zpusobu. Jedno je vsak jasne kolem 2000km-2500km dojde k prehozeni.
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 04 zář 2018, 18:28
od Colommbo
O maximální rychlost v době záběhu snad ani tak nejde, za mnohem důležitější považuju střídání tempa a tedy otáček motoru. Ustálené déledobé (kupř. dálniční na tempomat) tempo jízdy hned po pořízení (přesun od dealera dom) je pro motor nerozum.
P.S. Kolega byl zase rychlejší...
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 11 zář 2018, 08:59
od nulda
Tak jsem s autem najel necelych 300km a auto muselo do servisu. Nejdriv se myslelo, ze tam vlezla kuna a prekousala kabely. Nakonec to byl vadny vstrikovac na 4 valci. Auto uz je opravene a jezdi
Uvidime jak dlouho.
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 11 zář 2018, 09:10
od mattonecz
tak sem ti to promazal komplet
Re: Astra 1.4T 92KW - nulda
Napsal: 11 zář 2018, 09:33
od Colommbo
To neděláš dobře, Jaromíre... Vlákno ztratilo kontinuitu a smysl. Pokud mělo sloužit k tomu, aby se nulda pochlubil novým vozem a ostatní mu jej měli chválit, tak snad ano, ale teď je z toho hokej bez souvislostí a návazností...