Stránka 1 z 1

Motor 2.2DTI při zatížení a zrychlování chyba P0100 a P0638

Napsal: 09 zář 2018, 17:59
od bericud
Ahoj Opláci,

mám v popisu zmíněný problém a při zrychlování na 4 rychlostní stupeň mi auto padná do nouzového stavu (auto s klíčkem) a musím zastavit a vypnout motor. Znovu po nastartování auto jede zase normálně. Na diagnostice mi vyčetli z paměti závad chybu P0100 a P0638. Vyměnil jsem čidlo polohy škrtící klapky (P0638) z auta z vrakoviště a chyba se již neobjevila zatím (zjišťoval jsem diagnostikou v mobilu, není to plnohodnotné já vím a plno závad neuvidím jedná se jen o orientační zjišťování proč mi auto padá do nouzového režimu). V servise kde mi chyby z paměti závad vyčetli mi tvrdili že je potřeba zkalibrovat toto čidlo s řídící jednotkou. To jsem zatím neudělal protože je víkend a výměna proběhla v pátek odpoledne. Měnil jsem i váhu vzduchu (P0100) a nyní když mi auto padne do nouzového režimu tak to vypisuje chybu P0100. Mám i takový pocit když s autem jedu že na 1. 2. a 3. rychlostní stupeň má auto síly na rozdávání ale jak dám 4. a 5. rychlostní stupeň jako by se výkon utlumil a je to takové rozpačité co se výkonu týče (jízda po rovině). Hlavně při prudké akceleraci zatím jen do kopce auto spadne do nouzového režimu a pak již nejede vůbec a musím zastavit a vypnout motor a znovu nastartovat a pak jede zase normálně.

Pokud tohle již tady někdo řešil tak se omlouvám a prosím o odkaz. Nemohl jsem nic najít s pomocí vyhledávače, když zadal moje chybové kódy. Našel jen pár vláken ale v nich se chyba projevovala jinak a tak si myslím, že se jedná o jiný problém jak v mém případě. Díky.

Re: Motor 2.2DTI při zatížení a zrychlování chyba P0100 a P0

Napsal: 10 zář 2018, 12:45
od Palo99
Ahoj , mal som podobný problem na mojej Vectre C 2.2 DTI. Mne pomohol upgrade RJ priamo v Opli , cca 30 Eur. Vraj na to bola volakedy dávno zvolavačka.

Re: Motor 2.2DTI při zatížení a zrychlování chyba P0100 a P0

Napsal: 10 zář 2018, 20:17
od bericud
OK díky to bych mohl skusit pokud bych už nevěděl co s tím. Nevím ale zda si dnes ještě někdo vzpomene, že něco takového se kdysi dělalo a bude v Oplu ochotnej mi to opravovat.

Napadlo mě zda to nemůžou být vířivý klapky zasraný od EGR ventilu. Koukal jsem na netu, že se to dost řeší ale nevím zda by se to projevovalo tak jak se to projevuje mě. Dnes jsem jel opět s autem a vezl přítelkyni do porodnice a dělalo to i při rozjezdu na rovině a nemusel to být ani žádný kopec. Auto se díky tomu pomale a jistě stává nepoužitelný. Pokud se nemohu spolehnout, že budu moct bezpečně předjet tak je mi takový auto na nic. S vectrou jsem byl nadmíru spokojen ale teď nevím co s ní je a bohužel v servisech co jsem zatím byl nevědí taky nic a teď mi chtějí opět měnit váhu vzduchu...

Prosím o jakoukoliv radu pokud někdo měl podobný problém. Díky moc.

Re: Motor 2.2DTI při zatížení a zrychlování chyba P0100 a P0

Napsal: 14 zář 2018, 14:17
od bericud
Ahoj všem,

tak problém byl vyřešen a snad i na delší dobu což teď nikdo nedokáže říct ale uvidíme. Byl mi doporučen pan Roman Krapa z Brna (carteam), který se specializuje na Opel a mohu potvrdit, že se opravdu vyzná.

Chyba P0100 byla řešena ještě v jiném servise a byl vyměněn podtlakový regulátor, kterých je v autě víc a nevím nyní co ten co byl vyměněný ovládal. Každopádně Roman Krapa mi vysvětlil, že v případě výpisu chyby váhy vzduchu se nemusí vždy jednat o chybnou váhu vzduchu ale i např. díru v potrubí a jelikož tudy může unikat vzduch tak pak dochází rozdílům na dalších čidlech a řídící jednotka vyhodnotí jako porouchanou váhu vzduchu jelikož nepočítá s dírou v trubce. Samozřejmě hodně problémů vzniká i na podtlakovém rozvodu které ovládá další prvky jako je turbo škrtící klapku atd. což byl i můj případ a řídící jednotka nedokáže určit že se nejedná o váhu vzduchu ale o podtlakoví regulátor, který v nějakém režimu jízdy např. v mém případě plném zatížení a otáčkách nad 2500 vyhodnotí některé hodnoty mimo hodnoty, které za váhou vzduchu očekává a tím ukazuje na váhu vzduchu.

Chyba P0638 byla vyřešena nejdřív z vrakoviště zakoupením jiného úhlového snímače natočení škrtící klapky a poté přehráním software řídící jednotky na sedan (Roman Krapa), u kterého tento snímač vůbec není a Roman Krapa mi nedokázal vysvětlit výhody ani nevýhody chybějícího snímače. Výhodou pro mě ale na 100% je, že se již neobjeví tato chyba protože snímač mohu zcela demontovat a řídící jednotce je to zcela fuk. U sedanu není a přitom se jedná o stejné motory jen jsou doplněny o toto čidlo a možná i nějaké další. Mohu ale potvrdit, že po přehrání auto jede bez problémů a zatím žádný pád do nouzového režimu i v režimu jízdy, který sem popisoval.

Byl u mě i další problém a to s čtením dat z řídící jednotky. Konkrétně data o vstřiku paliva do motoru a načítání dat z řídící jednotky vždy skončili pádem celého software diagnostiky. Asi na 10. pokus se povedlo software řídící jednotky přehrát a nyní jdou i číst data o vstřiku paliva do motoru a vše se chová tak jak by mělo.

Tak snad tomu bude i poměrně dlouhou dobu jelikož podtlakový regulátor mě vyšel na 6500,- a přehrání software řídící jednotky a diagnostika na 2400,- takže podle mě docela dost. Už jsem začal uvažovat o výměně auta ale prozatím a doufám, že i na delší dobu nebudu muset nic takového jako výměna vozu řešit. S VeCe jsem nad míru spokojen co se prostoru týče i motoru. Jen pokud by bylo těch poruch co možná nejmíň tak bych asi za nic na světě neměnil.