Stránka 1 z 4

Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 29 led 2010, 15:27
od megabeda
Termostat 1.9 cdti

Ahoj, chtěl bych napsat jeden poznatek co se týká termostatu do motoru 1.9 cdti.
Termostat u tohoto motoru by měl otevírat až na 88 °C. Bohužel ale, nevím zda konstrukční vadou, u hodně motorů otevírá poměrně brzy, potom je problém tento motor v zimě vůbec ohřát.
Zda je termostat v pořádku se dá zjistit celkem přesně. V testovacím menu BC sledovat neustále při studeném motoru teplotu chladící kapaliny, pořád bude vzrůstat, pak najednou spadne o nějakých 7 °C, a to je skutečná hodnota kdy otevírá. Mě otevíral na 79 °C, pak teplota spadla na 73 °C a přes 76 už jsem se v zimě nedostal.

O víkendu budu měnit. Ještě jedno info pro ty co chtějí ušetřit na náhradních dílech. V Opelu je to katalogové číslo 13 38 039 cena s daní cca 2000,- Já chtěl mít originální díl, proto jsem ho tam zakoupil. Po otevření krabičky s logem GM a prozkoumání termostatu objevíte díl od výrobce WAHLER, který nabízí třeba i Auto Kelly za 1680,- :cry:



Obrázek

Obrázek

Obrázek

Výrobce termostatu WAHLER

Obrázek

Další poznatky po výměně termostatu ješte napíšu.

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 29 led 2010, 18:10
od roman1984
tak uz ho mas.....super foto....potom daj neake foto z vymeny...
drzim palec nech to dobre dopadne.....
ja este cakam...ako som ti pisal

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 31 led 2010, 18:08
od Marky
Diky za ten typ na kontrolu pres BC. Proti astre jsem si rikal, ze se nejak hur rucicka zveda a hlavne drzi, takto to alespon overim na cem jsem.

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 31 led 2010, 20:08
od lubaan
Tak já jsem dneska taky vyměnil termostat(sfouknul jsem to spolu s montáží nez.topení).Nebyla to nijak hrozná práce,ale přístup neni nic moc.Hlavně s hadicema a jejich sponama se musí trochu bojovat.Je potřeba vyndat baterka a relé žhavení a taky hadice k sání.Pak už se k tomu může celkem dobře.Horší přístup je taky ke spodnímu šroubu držící domeček termostatu.Na ten se musí poslepu.Zpátky už to šlo rychlejš.

Novej termostat otvírá při 88-90°C.Po otevření se teplota srazí asi jen o 5°C.Takže teď i při -6°C jsem měl při poklidnej jízdě teplotu pořád 85-89°C.Ale tak jako tak,než se to na tu teplotu ohřeje,tak to trvá nějakých 10km.

Cena termostatu byla 1400 Kč.Díly mi dodává kamarád,nevim od koho bere.Ale výrobce termostau je stejnej jako původní vyndanej z auta-tedy BEHR Italia.Zajímavý,že v Opelu prodávají Wahler.Tak teď babo raď,co je vlastně originál :roll:

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 31 led 2010, 20:18
od lubaan
A ještě pár fotek z výměny 8-)

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 01 úno 2010, 07:23
od roman1984
lubaan:to je v poriadku aj Behr aj Wahler sa davaju do prvovyroby.....

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 01 úno 2010, 15:11
od megabeda
Tak mám po výměně, nový termostat funguje dobře, dle údajů z test menu otevírá přesně na deklarovaných 88 °C, teď v zimě při volné jízdě se drží teplota na 85 °C. Starý termostat byl Behr, teď jsem dal Wahler.
Při výměně nebyl větší problém, baterii jsem nevyndával, jen jsem vyklesnul řídící jednotku hžavení. Místa je obecně málo, malou golou to jde vcelku dobře. Jsem jen zvědav jak dlouho vydrží.......
Pokud je termostat vadný je i zvýšená spotřeba paliva, protože motor není nikdy teplý, dále také zvýšené opotřebení motoru.

EDIT: Ještě doplňuji, výměna termostatu u 88KW verze motoru 1.9 cdti je trochu zdlouhavější, musí se vymontovat chladič recirkulace výfukových plynů, aby byl k termostatu vůbec přístup.

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 04 úno 2010, 18:13
od roman1984
tak aj ja dodam nieco...termostat uz zhana kamos co ma servis vyse tyzdna a nic...vypredane,ale v CR je k dispozicii tak objednam zajtra odtial a bude este o 10eur lacnejsi ako u nas Wahler 1450kc a Behr 1300kc...

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 08 úno 2010, 08:30
od megabeda
Ještě přidávám návod na odvzdušnění chladící soustavy, což souvisí s výměnou termostatu.

Klimatizaci vypnout, u ECC nastavit na režim ECO.

1. Víko vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny vyšroubovat

2. Chladivo doplnit; odvzdušňovací šroub na rozdělovacím potrubí chladiva otevřít,(nad sběrným výfukovým potrubím) až začne vytékat chladicí kapalina

Důležité: U zcela vyprázdněné chladicí soustavy (včetně topení) vyrovnávací nádržku chladiva přeplnit až k plnicímu hrdlu a rychlozástrčku v přívodu do topení (vlevo ve směru jízdy) a odvzdušňovací šroub na rozdělovacím potrubí chladiva (nad sběrným výfukovým potrubím) otevřít, než začne vytékat chladicí kapalina.

3. Chladicí systém uzavřít, víko vyrovnávací nádržky chladicí kapaliny zašroubovat

4. Motor nastartovat a nechat běžet. Motor 1 x zatížit následujícím cyklem: 30 vteřin – 2000 ot/min. až 2500 ot/min., 5 vteřin volnoběh, 30 vteřin – 2000 ot/min. až 2500 ot/min.
Motor nechat zahřát ve volnoběžných otáčkách, až se zapne 1. stupeň ventilátoru.

Motor opakovaně 1 x zatížit výše uvedeným cyklem.

Chladicí soustava se odvzdušňuje během fáze zahřívání motoru.

5. Motor vypnout, nechat vychladnout, zkontrolovat hladinu chladicí kapaliny, v případě potřeby nalít chladicí kapalinu po značku KALT/COLD

Re: Termostat 1.9 CDTI

Napsal: 14 bře 2010, 21:16
od javectra
Ahoj, díky za užitečné rady. Promiňte, možná hloupě se zeptám, jak se dostanu do testovacího menu BC, kde mohu sledovat teplotu motoru? Podle "budíku" se mi teplota vody pohybuje kolem 80°C (+/- 4°C), tak nevím, jestli taky náhodou nemám vadnej termostat.