Stránka 1 z 3

Zápach z výfuku

Napsal: 04 pro 2018, 07:49
od Sedli
Ahoj, mám Insignii 2,0 CDTi, r.v.2014. Koupil jsem ji před půl rokem a cca 10tis. km. Dle servisní knížky i výpisu z opelu bylo v době koupě na oleji najeto cca 5000. Proto jsem olej neměnil a vyměnil jej před nedávnem, tedy po 15000km. Použil jsem Dexos2 5w30 a filtr Man-Filter. Od výměny pozoruji, že auto smrdí, jako třeba staré vychlastané TDi. Kouř z výfuku samozřejmě nejde, protože ho nejspíš odfiltruje FAP. Do výměny oleje probíhala regenerace FAP 900-1100km. Nyní se mi spustila regenerace již po 300km. Auto nevykazuje žádné abnormality (necuká, nekolísají otáčky, nepozoruji snížený výkon ani zvýšení spotřeby). Spotřeba 5,2L/100km. Auto smrdí i když zastavím třeba po 70km dlouhé cestě. Od doby výměny oleje se také ochladilo (teploty jsou teď max 5°C), tak jestli i toto nemůže být příčinou? Je to moje první zima s Insignii, tak nevím, jak se motor v chladném počasí normálně chová. Auto má najeto aktuálně 155000km.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 04 pro 2018, 08:40
od Sunman
mimo túto diskuziu - rozvody predpokladám máš vymenené ??? interval je 150t km, vrele doporučujem skrátiť na 130.

Toto auto sa v zime chová úplne rovnako ako v lete. To nie je diesel osemdesiatych rokov, keď to neštartovalo, čmudilo a pod.
akú naftu si natankoval? Zo skúseností z Astry, ktorá má krabičku Pepaz viem, že vzdialenosť medzi regeneráciami sa podstatne líši pri tankovaní na lacných pumpách (v SK ich je menej ako v ČR) a pri použití "nromálneho paliva".
ako meriaš vzdialenosť medzi regeneráciou DPF - 900km a teraz 300km ?

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 04 pro 2018, 08:50
od Sedli
Rozvody jsem dělal v Opelu před asi 3000km.

Tankuji výhradně na Benzině Vervu. Nevzpomínám si, že bych tankoval někde jinde. A nerozumím otázce, jak měřím. No na tachometru. :lol: Skončí regenerace, zapíšu si stav, nebo vynuluji počítadlo a jakmile se spoustí další, tak se podívám opět na tachometr. Pravidelnou regeneraci opravdu bezpečně poznám. Není to můj první FAP (zvýšená aktuální spotřeba, běžící sahara, zvýšené volnoběžné otáčky...). A u Opelu jsem zjistil, že regeneraci poznám i tak, že když si na BC zobrazím běžící spotřebiče s nejvyšší spotřebou, tak při regeneraci je zapnuté vyhřivání zadního okna (na tlačítku dioda nesvítí). Jen to zobrazí BC. Funguje to takto přesně i na Astra J (viz podpis).

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 04 pro 2018, 09:25
od Sunman
ja som sa nikdy nezaujímal u Insignie o regenerácie. Zvýšené voľnobežné otáčky nepoznám, pretože na voľnobeh nejazdím :lol: a tiež spotrebu nesledujem, venujem sa riadeniu alebo spolujazdkyni.

s regeneráciou som mal problémy len na prvej Insignii MY2009, kde bola nejaká chyba v SW a regenerácia spúšťala čudným spôsobom, takže sa mi niekoľkokrát stalo že som vypol motor v momente regenerácie a to je potom smrad spáleniny kým ventilátor vychladí DPF.
Inak najazdené na 4-och Insigniách 700tkm bez tebou popisovaných problémov. tankované bežné neprémiové nafty u Agip predtým teraz shell a omv. Raz v Prahe som sa ulakomil na lacnú čerpačku, ani smrad ani dym len kovový rachot.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 05 pro 2018, 20:45
od blesk
Koncovka vyfuku je v jakem stavu? Cerna nebo bez sazi?

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 06 pro 2018, 07:28
od Sedli
Když v ní přejedu prstem, tak prst je lehce od černý (spíš šedý). Ale rozhodně tam nejsou žádné extra vrstvy sazí. Zkrátka bych řekl, že je koncovka čistá, protože nikdy není úplně čistá.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 06 pro 2018, 08:05
od blesk
S dieselem mam zkusenost jenom od VW od Euro5 a tam je koncovka uplne cista. Pokud je tam i malo sazi, je DPF praskly. Jinak si myslim, ze ten typicky puch starych TDI to je kdyz majitel zaslepi EGR, to se zmichaji saze a NOx a jde to vsechno ven. Vadny EGR by ti snad hlasila kontrolka.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 06 pro 2018, 08:11
od Sedli
Porovnával jsem to s Astroj J (viz popisek) a koncovka je stejně čistá/špinavá.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 06 pro 2018, 09:13
od mfilip
Mam 2.0 CDTi 103kW 2015, ale interval vypalování DPF mám každých 400-450km od začátku. Kupoval jsem pri 24tkm a nyní mám 61tkm.
Dlohodobá 4,5l/100km,
Ty km u tebe mi nesedí, máš aktuálně najeto 155tkm?

Nezměnil jsi trasy? 900-1100km interval si asi dokážu představit při dálničním provozu a v normálním těch 300-400km, navíc nyní v zimě.

Re: Zápach z výfuku

Napsal: 06 pro 2018, 09:34
od Sedli
No intervaly vypalování DPF sleduji opravdu poctivě. A kolem toho 1000 to skutečně bývalo. Říkal jsem si, že v pohodě, protože na té Astře to je taky tak. Proto mě to znervoznilo, že teď najednou po 300km a k tomu ten smrad. Ano, mám tam teď už k 156000 km, spotřeba 5,2L a jezdím spíše okresky v kombinaci s městským provzem.
Pravdou je, že na předchozím autě (Volvo) se filtr vypaloval po cca 500km...