Napětí baterie měřené v zásuvce
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Napětí baterie měřené v zásuvce
S autem jezdím zejména krátké trasy (dojíždění do práce 10 km) a teď v zimě pro jistotu občas baterii nabíjím automatickou nabíječkou CTEK MXS 5.0. Se startováním auta jsem zatím problém neměl, ale jen pro zajímavost jsem zkusil změřit baterii v zásuvce auta před nabitím (11,7 V) a po nabití (12,2 V)-měřeno s vypnutým rádiem, ventilací, jen svítilo LED denní přední svícení (auto jsem nabíjel cca po 14 dnech, parkováno v garáži). Ty hodnoty mi přijdou dost nízké - je velká ztráta napětí na cestě k zásuvce auta? Měřák do zásuvky si myslím ukazuje dobře, u jiného typu auta ukazoval 12,5 V a to nebylo po nabití. Zkusím ještě půjčit klasický voltmetr a změřit to přímo na baterii. Auto mám 3/4 roku a najeto 6500 km. Jaké napětí máte v zásuvce vy? Díky předem za info.
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2
- Reklama
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Ten úbytek mohl být klidně tím denním svícením, případně dalším odběrem (řídící jednotky, atd.).
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Mám opačnú skúsenosť. Batéria je teraz v zimnom období neustále prebíjaná. Pri mínusových teplotách stúpne napätie na 15.2 až 15.6V. Akonáhle je vonkajšia teplota v plusových hodnotách, nabíja na 14,6V. Po dotaze v servise mi bolo povedané, že je to v poriadku. Napätie merané na svorkách akumulátora a v zásuvke zapaľovača. Astra ročník 2018.
Astra K 1.4T 92KW Enjoy MY18
Napětí baterie měřené v zásuvce
Nic v zlom. Ale mate nejake problemy s autom?
Nie?!
Tak preco ich hladate ...
Nie?!
Tak preco ich hladate ...
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Protože jsem si přečetl, že baterii moc nesvědčí, když není nabitá a to zejména v zimě (pokud je skutečně po 2 týdnech na 11,7 V, tak to je dost vybitá) a rád bych, aby mi vydržela co nejdéle.
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Originální baterie AGM mi vydržela něco přes čtyři roky. Trasy jsem jezdil spíše delší.
Koupil jsem novou a pořídil si voltmetr do zásuvky. Měří přibližně stejné hodnoty (11,7 - 12,4), jak uvádí RadPet. A při nabíjení zpočátku jízdy je na něm až těch 15,2V. Pro AGM baterii uvádějí, že by nabíjení nemělo překročit asi 14,9V, nad to se už baterie přebíjí a zkracuje se životnost. Možná ta krátká doba nevadí. Když se zapne vyhřívání sedadla, tak napětí hned klesne o pár desetin (pokud se baterie nedobíjí).
Voltmetr do zásuvky jsem kontroloval digi voltmetry, ukazuje tak o 0,15V méně na 12V. Otázka je, jak se chová, když je teplota pod nulou.
Koupil jsem novou a pořídil si voltmetr do zásuvky. Měří přibližně stejné hodnoty (11,7 - 12,4), jak uvádí RadPet. A při nabíjení zpočátku jízdy je na něm až těch 15,2V. Pro AGM baterii uvádějí, že by nabíjení nemělo překročit asi 14,9V, nad to se už baterie přebíjí a zkracuje se životnost. Možná ta krátká doba nevadí. Když se zapne vyhřívání sedadla, tak napětí hned klesne o pár desetin (pokud se baterie nedobíjí).
Voltmetr do zásuvky jsem kontroloval digi voltmetry, ukazuje tak o 0,15V méně na 12V. Otázka je, jak se chová, když je teplota pod nulou.
Napětí baterie měřené v zásuvce
No. Len pôjdeš do autorizaku. Tam sa ta spýtajú aký máš problém s autom.
-žiaden.
Tak čo tu chcete? Povieš čo si zistil.
Odpoved:
- to je normálne.
V neautorizaku to bude prebiehať podobne.
V aute je už toľko elektroniky, odberu a boh vie čoho všetkého , že sa v tom ani v Opli nevyznajú.
Potom ti začnu vŕtať v hlave TMPS. Či ukazujú dobre. Su malo nafúkané, či veľa? Sa skôr opotrebujú.
(Veď pneu stoja viacej ako baterka)
Potom tlaky vo valcoch... atd.
Ale ako som písal. Nič v zlom. Len mi to príde zbytočne.
To je ako s policajtom.
Keď bude chcieť nájde ti problém pri kontrole aj keď bude všetko v poriadku.
Nerieš. Jazdi a užívaj auto.
-žiaden.
Tak čo tu chcete? Povieš čo si zistil.
Odpoved:
- to je normálne.
V neautorizaku to bude prebiehať podobne.
V aute je už toľko elektroniky, odberu a boh vie čoho všetkého , že sa v tom ani v Opli nevyznajú.
Potom ti začnu vŕtať v hlave TMPS. Či ukazujú dobre. Su malo nafúkané, či veľa? Sa skôr opotrebujú.
(Veď pneu stoja viacej ako baterka)
Potom tlaky vo valcoch... atd.
Ale ako som písal. Nič v zlom. Len mi to príde zbytočne.
To je ako s policajtom.
Keď bude chcieť nájde ti problém pri kontrole aj keď bude všetko v poriadku.
Nerieš. Jazdi a užívaj auto.
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Je to v povahe. Každý sme iný.
Ja som tiež ten typ, ktorý sleduje symptóny signalizujúce možné závady, problémy.
Ale máš pravdu, lepšie sa žije tým povahám, ktoré neriešia problémy "preventívne".
Koľko Ah batéria je v aute?
Ja som tiež ten typ, ktorý sleduje symptóny signalizujúce možné závady, problémy.
Ale máš pravdu, lepšie sa žije tým povahám, ktoré neriešia problémy "preventívne".
Súhlasím s Tebou ... máš v aute S/S systém?RadPet píše:... rád bych, aby mi vydržela co nejdéle.
Koľko Ah batéria je v aute?
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Díky za pochopení. Teď jsem to by schválně změřit znovu a v zásuvce to ukazuje 12 V (od nabíjení jsem ještě ani jednou nestartoval, ale v garáži bude něco málo nad nulou). Jinak baterii mám Vartu 50Ah - 360A, S/S systém nemám.
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Ještě jsem zkusil měření s nastartovaným studeným motorem a ukazuje to 15 V.
ASTRA K ST Enjoy B 1.4 XE MY18, Olympic White, 74 kW + Komfortní sada 2