Stránka 1 z 5
Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 12:25
od RadPet
S autem jezdím zejména krátké trasy (dojíždění do práce 10 km) a teď v zimě pro jistotu občas baterii nabíjím automatickou nabíječkou CTEK MXS 5.0. Se startováním auta jsem zatím problém neměl, ale jen pro zajímavost jsem zkusil změřit baterii v zásuvce auta před nabitím (11,7 V) a po nabití (12,2 V)-měřeno s vypnutým rádiem, ventilací, jen svítilo LED denní přední svícení (auto jsem nabíjel cca po 14 dnech, parkováno v garáži). Ty hodnoty mi přijdou dost nízké - je velká ztráta napětí na cestě k zásuvce auta? Měřák do zásuvky si myslím ukazuje dobře, u jiného typu auta ukazoval 12,5 V a to nebylo po nabití. Zkusím ještě půjčit klasický voltmetr a změřit to přímo na baterii. Auto mám 3/4 roku a najeto 6500 km. Jaké napětí máte v zásuvce vy? Díky předem za info.
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 14:06
od westler
Ten úbytek mohl být klidně tím denním svícením, případně dalším odběrem (řídící jednotky, atd.).
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 17:50
od poco
Mám opačnú skúsenosť. Batéria je teraz v zimnom období neustále prebíjaná. Pri mínusových teplotách stúpne napätie na 15.2 až 15.6V. Akonáhle je vonkajšia teplota v plusových hodnotách, nabíja na 14,6V. Po dotaze v servise mi bolo povedané, že je to v poriadku. Napätie merané na svorkách akumulátora a v zásuvke zapaľovača. Astra ročník 2018.
Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 19:19
od Eisy
Nic v zlom. Ale mate nejake problemy s autom?
Nie?!
Tak preco ich hladate ...
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 21:11
od RadPet
Protože jsem si přečetl, že baterii moc nesvědčí, když není nabitá a to zejména v zimě (pokud je skutečně po 2 týdnech na 11,7 V, tak to je dost vybitá) a rád bych, aby mi vydržela co nejdéle.
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 21:14
od rmack
Originální baterie AGM mi vydržela něco přes čtyři roky. Trasy jsem jezdil spíše delší.
Koupil jsem novou a pořídil si voltmetr do zásuvky. Měří přibližně stejné hodnoty (11,7 - 12,4), jak uvádí RadPet. A při nabíjení zpočátku jízdy je na něm až těch 15,2V. Pro AGM baterii uvádějí, že by nabíjení nemělo překročit asi 14,9V, nad to se už baterie přebíjí a zkracuje se životnost. Možná ta krátká doba nevadí. Když se zapne vyhřívání sedadla, tak napětí hned klesne o pár desetin (pokud se baterie nedobíjí).
Voltmetr do zásuvky jsem kontroloval digi voltmetry, ukazuje tak o 0,15V méně na 12V. Otázka je, jak se chová, když je teplota pod nulou.
Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 26 led 2019, 23:11
od Eisy
No. Len pôjdeš do autorizaku. Tam sa ta spýtajú aký máš problém s autom.
-žiaden.
Tak čo tu chcete? Povieš čo si zistil.
Odpoved:
- to je normálne.
V neautorizaku to bude prebiehať podobne.
V aute je už toľko elektroniky, odberu a boh vie čoho všetkého , že sa v tom ani v Opli nevyznajú.
Potom ti začnu vŕtať v hlave TMPS. Či ukazujú dobre. Su malo nafúkané, či veľa? Sa skôr opotrebujú.
(Veď pneu stoja viacej ako baterka)
Potom tlaky vo valcoch... atd.
Ale ako som písal. Nič v zlom. Len mi to príde zbytočne.
To je ako s policajtom.
Keď bude chcieť nájde ti problém pri kontrole aj keď bude všetko v poriadku.
Nerieš. Jazdi a užívaj auto.
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 27 led 2019, 07:22
od Sandal
Je to v povahe. Každý sme iný.
Ja som tiež ten typ, ktorý sleduje symptóny signalizujúce možné závady, problémy.
Ale máš pravdu, lepšie sa žije tým povahám, ktoré neriešia problémy "preventívne".
RadPet píše:... rád bych, aby mi vydržela co nejdéle.
Súhlasím s Tebou ... máš v aute S/S systém?
Koľko Ah batéria je v aute?
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 27 led 2019, 14:40
od RadPet
Díky za pochopení. Teď jsem to by schválně změřit znovu a v zásuvce to ukazuje 12 V (od nabíjení jsem ještě ani jednou nestartoval, ale v garáži bude něco málo nad nulou). Jinak baterii mám Vartu 50Ah - 360A, S/S systém nemám.
Re: Napětí baterie měřené v zásuvce
Napsal: 27 led 2019, 15:08
od RadPet
Ještě jsem zkusil měření s nastartovaným studeným motorem a ukazuje to 15 V.