Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Napsal: 29 led 2019, 15:50
Zdravím všetkých,
v krátkosti by som sa chcel podeliť o svoje skúsenosti s používaním môjho Oplu Astra K 1,6 CDTI, ktoré možno niekomu pomôžu pri kúpe nového auta a možno niekto iný prispeje do diskusie s inými skúsenosťami. Astru som kúpil v 4/2017 a za necelé 2 roky som najazdil 49 tis. km. Mám verziu 81kw (motor DTE), bez Start -Stopu a výbavu Dynamic. Pri kúpe som zvažoval aj benzín 1,4 T 92kw, ale ročne najazdím 25-30 tis. km, tak nakoniec zvíťazil ekonomický faktor, aj keď ako fanúšik áut mám radšej benzínové motory ako dízle. Lenže byť fanúšik je jedna vec a auto reálne živiť vec druhá. No a ako tak čítam skúsenosti s motorom 1,4 na tomto fóre, tak snáď som si ušetril aj starosti navyše... Aspoň teda zatiaľ a bol by som rád keby to tak aj zostalo. Za doterajšiu prevádzku som mal s Astrou iba jednu menšiu závadu (pokiaľ to tak vôbec môžem nazvať) a tou bol vŕzgajúci spojkový pedál. Vyriešené v servise na počkanie bezplatne v rámci záruky premazaním pedála. Odvtedy je zatiaľ pokoj.
Motor ako taký má vcelku príjemnú dynamiku a slušnú spotrebu. Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 kmh za 11s, mne sa opakovane podarilo namerať hodnoty pod 10,5s a taktiež hodnoty pružnosti som dosiahol lepšie ako udáva výrobca (Opel udáva 80-120 kmh na 5. stupni za 9,9s, namerané opakovane 9s). Naopak problém je dosiahnuť max. rýchlosť 195 kmh, na ktorú treba zrejme veeeeeľmi dlhú rovinku, zatiaľ som sa dostal max. na 185 kmh. Na nejakých 170 kmh sa auto dostane vcelku ľahko, potom už rýchlosť stúpa iba veľmi pomaly. Zrejme spôsobené tým, že verzia 81 kw je priškrtenou verziou motora, keďže plne výkonná 1,6 CDTI má 100kw. Spotreba sa dlhodobo drží na 5l na 100km a to jazdím hlavne v meste a po dialnici. Asi 0,5 l je rozdiel medzi letnou prevádzkou, resp. prevádzkou za príjemných plusových teplôt a prevádzkou v mrazoch. V tom prvom režime priemer 4,7-4,8l a tom druhom 5,2-5,3 l. Vyložene úsporná jazda mimo mesto po rovinkách znamená odber niečo cez 4l. Pod 4l sa mi dostať nepodarilo. Motor je po zahriatí relatívne tichý. Nepríjemné dunenie v nízkych otáčkach sa prejavuje najmä pri studených štartoch a pri vypaľovaní filtra. Výhodou je, že vypaľovanie filtra je pomerne ľahko rozoznateľné. Motor sa začne zrazu správať úplne inak a skúsený vodič to určite postrehne. Dá sa tak vyhnúť tomu, že vypnutím motora prerušíte vypaľovanie filtra. Vypaľovanie filtra prebieha cca každých 500km v teplých mesiacoch (rekord 750 km - leto a dlhé trasy), naopak v zime pri studených štartoch a aj jazde na kratšie vzdialenosti obvykle vypaľuje už aj po 300 km (rekord 250 km, mínusové teploty a iba mestská prevádzka). V minulosti som jazdil na Octaviách 1,9 TDI (81kw) a 1,6 TDI (77kw) a v porovnaní s nimi sa mi motor Opla uživateľsky páči viac. Oproti starej 1,9 TDI je 1,6 CDTI podstatne tichšia a kultivovanejšia, oproti 1,6 TDI má vďaka 6 st. prevodovke lepšie využitý výkon a pôsobí o dosť živším dojmom (provnávam s Octaviou II, s ktorou som jazdil predtým).
Čo sa týka podvozka, moja Astra má 17" kolesá, ktoré pomáhajú k dobrým jazdným vlastnostiam - v zátačke drží stopu lepšie ako spomínané Octavie a má tiež lepšie a príjemnejšie riadenie. Problémom však pre niekoho môže byť komfort. Pruženie sa mi zdá dosť tvrdo naladené a 17" kolesá 225/45 ku komfortu tiež nepridajú. Dosť biedne sa mi zdá tiež odhlučnenie podbehov. V tomto mala Octavia II navrch a čo sa týka komfortu zrejme aj Octavia I (pravda na nej som mal 15" disky 195/65).
Z iných vlastností auto by som vyzdvihol pohodlné sedadlá vpredu (športové sedačky), dobre do ruky padnúci volant a celkovo naladenie riadenia. Výbavu mám štandard Dynamic bez príplatkových položiek (s výnimkou zadných LED pre efekt...), takže nemám žiadne problémy so štrajkujúcou elektronikou.
K drobným uživateľským nepríjemnostiam by som zaradil nie optimálne naladený dažďový senzor, dotykové ovládanie displeja niekedy reagujúce až na druhý dotyk a tiež problémovo fungujúce rozhranie Android Auto (s lacnejšími telefónmi obvykle nekomunikuje). Interiér vypadá na pohľad pekne, mäkčené plasty sú však iba na vrchnej časti prístrojovej dosky, spodná časť je z tvrdého plastu. A sem tam sa ozve aj nejaký ten pazvuk... V tomto sú aktuálne modely VW group danej triedy na tom lepšie.
Celkovo som zatiaľ s autom spokojný, viem o tom, že na trhu sú aj lepšie kompakty, ale tie majú aj vyššiu cenu. Octaviu III som si nekúpil práve kvôly cene, ktorá už v porovnaní s konkurenciou nie je tak dobrá, ako boli svojho času Octavia I a II. Navyše 5st. prevodovka s motorom 1,6 TDI bola druhým vážnym dôvodom, prečo som napokon zmenil značku, keďže práve o diesel 1,6 s cca 80 kw som sa zaujímal a mal som s touto kombináciou skúsenosti. Astra jazdí pocitovo o dosť lepšie.
v krátkosti by som sa chcel podeliť o svoje skúsenosti s používaním môjho Oplu Astra K 1,6 CDTI, ktoré možno niekomu pomôžu pri kúpe nového auta a možno niekto iný prispeje do diskusie s inými skúsenosťami. Astru som kúpil v 4/2017 a za necelé 2 roky som najazdil 49 tis. km. Mám verziu 81kw (motor DTE), bez Start -Stopu a výbavu Dynamic. Pri kúpe som zvažoval aj benzín 1,4 T 92kw, ale ročne najazdím 25-30 tis. km, tak nakoniec zvíťazil ekonomický faktor, aj keď ako fanúšik áut mám radšej benzínové motory ako dízle. Lenže byť fanúšik je jedna vec a auto reálne živiť vec druhá. No a ako tak čítam skúsenosti s motorom 1,4 na tomto fóre, tak snáď som si ušetril aj starosti navyše... Aspoň teda zatiaľ a bol by som rád keby to tak aj zostalo. Za doterajšiu prevádzku som mal s Astrou iba jednu menšiu závadu (pokiaľ to tak vôbec môžem nazvať) a tou bol vŕzgajúci spojkový pedál. Vyriešené v servise na počkanie bezplatne v rámci záruky premazaním pedála. Odvtedy je zatiaľ pokoj.
Motor ako taký má vcelku príjemnú dynamiku a slušnú spotrebu. Výrobca udáva zrýchlenie 0-100 kmh za 11s, mne sa opakovane podarilo namerať hodnoty pod 10,5s a taktiež hodnoty pružnosti som dosiahol lepšie ako udáva výrobca (Opel udáva 80-120 kmh na 5. stupni za 9,9s, namerané opakovane 9s). Naopak problém je dosiahnuť max. rýchlosť 195 kmh, na ktorú treba zrejme veeeeeľmi dlhú rovinku, zatiaľ som sa dostal max. na 185 kmh. Na nejakých 170 kmh sa auto dostane vcelku ľahko, potom už rýchlosť stúpa iba veľmi pomaly. Zrejme spôsobené tým, že verzia 81 kw je priškrtenou verziou motora, keďže plne výkonná 1,6 CDTI má 100kw. Spotreba sa dlhodobo drží na 5l na 100km a to jazdím hlavne v meste a po dialnici. Asi 0,5 l je rozdiel medzi letnou prevádzkou, resp. prevádzkou za príjemných plusových teplôt a prevádzkou v mrazoch. V tom prvom režime priemer 4,7-4,8l a tom druhom 5,2-5,3 l. Vyložene úsporná jazda mimo mesto po rovinkách znamená odber niečo cez 4l. Pod 4l sa mi dostať nepodarilo. Motor je po zahriatí relatívne tichý. Nepríjemné dunenie v nízkych otáčkach sa prejavuje najmä pri studených štartoch a pri vypaľovaní filtra. Výhodou je, že vypaľovanie filtra je pomerne ľahko rozoznateľné. Motor sa začne zrazu správať úplne inak a skúsený vodič to určite postrehne. Dá sa tak vyhnúť tomu, že vypnutím motora prerušíte vypaľovanie filtra. Vypaľovanie filtra prebieha cca každých 500km v teplých mesiacoch (rekord 750 km - leto a dlhé trasy), naopak v zime pri studených štartoch a aj jazde na kratšie vzdialenosti obvykle vypaľuje už aj po 300 km (rekord 250 km, mínusové teploty a iba mestská prevádzka). V minulosti som jazdil na Octaviách 1,9 TDI (81kw) a 1,6 TDI (77kw) a v porovnaní s nimi sa mi motor Opla uživateľsky páči viac. Oproti starej 1,9 TDI je 1,6 CDTI podstatne tichšia a kultivovanejšia, oproti 1,6 TDI má vďaka 6 st. prevodovke lepšie využitý výkon a pôsobí o dosť živším dojmom (provnávam s Octaviou II, s ktorou som jazdil predtým).
Čo sa týka podvozka, moja Astra má 17" kolesá, ktoré pomáhajú k dobrým jazdným vlastnostiam - v zátačke drží stopu lepšie ako spomínané Octavie a má tiež lepšie a príjemnejšie riadenie. Problémom však pre niekoho môže byť komfort. Pruženie sa mi zdá dosť tvrdo naladené a 17" kolesá 225/45 ku komfortu tiež nepridajú. Dosť biedne sa mi zdá tiež odhlučnenie podbehov. V tomto mala Octavia II navrch a čo sa týka komfortu zrejme aj Octavia I (pravda na nej som mal 15" disky 195/65).
Z iných vlastností auto by som vyzdvihol pohodlné sedadlá vpredu (športové sedačky), dobre do ruky padnúci volant a celkovo naladenie riadenia. Výbavu mám štandard Dynamic bez príplatkových položiek (s výnimkou zadných LED pre efekt...), takže nemám žiadne problémy so štrajkujúcou elektronikou.
K drobným uživateľským nepríjemnostiam by som zaradil nie optimálne naladený dažďový senzor, dotykové ovládanie displeja niekedy reagujúce až na druhý dotyk a tiež problémovo fungujúce rozhranie Android Auto (s lacnejšími telefónmi obvykle nekomunikuje). Interiér vypadá na pohľad pekne, mäkčené plasty sú však iba na vrchnej časti prístrojovej dosky, spodná časť je z tvrdého plastu. A sem tam sa ozve aj nejaký ten pazvuk... V tomto sú aktuálne modely VW group danej triedy na tom lepšie.
Celkovo som zatiaľ s autom spokojný, viem o tom, že na trhu sú aj lepšie kompakty, ale tie majú aj vyššiu cenu. Octaviu III som si nekúpil práve kvôly cene, ktorá už v porovnaní s konkurenciou nie je tak dobrá, ako boli svojho času Octavia I a II. Navyše 5st. prevodovka s motorom 1,6 TDI bola druhým vážnym dôvodom, prečo som napokon zmenil značku, keďže práve o diesel 1,6 s cca 80 kw som sa zaujímal a mal som s touto kombináciou skúsenosti. Astra jazdí pocitovo o dosť lepšie.