Natažený rozvodový řetěz
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Natažený rozvodový řetěz
Ahoj kluci,
Po nějaké době mám opět problém s astrou...(překvapivě při mém štěstí).
Prvně mi přestala fungovat vakuová pumpa podtlaku brzd, tudíž mi nefungoval posilovač brzd - vakuová pumpa při vytažení hadičky měla sát vzduch když tam dám prst, ale nesálo tudíž by to mělo být v háji - nový díl stojí 11500,- (v americe se dá od GM na Chevrolet Cruze kde je ta samá pumpa, nová se zárukou za 100USD)
neměl jsem teďka peníze, tak jsem to chtěl vyčkat bez toho posilovače měsíc.
Nicméně těsně před dovršením termínu mi na volnoběh začaly skákat otáčky motoru - normálně místo cca.800ot mi to skákalo na 1700-2100, pak zase se to propadlo i na 500.
Dal jsem to k jednomu technikovi, ti říkali že alternátor, jelikož když připojili nějaký ten jejich multimetr tak občas měl motor podpětí kolem 12V, někdy to vyskočilo zase na přepětí cca 16V, pak zase chvilku v klidu kolem 14ti což by měla být normální hodnota, tudíž zřejmě problém s alternátorem nebo nějakej kabel v elektroinstalaci.
Nicméně jsem dostal kontakt na jiný servis, kam jsem to včera odvezl, a dneska mi volali, že to řešili i s někým ze SRBY, a prý je to natáhlý rozvodový řetěz, a proto to dělá toto. Nicméně rozvodová sada stojí 15tis. A ten servis si na to netroufne, že jedině autorizák, že to ještě konzultoval s něký zkušenějším kdo dělá motory a u těhle nových aut jedině autorizák. Tak se chci zeptat, jestli nevíte o někom, kdo by mi to auto dal dokupy, abych se vyhnul autorizáku, kde bych nechal počítám tak 40-50tis za všechno?
Díky, Martin
Po nějaké době mám opět problém s astrou...(překvapivě při mém štěstí).
Prvně mi přestala fungovat vakuová pumpa podtlaku brzd, tudíž mi nefungoval posilovač brzd - vakuová pumpa při vytažení hadičky měla sát vzduch když tam dám prst, ale nesálo tudíž by to mělo být v háji - nový díl stojí 11500,- (v americe se dá od GM na Chevrolet Cruze kde je ta samá pumpa, nová se zárukou za 100USD)
neměl jsem teďka peníze, tak jsem to chtěl vyčkat bez toho posilovače měsíc.
Nicméně těsně před dovršením termínu mi na volnoběh začaly skákat otáčky motoru - normálně místo cca.800ot mi to skákalo na 1700-2100, pak zase se to propadlo i na 500.
Dal jsem to k jednomu technikovi, ti říkali že alternátor, jelikož když připojili nějaký ten jejich multimetr tak občas měl motor podpětí kolem 12V, někdy to vyskočilo zase na přepětí cca 16V, pak zase chvilku v klidu kolem 14ti což by měla být normální hodnota, tudíž zřejmě problém s alternátorem nebo nějakej kabel v elektroinstalaci.
Nicméně jsem dostal kontakt na jiný servis, kam jsem to včera odvezl, a dneska mi volali, že to řešili i s někým ze SRBY, a prý je to natáhlý rozvodový řetěz, a proto to dělá toto. Nicméně rozvodová sada stojí 15tis. A ten servis si na to netroufne, že jedině autorizák, že to ještě konzultoval s něký zkušenějším kdo dělá motory a u těhle nových aut jedině autorizák. Tak se chci zeptat, jestli nevíte o někom, kdo by mi to auto dal dokupy, abych se vyhnul autorizáku, kde bych nechal počítám tak 40-50tis za všechno?
Díky, Martin
- Reklama
Re: Natažený rozvodový řetěz
Já bych teda zkusil hlavně reklamaci ne?
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: Natažený rozvodový řetěz
Už to nemám v záruce, rv.2015, a prodlouzenou zaruku nemam...olej v motoru jsem si nechal menit mimo autorizak...
Re: Natažený rozvodový řetěz
Prosím Ťa, koľko km máš najazdené?Sroubek88 píše:... a prý je to natáhlý rozvodový řetěz, a proto to dělá toto.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Natažený rozvodový řetěz
82tis.Sandal píše:Prosím Ťa, koľko km máš najazdené?Sroubek88 píše:... a prý je to natáhlý rozvodový řetěz, a proto to dělá toto.
Re: Natažený rozvodový řetěz
To sa mi nezdá.
Jednak pri vyťahanej reťazi by mali byť prvotný signál - hrkotanie a šramot. Rovnako aj ten nájazd sa mi zdá malý, ale nikto nevie, z akého matroša dnes reťaze vyrábajú.
Rozmýšľam aj nad tým, ako ovplyvní vyťahaná reťaz kolísanie otáčok.
Jednak pri vyťahanej reťazi by mali byť prvotný signál - hrkotanie a šramot. Rovnako aj ten nájazd sa mi zdá malý, ale nikto nevie, z akého matroša dnes reťaze vyrábajú.
Rozmýšľam aj nad tým, ako ovplyvní vyťahaná reťaz kolísanie otáčok.
Opel Astra 1,4, ... 74kW, 2018
Re: Natažený rozvodový řetěz
Vytahaný řetěz se mi taky nezdá, spíš volný v důsledku špatně fungujícího napínáku. Ale jak píše kolega, v takovém případě je zvukový projev motoru zcela charakteristický - rachtání volného řetězu nesprávně nabíhajícího na vačková kola - a o ničem takovém nepíšeš. U "řetízkových" rozvodů se to stává klidně i kolem najetých 100tis.km. A jen doufám, že když mluvili o volném řetězu, měli rozvody aspoň odkrytované...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Natažený rozvodový řetěz
Já se v autech fakt nevyznám, dokážu složit počítač, ale auta jsou pro mě Španělská vesnice, ale technik mi říkal že to konzultoval i s někým ze SRBY a ti to potvrdili, tak nevím. Nejsi z Prahy, že by sis auto poslechl, pokud se v tom vyznáš?Colommbo píše:Vytahaný řetěz se mi taky nezdá, spíš volný v důsledku špatně fungujícího napínáku. Ale jak píše kolega, v takovém případě je zvukový projev motoru zcela charakteristický - rachtání volného řetězu nesprávně nabíhajícího na vačková kola - a o ničem takovém nepíšeš. U "řetízkových" rozvodů se to stává klidně i kolem najetých 100tis.km. A jen doufám, že když mluvili o volném řetězu, měli rozvody aspoň odkrytované...
Re: Natažený rozvodový řetěz
A když ten motor jede, tak kolísaj otáčky mezi 500-2100ot. bez plynu, motor jede na nouzový režim, ale kontrolka motoru mi nesvítí, když jsem to trochu tůroval aby mi to nezdechlo na semaforu tak se mi z toho kouřilo....to mi fakt příjde jako nějakej problém s motorem, než alternátor na který mi poukazovali prvně....Colommbo píše:Vytahaný řetěz se mi taky nezdá, spíš volný v důsledku špatně fungujícího napínáku. Ale jak píše kolega, v takovém případě je zvukový projev motoru zcela charakteristický - rachtání volného řetězu nesprávně nabíhajícího na vačková kola - a o ničem takovém nepíšeš. U "řetízkových" rozvodů se to stává klidně i kolem najetých 100tis.km. A jen doufám, že když mluvili o volném řetězu, měli rozvody aspoň odkrytované...
Navíc když ten motor jede, tak tam něco cvaká v tom motoru - zvuk jakoby někdo furt přehazoval nějaký ten starý páčkový přepínač - tlačítko....jde to z motoru, někde ze spodní části bych řekl...
Re: Natažený rozvodový řetěz
Jo a někdy auto nenaskočí vůbec, jen to v tom cvaká třeba 10krát po sobě (mám startování tlačítkem), a naběhne třeba napočtvrté....Colommbo píše:Vytahaný řetěz se mi taky nezdá, spíš volný v důsledku špatně fungujícího napínáku. Ale jak píše kolega, v takovém případě je zvukový projev motoru zcela charakteristický - rachtání volného řetězu nesprávně nabíhajícího na vačková kola - a o ničem takovém nepíšeš. U "řetízkových" rozvodů se to stává klidně i kolem najetých 100tis.km. A jen doufám, že když mluvili o volném řetězu, měli rozvody aspoň odkrytované...