paroli píše: ↑08 pro 2019, 22:09
Tak jsem nakonec koupil z eBay.de kovové originály, černý elox Plus programovací krabička za kilo.
Ahoj.
Řešil jsem delší dobu nefunkční senzor na MY 2018. Jelikož jsem do toho víc zabředl a zjišťoval, co a jak, chci se zeptat. Mohl by si zde dát odkaz na tu krabičku, postup jak si to dělal a vlastně výsledek, zda se to povedlo? Koupil si tzv. čisté nenaprogramované čidlo, klonoval si originální čidlo do toho z Ebay, nebo koupil natvrdo předprogramované? Možná se to zdá jako hloupé dotazy, ale prozatím mi příjde výměna čidel na Insignii B jako loterie, tápání a náhoda.
Já jsem koupil ty z Aliexpresu, co jsou v odkazu výš. Popis a konstrukce naprosto shodná s originálem Schrader 433 MHz. Jsou ale předprogramované.
Insignia si má po ujetí pár kilometrů načíst senzor sama. To se nestalo!
...mimochodem na google play je aplikace schrader TPMS, kde se dá dočíst, jak postupovat pro načtení ventilku. Jezdit rychlostí aspoň 30 km/h až 20 min. To je šílené, toho se nedá někdy ani docílit.
Tak jsem jel do pneuservisu, kde mi ten senzor načetli přes OBD do jednotky auta. Tzn, načetli kód nového čidla a zrušili ten starý.
Zase jsem poměrně dlouho jezdil a nic. Desítky kilometrů v kuse a NIC...
Potom se zničeho nic čidlo chytilo. Ale po dvou dalších startech zase vypadlo. Takto se to opakovalo pořád dokola. Cca 50 km nejelo a 10 km jelo pořád dokola. Tak jsem si řekl, že jsem asi nesplnil podmínky pro načtení, ale bylo mi to divné. Je samozřejmě možné, že bylo nějak vadné.
Znovu jsem jel do pneuservisu a nechal načíst kódy. Všechny originální kódy začínaly 1073996....ale ten z číny začínal 137....bohužel nemám vyfoceno, ale věřte. Chlapi mi tam říkali, že ty předprogramované nelze přeprogramovat a nabídli mi pro příště variantu koupě čistého nenaprogramovaného, do kterého se dá prý opakovaně nahrávat. Cena cca 1000,-.
Tak si říkám a prosím o váš názor, zda náhodou Insignie nemá natvrdo dané kombinace párovacích kódů v jistém rozmezí, proto neveme kde co...
a zdá se dá a pomoci čeho klonovat originální čidlo do čistého nového, nebo vlastně jak na to? Krabiček je na netu tři pr..le, ale nevím, kterou.
Každopádně jsem to nevzdal a opravil původní senzor, byla to pouze vybitá baterie za 30 kč, nechal zpět načíst jeho kód do jednotky a ten senzor se okamžitě chytil po ujetí asi 200 m.
Přikládám fotku po finálním načtení originálních senzorů. Nevím zatím, kde je vlastně pravda. Pokud někdo víte víc, podělte se o info.
Já půjdu nejspíš cestou koupě jednoho originálního čidla pro okamžitou výměnu a opravím vždy to nefunkční. Popíšu v dalším příspěvku.
Díky. M.
PS: No a po třech dnech mi odešlo další jiné čidlo...
Díval jsem se víc do podrobností na aliexpresu a někde jsem vyčetl ve specifikaci, že tato konstrukce čidla má životnost 3 - 4 roky. Takže to by cca odpovídalo. Např na Astře J píšou 6 a více let.