Stránka 1 z 2
Hladina oleja
Napsal: 31 led 2020, 18:26
od piko7697
Viete mi niekto poradiť?
Do Y22DTR sa leje 5.5 litra motorového oleja. Teda aspoň podľa užívateľskej príručky a materiálov dostupných na internete. No keď som nalial toto množstvo, tak hladina oleja na mierke bola cca 2cm nad MAX.
Tak ako? Držať sa literatúry alebo mierky?
Re: Hladina oleja
Napsal: 01 úno 2020, 09:25
od Colommbo
Neznám(e) podrobnosti, ale to by v motoru musela zůstat část staré náplně... Nastartovals pro zaplnění olejového filtru a po vypnutí nechal stéci olej do vany před měřením hladiny? Je na měrce skutečně úroveň hladiny oleje ve vaně nebo se měrka "jen" omatlala při vytahování...? Pokud byl všechen olej řádně vypuštěn a vyměněn filtr, takový rozdíl v objemu prakticky není možný.
Re: Hladina oleja
Napsal: 21 čer 2020, 18:08
od piko7697
Pri výmene oleja bolo auto na zdvihák, teda predpokladám ze v rovine, to by malo vylučovať, že nejaký olej tam zostal. A mierka skutočne ukazovala hladinu oleja.
Jazdím na tom už niekoľko mesiacov a olej sa nikde netlačí von. Teda zatiaľ
Re: Hladina oleja
Napsal: 22 čer 2020, 09:08
od Sandal
piko7697 píše: ↑31 led 2020, 18:26
....tak hladina oleja na mierke bola cca 2cm nad MAX.
Ty jazdíš s olejom 2cm nad MAX?
To bych si dal rýchlo do poriadku ... vycecni to s niejakou odsávačkou, alebo kúp hadičku 5mm v Hornbachu a za teple odsáť.
"
Príliš veľa oleja môže byť rovnaký problém ako príliš málo. Väčšina ľudí žije v tom, že "dá trochu viac a aspoň nebude musieť dolievať", ale to je veľký omyl. ... Horná ryska značí hladinu, pri ktorej nehrozí preplnení kľukovej skrine. Opak môže mať niekoľko nepríjemných následkov.
Prvým je, že stály kontakt kľukového hriadeľa s olejom spôsobí jeho "spenenie" v kľukovej skrini, tým pochopiteľne aj stratu tlaku, mazacie schopnosti a poškodenia kľúčových častí motora. Druhým problémom je samotné zvýšené mazanie kľukového hriadeľa, ojníc atď. Motor je pomerne krehká sústava, v ktorej všetkého veľa aj málo škodí as olejom to nie je inak. Prebytočné mazanie spôsobuje zvýšené namáhanie dotknutých častí, aj v tomto smere je "kontakt s nečakaným olejom" problém. Hovorí sa, že už len samotný zvýšený ostrek kľukového hriadeľa môže byť pozorovateľný na zníženom výkone motora. Treťou vecou je vznik príliš vysokého tlaku v kľukovej skrini. To opäť spôsobuje zvýšené namáhanie súčastí motora a skôr alebo neskôr vedie k poškodeniu tesnosti celej sústavy a únikom oleja - tesnenia, guferá atď. Nie sú s to dlhodobo vyššiemu tlaku odolávať.
To prvé (poškodeniu motora) ... chce naozaj preliať veľa, ďalšie negatívne efekty sú ale v nejakej miere nevyhnutnej už od minimálneho preliatie - horná ryska naozaj nie je pre srandu ...
"
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 07:05
od piko7697
Veď práve preto som dal otázku na fórum. V dokumentácii a na internete sa uvádza 4.5 l motorového oleja, pri splnení tejto podmienky nastal tento problém. Akú som uviedol po cca 5 mesiacoch používania nič netečie, nič nevytláča nestráca výkon. Skr. NO PROBLEM
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 10:20
od Colommbo
A kontroluješ (zkontrolovals) po tu dobu pěti měsíců měrkou stav hladiny oleje nebo jen tak jezdíš...?
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 12:41
od Sandal
Ako som pochopil, stále jazdí s 2cm nad hornou ryskou , pričom "NO PROBLEM".
Neviem, ako by som ešte vysvetlil, že na problém sa teprve zarába.
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 13:16
od StanC
piko7697 píše: ↑31 led 2020, 18:26Viete mi niekto poradiť? Do Y22DTR sa leje 5.5 litra motorového oleja. Teda aspoň podľa užívateľskej príručky a materiálov dostupných na internete. No keď som nalial toto množstvo, tak hladina oleja na mierke bola cca 2cm nad MAX. Tak ako? Držať sa literatúry alebo mierky?
Problém je v tom, že lidi neuvažují a jelikož je udavané množství 5,5 litru tak tam také tolik nalejí. Toto je udávaná celková náplň po horní rysku u nového notoru. Při výměně vždy zůstane okolo 10% (cca 0.5 l) starého oleje v čerpadle a kanálkách i po delším odkapání. Olej přes horní rysku hned odsaj, jinak si zaděláváš na pořádný průšvih. Příliš oleje škodí a nejen malé množství oleje může motor poškodit. Horní ryska na kontrolní měrce není nadarmo. Když je oleje moc, dostává se až tam, kam by neměl. To se projeví tvorbou úsad v podobě tvrdých pryskyřic a karbonu. Usazeniny pak mohou dál způsobit, že olej se dostane až do spalovacího prostoru. To se napohled jasně projeví vysokou kouřivostí motoru a samozřejmě i vysokou spotřebou oleje. Husté a mastné saze zanášejí tlumič výfuku a u benzinového motoru velmi rychle znehodnocují katalyzátor. To znamená snížení výkonu, u benzinového motoru navíc může karbon na svíčkách vést až k úplnému zkratovaní elektrod, motor se prostě zastaví. Proto se doporučuje, držet hladinu oleje slabě (2-3mm) nad prostřední rysku. Při výměně je nejlépe nalít přibližně o 1 litr oleje méně než je udávané množství. Po dolití motor na chvilku nastartovat, až zhasne kontrolka mazání. Pak nechat olej stéci 10-15minut a případně dolít na upravení hladiny, doporučuje se 2-3mm nad prostřední rysku.
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 16:14
od Colommbo
StanC píše: ↑23 čer 2020, 13:16
...Při výměně je nejlépe nalít přibližně o 1 litr oleje méně než je udávané množství. Po dolití motor na chvilku nastartovat, až zhasne kontrolka mazání. Pak nechat olej stéci 10-15minut a případně dolít na upravení hladiny, doporučuje se 2-3mm nad prostřední rysku.
Naprostý souhlas!
Re: Hladina oleja
Napsal: 23 čer 2020, 18:12
od Sandal
Práve kvôli takýmto
maličkostiam som posledne nekupoval jazdenku, ale fungláč ... jak si auto sám dodrbem, tak ho budem mať