Stop- start deaktivace
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Stop- start deaktivace
Ahoj.
Na internetu jsem objevil článek stran vypnutí Stop - start systému. Vypadá to jednoduše. Nezkoušel to někdo? Nemůže to něčemu uškodit?
Podstatná část článku zde, pod ním odkaz na celý článek.
Postup je velice jednoduchý a zvládne jej každý. Stačí otevřít kapotu a u autobaterie najít malý konektor, hlídající napětí baterie. Nachází se obvykle u záporného (minus) pólu baterie. Jde o malý konektor velikosti malíčku, nikoliv o hlavní kabel, který je přidělán k zápornému a kladnému pólu baterie. Stačí jej vyndat – jen se připravte, že to může jít trochu ztuha. A to je vše. Ideální je vyjmutý konektor obalit izolepou, aby se do vodičů nedostala vlhkost - sice to postrádá profesionální estetiku, ale funguje to.
Stačí vyndat malý kabel, který hlídá napětí autobaterie. Na obrázku je to černý konektor, vedoucí dolů od místa s bílou samolepkou
Kabel je dobré po vyjmutí na konci omotat izolepou.
Nyní se systém stop-start už nikdy neaktivuje, vždy se jenom rozsvítí symbol, že systém není aktivní, motor ale nezhasne. Tento postup funguje u většiny modelů od koncernu Volkswagen, ale vzhledem k tomu, že systém pro prakticky všechny automobilky dodává jen několik hlavních dodavatelů, měl by být funkční i u ostatních modelů mimo koncern Volkswagen (napište nám své zkušenosti do diskuze).
Odkaz na celý článek:
https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... paign=null
Na internetu jsem objevil článek stran vypnutí Stop - start systému. Vypadá to jednoduše. Nezkoušel to někdo? Nemůže to něčemu uškodit?
Podstatná část článku zde, pod ním odkaz na celý článek.
Postup je velice jednoduchý a zvládne jej každý. Stačí otevřít kapotu a u autobaterie najít malý konektor, hlídající napětí baterie. Nachází se obvykle u záporného (minus) pólu baterie. Jde o malý konektor velikosti malíčku, nikoliv o hlavní kabel, který je přidělán k zápornému a kladnému pólu baterie. Stačí jej vyndat – jen se připravte, že to může jít trochu ztuha. A to je vše. Ideální je vyjmutý konektor obalit izolepou, aby se do vodičů nedostala vlhkost - sice to postrádá profesionální estetiku, ale funguje to.
Stačí vyndat malý kabel, který hlídá napětí autobaterie. Na obrázku je to černý konektor, vedoucí dolů od místa s bílou samolepkou
Kabel je dobré po vyjmutí na konci omotat izolepou.
Nyní se systém stop-start už nikdy neaktivuje, vždy se jenom rozsvítí symbol, že systém není aktivní, motor ale nezhasne. Tento postup funguje u většiny modelů od koncernu Volkswagen, ale vzhledem k tomu, že systém pro prakticky všechny automobilky dodává jen několik hlavních dodavatelů, měl by být funkční i u ostatních modelů mimo koncern Volkswagen (napište nám své zkušenosti do diskuze).
Odkaz na celý článek:
https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... paign=null
Nyní: Astra J Sport Tourer, 1,6 CDTI - 81 kW, r.v. 2016
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
Astra H, 1,7 CDTI, caravan, 81 kW, COSMO
Astra G, 1,8 benzin, hatchback
Ex: Škodovky, VW, Honda Civic 2,2
- Reklama
Re: Stop- start deaktivace
U VAG-inistov je všetko možné , u Astry J to nejde, nedá sa to deaktivovať ani softwerovo. U ostatných typov Astier neviem.
Opel Astra J 1.6 Cosmo - Notchback
Re: Stop- start deaktivace
Já řeším opačný problém. Start/stop mi už asi 3/4 rok nefunguje. Ne, že bych po S/S nějak toužil, ale pokud něco nefunguje tak, jak má, tak jsem trošku nervózní. Tlačítko mám samozřejmě na panelu zapnuté. DPF se mi standardně vypaluje po cca 800km a stav zaplnění po regeneraci bývá 17-26%. Pokud mám nějakou delší cestu, ideálně po dálnici, tak se mi DPF vypaluje po cca 1200km a po regeneraci ukazuje stav zaplnění 6%. Je to podle app OPL DPF info. Čili toto jsou podle mně dobrá čísla a nějaký problém to nesignalizuje. Býval jsem zvyklý, že S/S po regeneraci začal fungovat, což jsem někdy vítal, třeba při stání na železničním přejezdu. Jenže teď nic. Motor zahrřátý po 60km jízdy, klimatizace vypnuta, okamžitá spotřeba na volnoběh 0,5l-0,6l/100km, vyhřívání oken off, všechno off a motor se nevypne. Nedělal se žádný servisní zásah, auto jsem nedal z ruky.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Stop- start deaktivace
Myslím si, že systém S/S bude softwarově propojen se systémem "inteligentního" dobíjení akumulátoru. Pokud ti v tomto ohledu vše funguje ku tvé spokojenosti, tedy nemáš problém se startováním či se nějak nesnižuje kapacita aku, asi bych to neřešil a u naftového motoru obzvlášť. "Data", jež jsi uvedl ve svém příspěvku, osobně považuju za ideální.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Stop- start deaktivace
Procetl jsem si fora, vcetne polskych a skutecne se nejcasteji zminuje autobaterie. Mam puvodni z 8/2015 a nejaky problemy nejsou signalizovany, autim jsem jezdil kazdodenne, nejcasteji trasy 30km, vzdy nastartovani na 1. otoceni. Napeti jsem pred par mesici meril podle Torgue a taky bylo v pohode, konstantni, presnou hodnotu si uz ale nepamatuji.
ok, diky za nazor
ok, diky za nazor
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Stop- start deaktivace
Právě proto jsem se zmínil o akumulátoru. Vyhodnotí-li ECU nízké napětí, systém S/S neaktivuje. Na druhou stranu to bys ale poznal třeba jen podle obtížného startování. Pokud tedy vše funguje, jak má, a akumulátor jsi kontroloval, bude malá muška někde jinde, tož ji tam nech být.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Stop- start deaktivace
Jeste mne napadlo, jestli je nejaky snimac polohy spojkoveho pedalu a jestli je v tom pripade nekde u spojkoveho pedalu, jestli jsem ho treba nemohl nejak znefunkcnit, kdyz jsem se snazil promazat spojkovy pedal, aby nevrzal.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Stop- start deaktivace
V klidu ma aku 12.0V, pri nastartovani pokles na 11.0V, pak se drzi stabilne na 14.4-14.5V ... podle mne vse ok. Co jsem si ale pri tom vsimnul je, ze mi podle Torgue kolisa teplota oleje. cca po 10km mam teplotu oleje na 37°C z cca 16°C na startu a pak spadla zpatky na 17°C a po dalsich cca 20km se dostala zpatky na 38°C. Dalsi den na cca 80km trase uz bylo vse ok, nespadla nize a postupne rostla az na konecnych 54°C, coz je podle mne u oleje ok. Chladici kapalina teplota ok.
Jako jeste se mi zda, ze jezdim posledni dobou s +0,2-0,3l/100km. Spotrebu si celkem sleduji, jezdim stejne trasy stale. Zjistil jsem pred mesicem, ze mi predni kola jdou pomerne tezce otacet na zvedaku, i kotouce byly jizdou bez brzdeni zahrate na cca 35°C, zadni mely teplotu okoli, nechal jsem vymenit kotouce. desky, kola se neni otaceji zda se volne, respektive volneji, cili nemel by byt zadny problem, ale spotreba zustala vyssi.
Domluvim si tu diagnostiku, pokud by zjistila napriklad nejaky porblem u cidla teploty oleje, tak by mi to davalo smysl vsechno, ze muze mit vliv na S/S i na zvysenou spotrebu.
Jako jeste se mi zda, ze jezdim posledni dobou s +0,2-0,3l/100km. Spotrebu si celkem sleduji, jezdim stejne trasy stale. Zjistil jsem pred mesicem, ze mi predni kola jdou pomerne tezce otacet na zvedaku, i kotouce byly jizdou bez brzdeni zahrate na cca 35°C, zadni mely teplotu okoli, nechal jsem vymenit kotouce. desky, kola se neni otaceji zda se volne, respektive volneji, cili nemel by byt zadny problem, ale spotreba zustala vyssi.
Domluvim si tu diagnostiku, pokud by zjistila napriklad nejaky porblem u cidla teploty oleje, tak by mi to davalo smysl vsechno, ze muze mit vliv na S/S i na zvysenou spotrebu.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015
Re: Stop- start deaktivace
v článku se píše, že po odpojení kontroly nabití baterky přestane SS fungovat, protože defakto zmizí jedna z podmínek pro SS a to dostatečné nabití.
Mě to zaujalo spíše vzhledem k druhému efektu a to trvalému konstantnímu nabíjení. Moje baterka má 5 let a už se poohlížím po nové,
tak zvažuji, že jak vy vytáhnu, tak to už nezapojím.
Má s tím někdo zkušenost? A ještě jedna otázka, je nutno něco kalibrovat po připojení nové baterie?
Astra ST 2015 100kW DTH Cosmo