Návod: Oprava plastových lišt madel dveří
Napsal: 27 dub 2020, 11:43
Už při koupi mojí Astry (tříleté auto) jsem měl prakticky zničené plastové lišty madel dveří. Neumím si vysvětlit, jak mohli vyrovit takhle mizerně nalakovaný díl. Barva šla na mnoha místech sloupnout jen nehtem. Po pěti letech mě to přestalo bavit a rozhodl jsem se plasty opravit.
Začneme vpředu. Předně je potřeba sundat vrchní lištu. Je jen nacvakaná, takže začít odspodu a opatrně vyloupat.
Spodní lišta je přišroubovaná na třech místech (torx 20).
Je pevně nacvakaná a je potřeba nacvaklým výstupkům trochu pomoct, aby se nepolámaly.
Pak už jen opatrně vytáhnout kolem páčky otevírání dveří a je to
Holé přední madlo.
Vzadu je sitace jednodušší. Nejdřív je potřeba vytáhnout plastový odkládací prostor v madle dveří. Vpředu má menší výstupky, na straně dveří je velký.
Pak už se ozdobná lišta volně vytáhne ven.
Holé zadní madlo.
Barva šla na spoustě míst snadno dolů jen houbičkou, doslova v cárech. Kde ještě držela jsem si pomohl vařící vodou a jemnou drátěnkou.
Po odstranění barvy.
Aby se na plast chytila nová barva a pro dočištění od staré barvy jsem všechny stříkané plochy přebrousil. Nejdřív P500, pak P800.
Použil jsem metalický autolak MoTip ve spreji. Stačila mi jedna plechovka barvy a jedna vrchního laku. Pro můj interiér (kód TACX https://www.opel-infos.de/modelle/astra_jst.html) je barva plastů TitanGrau. Nejbližší barvu spreje jsem našel "béžová capuccino", rozdíl je minimální.
A tady už je výsledek.
Začneme vpředu. Předně je potřeba sundat vrchní lištu. Je jen nacvakaná, takže začít odspodu a opatrně vyloupat.
Spodní lišta je přišroubovaná na třech místech (torx 20).
Je pevně nacvakaná a je potřeba nacvaklým výstupkům trochu pomoct, aby se nepolámaly.
Pak už jen opatrně vytáhnout kolem páčky otevírání dveří a je to
Holé přední madlo.
Vzadu je sitace jednodušší. Nejdřív je potřeba vytáhnout plastový odkládací prostor v madle dveří. Vpředu má menší výstupky, na straně dveří je velký.
Pak už se ozdobná lišta volně vytáhne ven.
Holé zadní madlo.
Barva šla na spoustě míst snadno dolů jen houbičkou, doslova v cárech. Kde ještě držela jsem si pomohl vařící vodou a jemnou drátěnkou.
Po odstranění barvy.
Aby se na plast chytila nová barva a pro dočištění od staré barvy jsem všechny stříkané plochy přebrousil. Nejdřív P500, pak P800.
Použil jsem metalický autolak MoTip ve spreji. Stačila mi jedna plechovka barvy a jedna vrchního laku. Pro můj interiér (kód TACX https://www.opel-infos.de/modelle/astra_jst.html) je barva plastů TitanGrau. Nejbližší barvu spreje jsem našel "béžová capuccino", rozdíl je minimální.
A tady už je výsledek.