astra z19dt cukání
Napsal: 08 črc 2020, 22:21
Zdravím, mám dotaz, zda někdo nemá zkušenosti s lapáliemi, které postihly můj vůz.
Auto začalo před nedávnem při cca 2000 otáček cukat, po přidání plynu to ustalo a jelo normálně. OpCom bez chyb, kontrolka žádná.
Po prostudování starého fora jsem dle příznaků vyměnil EGR ventil, ale cukání se začalo objevovat znovu.
Chtěl jsem se vydat cestou výměny palivového filtru (je tam cca 1 rok) a čištění vstřikování přípravkem STP.
Dnes po cca 10. kilometrové cestě po městě začalo auto cukat více než obvykle, v tahu i při ubrání plynu a v rytmu cukání začala problikávat kontrolka ESP, až se spolu s ABS rozsvítila trvale. Cukání v tu chvíli ustalo a auto jelo dalších cca 120 km normálně, pouze s rozsvícenými kontrolkami ABS+ESP.
OpCom nahlásil chybu čidla ABS na pravém předním kole, nicméně po smazání a zkušební jízbě se už nic nerozsvítilo a auto jelo normálně bez cukání.
Uvítal bych Vaše názory, připadá mi divná souvislost cukání motoru se systémem ABS.
Jediné co mě napadlo, je pokles napětí vlivem odcházejícího akumulátoru nebo vadného alternátoru.
Během zkušební jízdy jsem sledoval napětí sítě, za jízdy mezi 13,6 - 14,2 V, v klidu 12,6 V, žádné zakolísání.
Auto začalo před nedávnem při cca 2000 otáček cukat, po přidání plynu to ustalo a jelo normálně. OpCom bez chyb, kontrolka žádná.
Po prostudování starého fora jsem dle příznaků vyměnil EGR ventil, ale cukání se začalo objevovat znovu.
Chtěl jsem se vydat cestou výměny palivového filtru (je tam cca 1 rok) a čištění vstřikování přípravkem STP.
Dnes po cca 10. kilometrové cestě po městě začalo auto cukat více než obvykle, v tahu i při ubrání plynu a v rytmu cukání začala problikávat kontrolka ESP, až se spolu s ABS rozsvítila trvale. Cukání v tu chvíli ustalo a auto jelo dalších cca 120 km normálně, pouze s rozsvícenými kontrolkami ABS+ESP.
OpCom nahlásil chybu čidla ABS na pravém předním kole, nicméně po smazání a zkušební jízbě se už nic nerozsvítilo a auto jelo normálně bez cukání.
Uvítal bych Vaše názory, připadá mi divná souvislost cukání motoru se systémem ABS.
Jediné co mě napadlo, je pokles napětí vlivem odcházejícího akumulátoru nebo vadného alternátoru.
Během zkušební jízdy jsem sledoval napětí sítě, za jízdy mezi 13,6 - 14,2 V, v klidu 12,6 V, žádné zakolísání.