Stránka 1 z 1
Brzdy
Napsal: 18 srp 2020, 20:33
od Soptik
Zdravím a prosím o radu. Mám Astru g combi, rok 2002, 1,6 16V, 74 kW. Hořelo mi levé přední kolo a to tak, že se mi roztekla i poklice. Proběhla výměna obou kotoučů, destiček a na levém kole brzdic a hadička. Nezabralo to a kola se hřály dál. Byl vyměněn hlavní brzdový válec, ale kola se pořád hřejou a to po pár kilometrech tak, že na plechových discích neudržím ruku. Že by se kola zasekla to ne, když stojím z kopce, tak se auto samovolně rozjede i když jsou kola vařící, přesto mi to přijde, že to pribrzduje. Může někdo poradit? Nebo je to tak normální.
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 08:24
od vasekpetr1
Nemůže to být od ložiska? Jak se kolo točí, když vyhodíš ven destičky? Nedrhne to v něm?
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 08:42
od Soptik
Dělal to automechanik a říká, že ložiska jsou v pořádku. Další mechanik tvrdí, že by ložiska byly slyšet a že bych to poznal i já. Tak nevím. Když si s tím nevědí rady ani v servisu.
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 13:10
od vasekpetr1
Píšeš, že se měnily hadičky, destičky, hlavní brzdový válec, ale nevidím výměnu brzdiče na třmenu kola (nebo tím je myšlen ten hlavní válec)? Jestli kolo stále brutálně přibržďuje, potom by snad ještě mohl být problém v ABS s hlavním válcem u pedálu, že neodbrzdí. Ale toto by měl přece mechanik poznat, že tam zůstává tlak...
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 13:35
od Soptik
Na tom levém kole, co bylo tak vařící, že se roztekla i poklice byl vyměněn i brzdový třmen a hadička. Na pravém je prý brzdový třmen v pořádku a hadička nejde povolit, tak nebyla menena. Po výměně hlavního brzdového válce pod nádobou na kapalinu mi to přijde že to levé kolo se malinko zlepšilo, že teď momentálně hřeje víc to pravé, ale i tak jsou podle mě horká obě až moc. Něco o ABS mluvil, ale to spíš v tom smyslu, že si mám rovnou koupit něco jiného. Tak ještě vyměnit válec u pedálu? Jak moc to pribrzduje nevím. I z mírného kopečka se to rozjede, ale když zastavím třeba na křižovatce na relativní rovine a pustím brzdu, tak to auto stojí a ani se nehne. Dřív jsem musel stát na brzdě v těch samých místech. Asi zkusit jiného mechanika?
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 16:44
od OnMi
Na nasi byvale A-G to byla prave brzdova hadice. Za ty roky natolik nabobtnala vnitrni pryzova cast, ze to fungovalo jako jednocestny ventil.
Po seslapnuti brzdy prosel tlak do trmenu ale samovolne uz to neodbrzdilo a kolo se 'nekdy' neskutecne hralo. Po vymene hadic a trubek (protoze to neslo povolit a byly KO taky) tak klid a pohoda.
OnMi
Re: Brzdy
Napsal: 19 srp 2020, 19:05
od Soptik
No dávalo by to smysl, že se teď hřeje víc to pravé, kde nebyla měněná ta hadička. Ale i tak je tam asi ještě něco. A jestli je to ABS, tak nevím. Ale kontrolka nesvítí, na diagnostice taky prý nic a při zabrzdění na štěrku mi to normálně kope do brzdového pedálu. Takže funguje.
Re: Brzdy
Napsal: 14 kvě 2021, 17:52
od West
Ahoj,
chystám sa meniť brzdové vedenie na Astre G 1,4 16V, no vedenie ktoré som kúpil je bez akejkoľvek povrchovej ochrany a teda čo odporúčate ako ochranu brzdového vedenia? Zvažoval som nejaké Body na podvozky a podobne, ale váham kvôli teplotnej odolnosti. Zasa sprej na brzdové strmene a podobne neobsahuje kaučuk resp. gumu ako Body. Riešite nejako povrchovú ochranu brzdového vedenia? Kúpil som medené vedenie, určené priamo pre Astru. Díky.
Re: Brzdy
Napsal: 14 kvě 2021, 20:54
od OnMi
1. to medene vedeni nekde na STK neradi vidi
2. nez to zrezne to nove vedeni tak bude karoserie A-G na prach
Ad. barva - Body je jiste OK. To vedeni se nijak nezahriva, takze bych se tepelne odolnosti nijak nebal.
Re: Brzdy
Napsal: 14 kvě 2021, 23:08
od West
OnMi píše: ↑14 kvě 2021, 20:54
1. to medene vedeni nekde na STK neradi vidi
2. nez to zrezne to nove vedeni tak bude karoserie A-G na prach
Ad. barva - Body je jiste OK. To vedeni se nijak nezahriva, takze bych se tepelne odolnosti nijak nebal.
Ok, díky, bude Body.
Ad meď, áno čítal som o tom, ale toto je brzdová meď, je to zliatina medi a niklu s atestom
https://www.euroautodiely.sk/diely/quick-brake/14647890