STK. Technická - neprošel emisemi
Napsal: 05 zář 2020, 14:22
Ahoj. Rád bych se poradil. Hodně jsem hledal a přečetl, i na starém Opel Astra H fóru, tak snad dávám na správné místo.
Byl jsem na technický a neprošel jsem emisemi. Opel Astra H, benzín 1,6 77 kW (Z16XEP), 2007, najeto 102.000 km. Před dvěma lety bez problémů. Počítal jsem, že také normálně projdu. Nerozsvítila se mi žádná chyba na palubce, neukazuje žádné chyby po sešlápnutí pedálů. OP-COM je na cestě. Ani na technický se jim nezobrazila žádná chyba. Naměřily hodně vysoké CO, lambda také mimo hodnoty, pod 0,970, prý bohatá směs. HC také myslím docela vysoké.
Před dvěma třemi lety jsem měnil druhou zadní lambdu za katalyzátorem, to se mi rozsvítila na palubce chyba. Před asi dvěma roky měněna zapalovací lišta, auto jelo na tři válce, to bylo hodně poznat a slyšet, ztráta výkonu. Svíčky také před časem měněny, docela nové.
Nyní jsem žádnou změnu nepozoroval. Výkon mi přijde stejný, auto jede, spotřeba stejná, žádné zvuky. Jezdím spíše ekonomicky, moc
nevytáčím, spíše kratší trasy, i když občas to projedu na delší.
Vše napovídalo, že by to bylo první lambdou před katalyzátorem, která určuje množství směsi. Hodně jsem hledal a přečetl. Někdo uvádí, že vydrží déle, jiný 100.000 km. Když odejde jedna, podobně odejde i ta druhá. Tedy říkal jsem si, že to je tím. Také jsem četl, že řidič opotřebování lambdy a potřebu její výměny moc nepozná, protože přichází postupně. Pokud je na ní něco špatně a ještě funguje, ani se neobjeví upozornění na palubce, až když úplně přestane fungovat, pak se rozsvítí.
Proto jsem první lambdu vyměnil. Přišlo mi, že reakce na plyn se zlepšila, může to být jen subjektivní pocit, a párkrát jsem to pěkně vytočil a auto jede. Jel jsem na emise podruhé s tím, že to bude snad v pořádku. A nebylo. Stále hodně vysoké CO a lambda pod, stále bohatá směs. Teď jsem si už nahrál videa. Dal bych sem. Když točil na 5000 otáček, CO trochu kleslo, ovšem stále vysoké.
Čím by to mohlo být? Máte někdo podobné zkušenosti?
Jakmile přijde OP-COM, udělám diagnostiku.
Může toho být více. Vzduchový filtr je trochu špinavý, ale tím to myslím nebude. Mohu vyměnit.
Četl jsem, že možná zanesený EGR, usazeniny v motoru, katalyzátor, prasklé svody před katalyzátorem.
Jelikož je bohatá směs, značí to málo vzduchu. Nebo, jak jsem četl, naopak hodně vzduchu, třeba právě prasklinou na svodech, lambda to vyhodnotí a proto tam pošle hodně paliva. To by ale snad bylo cítit a možná i vidět kouř v motoru, tedy pokud by prasklina nebyla asi úplně malá. Případně váha vzduchu, řídící jednotka? I když tomu moc nevěřím.
Když je venku první lambda, někde jsem četl, že je možné tou dírou vidět, jestli není katalyzátor vysypaný. Zahlédl jsem tam jen nějakou čistou síťku.
Po lambdě bych tipoval zanesený EGR a nějaké potrubí.
Moc díky!
David
Byl jsem na technický a neprošel jsem emisemi. Opel Astra H, benzín 1,6 77 kW (Z16XEP), 2007, najeto 102.000 km. Před dvěma lety bez problémů. Počítal jsem, že také normálně projdu. Nerozsvítila se mi žádná chyba na palubce, neukazuje žádné chyby po sešlápnutí pedálů. OP-COM je na cestě. Ani na technický se jim nezobrazila žádná chyba. Naměřily hodně vysoké CO, lambda také mimo hodnoty, pod 0,970, prý bohatá směs. HC také myslím docela vysoké.
Před dvěma třemi lety jsem měnil druhou zadní lambdu za katalyzátorem, to se mi rozsvítila na palubce chyba. Před asi dvěma roky měněna zapalovací lišta, auto jelo na tři válce, to bylo hodně poznat a slyšet, ztráta výkonu. Svíčky také před časem měněny, docela nové.
Nyní jsem žádnou změnu nepozoroval. Výkon mi přijde stejný, auto jede, spotřeba stejná, žádné zvuky. Jezdím spíše ekonomicky, moc
nevytáčím, spíše kratší trasy, i když občas to projedu na delší.
Vše napovídalo, že by to bylo první lambdou před katalyzátorem, která určuje množství směsi. Hodně jsem hledal a přečetl. Někdo uvádí, že vydrží déle, jiný 100.000 km. Když odejde jedna, podobně odejde i ta druhá. Tedy říkal jsem si, že to je tím. Také jsem četl, že řidič opotřebování lambdy a potřebu její výměny moc nepozná, protože přichází postupně. Pokud je na ní něco špatně a ještě funguje, ani se neobjeví upozornění na palubce, až když úplně přestane fungovat, pak se rozsvítí.
Proto jsem první lambdu vyměnil. Přišlo mi, že reakce na plyn se zlepšila, může to být jen subjektivní pocit, a párkrát jsem to pěkně vytočil a auto jede. Jel jsem na emise podruhé s tím, že to bude snad v pořádku. A nebylo. Stále hodně vysoké CO a lambda pod, stále bohatá směs. Teď jsem si už nahrál videa. Dal bych sem. Když točil na 5000 otáček, CO trochu kleslo, ovšem stále vysoké.
Čím by to mohlo být? Máte někdo podobné zkušenosti?
Jakmile přijde OP-COM, udělám diagnostiku.
Může toho být více. Vzduchový filtr je trochu špinavý, ale tím to myslím nebude. Mohu vyměnit.
Četl jsem, že možná zanesený EGR, usazeniny v motoru, katalyzátor, prasklé svody před katalyzátorem.
Jelikož je bohatá směs, značí to málo vzduchu. Nebo, jak jsem četl, naopak hodně vzduchu, třeba právě prasklinou na svodech, lambda to vyhodnotí a proto tam pošle hodně paliva. To by ale snad bylo cítit a možná i vidět kouř v motoru, tedy pokud by prasklina nebyla asi úplně malá. Případně váha vzduchu, řídící jednotka? I když tomu moc nevěřím.
Když je venku první lambda, někde jsem četl, že je možné tou dírou vidět, jestli není katalyzátor vysypaný. Zahlédl jsem tam jen nějakou čistou síťku.
Po lambdě bych tipoval zanesený EGR a nějaké potrubí.
Moc díky!
David