Stránka 1 z 2

DPF dotaz

Napsal: 22 zář 2020, 19:01
od Mirrae
Ahoj,

mame Insignii 2.0 cdti 120 kw, najeto 125.000 km, kupovano pred asi 15.000 km.

Nyni delany rozvody.

V tydnu prvne si PC rekl o vypaleni DPF, coz jsem provedl.
Trochu jsem o tom cetl a zhrozil se, ze pripadna kompletni vymena a zasahy s tim spojene jsou zrovna u Insignie otazkou i nad 100.000 kc, zatimco predbezne vycisteni cca 15.000 kc.

Ma smysl to resit, mate s tim nekdo zkusenosti?

Diky.

Re: DPF dotaz

Napsal: 22 zář 2020, 20:12
od Colommbo
Ahoj! Z toho mála, co vím o oplích naftových motorech se systémem DPF, mi vychází, že systém si o regeneraci neříká a za optimálních podmínek regeneruje zhruba po 800-1000 ujetých kilometrech. Jak si o regeneraci řekl pal. počítač ve tvém voze a jak jsi ji provedl ...?

Re: DPF dotaz

Napsal: 22 zář 2020, 20:34
od Mirrae
Pritelkyne jede z kramu domu a pred barakem ji PC pise: Plny filtr pevnych castic, pokracujte v jizde. Svitilo to asi 20 km a pak to zhaslo.
Informace mohou byt zkreslne, ridila zena bez muzske osadky, nicmene jsem ji o tomto informoval jiz drive, ze se to muze stat, nezmatkovala a pokracovala v jizde, dokud to nezhaslo.

Mimichodem od te doby se na chcili rozsvitilo: Zkontrolujte levy svetlomet AFL.

To je zase asi motorek bixenonu, ale zhaslo to pri dalsim nastartovani a zda se, ze se vse dobre nataci a sviti...

Jestli odejde DPF a svetlo a bude to stat 150.000 kc na auto, ktery stalo ojety pred 2 roky po pravidelnych znackovych sercisech 250.000 kc, tak uz seru na ojetiny a radeji novy, se zarukou 5-7 let a v relativnim, podotykam relativnim klidu.

Nejsem milionar, takze by to byla Dacia, nebo Hyundai, Kia, nebo neco v benzinu bez turba, treba mensi Mazda, nebo neco rok dva stareho, ale stale v tovarni zaruce...

Re: DPF dotaz

Napsal: 23 zář 2020, 09:46
od Modřina
Ahoj. Koupil jsem Astru, rok starou před 3,5 rokem. Pouze jednou, asi před dvěma lety se mi také rozsvítila hláška "plný filtr, pokračujte v jízdě". Samozřejmě jsem poslechl. Běhel jízdy nešel display přepnout na nic jiného. Po cca 10 km hláška zmizela, od té doby jsem ji neviděl. Předpokládám, že to může být způsobeno krátkými jízdami, kdy se filtr nestihne vypálit a postupně se zanese nad únosnou mez.

Re: DPF dotaz

Napsal: 23 zář 2020, 11:48
od HeFab
Presne tak, vôbec by som to nehrotil ;)
Niektorí hlásia, že ani počas 50 tisíc km nezaregistrovali proces vypaľovania DPF/GPF.
Pokiaľ niekto je "len" užívateľom auta a vôbec tomu nerozumie, tak nech si fakt zakaždým kupuje len nové autá ;) Lebo "záruka".
Ale čo to je "záruka"? Poistka, že keď sa niečo stane, tak mi to niekto nejako vykompenzuje?
Viete, ako sa volá "Poistka" na Ukrajine? Strachovka. :mrgreen:
Hej, hej, počul som aj také konštatovanie, že Náhoda je blbec. To tá Náhoda je nejaká inteligentná bytosť?
Už sme asi v nejakej filozofickej rovine :D
Nové alebo jazdené - večná motoristická otázka ;)

Re: DPF dotaz

Napsal: 23 zář 2020, 16:55
od Modřina
Běžné vypalování filtru nemusí řidič vůbec zaregistrovat, pokud nemá display zrovna přepnutý na sledování "Hlavní spotřebiče". Pak se mu tam objeví na cca 10 - 15 km hláška "Vyhřívání zadního okna". Aspoň u mého "J". Když jsem to zjistil poprvé a nic jsem při tom nezapnul, byl jsem vykulený...

Re: DPF dotaz

Napsal: 23 zář 2020, 17:20
od Colommbo
Ano, v okamžiku započetí regenerace se spouští vyhřívání zadního okna, aniž by jej řidič sám zapnul. U starších Oplů si někteří šikovní majitelé do obvodu vyhřívání (nějak) zapojili diodu, kterážto umístěna v zorném poli následně svým rozsvícením signalizovala započetí regenerace DPF... 8-)

Re: DPF dotaz

Napsal: 24 zář 2020, 08:33
od HeFab
To s tou LED diódou to nie je zlý nápad ;)
Ale bude to spoľahlivo fungovať len pri autách, ktoré ešte nemajú inteligentné dobíjanie akumulátora, čiže alternátor je permanentne pripojený k motoru.

Re: DPF dotaz

Napsal: 24 zář 2020, 09:30
od Colommbo
Ano, však jsem psal o starších vozech. Jako benzínová hlava s tím zkušenost nemám, ale podle zpráv na fórech to fungovalo spolehlivě.

Re: DPF dotaz

Napsal: 24 zář 2020, 11:40
od mfilip
Pokud nekdo obcas mrkne na aktualni spotrebu a nebo prumernou, kterou si resetuje pred jiydou, tak snadno pozna vypalovani DPF, protoze ajtualni spotreba se zvysi o cca 1,5-2l, citlivy ridic pozna i mirnou letargii na reakce plynoveho pedalu nebo zapach.

Mne se spousti zpravidla po 700-800km, nejpozdeji byla po cca 1100km pri jizde po dalnici a nejkratsi po cca 450km pri courackach po mestech a okoli.
Pri beznem pouzivani bz mel DPF mit zivotnost stejnou jako auto, zalezi na spouste vecech, jestli se mu napriklad ztraci olej pres turbo a ten olej jde do vyfukoveho systemu, tak DPF asi odejde pomerne brzy. Takze kontrolovat, jestli se neztraci olej a resit to hned.

Vzdy se rika, ze pokud odejde DPF je za tim jina pricina (olej, nekvalitni nafta), nez DPF filtr samotny.

Doporucuji app OPL DPF, ktera ve spojeni s vhodnou ELM327(ne kazde ELM327 to ale umi) dokaze alespon ukazat stav zaplneni DPF a prubeh regenerace DPF.
Da se tak snadno prizpusobit jizdu a upravit ji tak, aby proces DPF bezel v idealnim rezimu, tedy pri nejake konstantni jizde v otackach 2000+, s minimem jizdy/stani na volnobeh. V te aplikaci je krasne videt, ze po skonceni regenerace pri jizde po dalnici je stav zaplneni 4-6% a tedy dalsi regenerace probehne az za cca 1000km zatimco pri vypalovani jizdou po meste je stav 35-39% a za cca 450-500km probehne vypalovani zmovu.