Záhadné vibrace z motorového prostoru
Napsal: 30 zář 2020, 08:43
Mám tady záhadnou poruchu, se kterou se neví rady ani v autorizovaném servisu.
Zafira 2.0 TDI, manuální převodovka, rok výroby 2015.
Projevuje se nepravidelně, zejména po vyjetí delšího kopce a následném zařazení vyššího delší jízdě do kopce.
Z motorového prostoru se začnou šířit vibrace. Záměrně píší "z motorového prostoru", nikoliv z motoru. Na frekvenci ani amplitudu vibrací totiž nemají vliv otáčky motoru, ani zařazený rychlostní stupeň. Vyřazení na neutrál, přidání ani ubrání plynu vibrace nijak neovlivní.
Vibrace se přenáší zejména do volantu.
Toto trvá 5-15 sekund, poté se vše samo od sebe uklidní.
- motor jeden úplně normálně, táhne, má výkon. Spotřeba je dlouhodobě stálá
- řídící jednotka nehlásí nic. UPDATE: asi měsíc po začátku popsaných potíží odešel jeden žhavič. Podle servisu to nemůže mít souvislost
- vibracím předchází cca 5-10s mírně nečistý chod motoru, jakoby byl podtočený (přestože točí třeba 2000 otáček).
- projevuje se častěji za tepla
- vibracím lze předejít (nikoliv zastavit již rozvibrované), když vyšlápnu spojku a na 2-3 vteřiny nechám otáčky padnout na volnoběh. Subjektivně: jakoby se motor potřeboval "uklidnit"
Další střípek do záhady: asi 5x za 3 měsíce se mi stalo, že motor po vypnutí (otočení a vytažení klíčku) 10-20s pořád "bublal". Prostě točí dál, i s vytaženým klíčkem.
Neřešil jste někdo něco podobného?
Zafira 2.0 TDI, manuální převodovka, rok výroby 2015.
Projevuje se nepravidelně, zejména po vyjetí delšího kopce a následném zařazení vyššího delší jízdě do kopce.
Z motorového prostoru se začnou šířit vibrace. Záměrně píší "z motorového prostoru", nikoliv z motoru. Na frekvenci ani amplitudu vibrací totiž nemají vliv otáčky motoru, ani zařazený rychlostní stupeň. Vyřazení na neutrál, přidání ani ubrání plynu vibrace nijak neovlivní.
Vibrace se přenáší zejména do volantu.
Toto trvá 5-15 sekund, poté se vše samo od sebe uklidní.
- motor jeden úplně normálně, táhne, má výkon. Spotřeba je dlouhodobě stálá
- řídící jednotka nehlásí nic. UPDATE: asi měsíc po začátku popsaných potíží odešel jeden žhavič. Podle servisu to nemůže mít souvislost
- vibracím předchází cca 5-10s mírně nečistý chod motoru, jakoby byl podtočený (přestože točí třeba 2000 otáček).
- projevuje se častěji za tepla
- vibracím lze předejít (nikoliv zastavit již rozvibrované), když vyšlápnu spojku a na 2-3 vteřiny nechám otáčky padnout na volnoběh. Subjektivně: jakoby se motor potřeboval "uklidnit"
Další střípek do záhady: asi 5x za 3 měsíce se mi stalo, že motor po vypnutí (otočení a vytažení klíčku) 10-20s pořád "bublal". Prostě točí dál, i s vytaženým klíčkem.
Neřešil jste někdo něco podobného?