Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 258
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od lubaan »

kocour_easy píše:Zdravim, tak klapky sani mam nadherne repasovane od polaku. Vymenil mi to za cca 5h. Nemusel vubec zhazovat celej blok jak ma luban. proste zafixoval cerpadlo a tudiz i rozvody zustaly na jednom miste jenom rozebrat a dostat se k tomu bloku klapek snai bylo docela mazec... jinak vse zde http://moje.auto.cz/kocour-easy/opel-vectra.html
No dyť já přece rozvody taky nesundaval.To už by byla moc velká pakárna a to bych výměnu sání radši nechal až do výměny rozvodů a uděl to najednou.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Reklama
 

Burg
Příspěvky: 1
Registrován: 23 led 2014, 10:26

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od Burg »

Problém s vypadlým táhlem se dá odstranit nahrazením plastových kloboučků kovovými (měď). Cena 2000kč. Šlape to bez problému 8-)
Uživatelský avatar
antharis
Příspěvky: 74
Registrován: 14 črc 2011, 10:42
Bydliště: Praha

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od antharis »

To je sice pěkný, ale když už tam je netěsnost a bleje olej všude tak kloboučky jsou k ničemu
Vectra 1.9 CDTi 2005 / CD 30 MP3 / bi-xenon / 17" Irmscher Spectra Sport Line / Irmscher křídlo a maska
fenca007
Příspěvky: 156
Registrován: 05 kvě 2011, 20:29

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od fenca007 »

Taky když jsem měl auto v servise,tak mi říkali že mám to táhlo vypadlé.Koukl jsem na to,a fakt že jo :) zatím to jezdí a žádnou chybu nevyhazuje,když jsem se ptal svého mechoše na tu výměnu,říkal,že to je sice pakárna,ale že vymění :D na netu se dají klapky sehnat od 5900kč.Když jsem nahodil téma na výměnu ovládacího motorku,tak říkal že netřeba :shock: jako správný fórař,jsem se s ním začal hádat,že to je blbost,že i výrobce udává,při výměně klapek,měnit i celý motorek s důvodu funkce se motorku učit a tím pádem nastavení natrvalo k ovládání nových klapek.Řekl mi že klapky jsou stejné i u alfy,,když to není 5 válec,,Cromy atd.protože se věnuje primárně fiatům a motor je Fiaťácké JTD,tak tomu rozumí.No a proč že se vlastně ten motorek měnit nemusí?protože se přes diagnostiku vymažou jeho registry a on se začne učitnanovo jako nový.Až se dostanu k výměně tak to tak nechám udělat a řeknu vám jak jsem pochodil ;)
Opel Vectra combi 1.9 CDTI,110kw,r.v 2006,verze cosmo
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od denny »

Ten motorek se mění dle doporučení výrobce,protože zkušenosti říkají,že pokud jdou do pšá klapky,tak ten motorek brzy taky,a je namontován tak,že pak musíš sundat znovu celé sání.
fenca007
Příspěvky: 156
Registrován: 05 kvě 2011, 20:29

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od fenca007 »

Tak přátelé konečně jsem se dostal k výměně vířivých klapek.nejsem tak šikovný abych si to dělal sám,ale dělal mi to mechanik.Spojil jsem to i s výměnou kompletních brzd.U brzd jsem měnil všechny kotouče,destičky,hlavní brzdový válec a novou nápň brzdové kapaliny do celého okruhu.Samotné desky a kotouče od firmy Ferodo,hlavní brzdový válec od fa TRW,,ten tam byl mimochodem taky od stejného výrobce,, a brzdovou kapalinu od firmy Ate a to konkrétně Ate dot 4 SL 6,té jsem koupil 2 litry na kompletní proplach systému a novou náplň.Brzdy dopadli dobře,jediné co jsem musel koupit nové byli pružinky na zadní nápravu.Nešli vytáhnout a zdeformovali se.Ale teď postřehy ze samotné výměny sání.Práce šílená,polovina matek nešla povolit a tak šli vytáhnout jenom štefty,ozubené kolo u naftového čerpadla ani za boha nešlo vytáhnout,protože ten trapný klínek který je tam do hřídelky s toho kola vložen,byl kouslý jako sviňa,tím pádem nešlo jak zafixovat rozvody a museli se znova nasadit.Škrtící klapka musí být s houževnatým motorkem uvnitř,protože jenom kouzlem mohla fungovat kolik tam bylo karbonu,po pročištění v benzínu mi má práce udělala radost :) Samotné klapky byly totálně hotové,plné karbonu,těsnění už nedoléhalo a na dvou komorách tekl bordel ven,tlakové čidlo na klapkách obalené karbonem jako včelky na hrnku medu,,opět jsem úřadoval s benzínem a radostí jsem jenom plesal jak jsem šikovný :D ,,táhlo samotných klapek úplně odpadlé,už něměli jak fungovat,,mimochodem,byl to ten první typ,který dostal modifikaci až od roku 2007.A teď 2 zajímavé informace jak ušetřit nemalý peníz.První výborná informace je že plastová tyčinka,která ovládá klapky přes ovládací elektrický modul byla na odpis a vrchní klobouček byl tak zdeformovaný že nedržel zafixovaný na kolíku u modulu sání.Když mi to mechoš řekl,tak jsem řekl ,,jak to vyřešíme?,,,jeho odpověď byla,,zajedeme do fiatu tam to mají.A fakt jak řekl ve fiatu na motor JTD 1.9 110kw to skutečně měli.Za 350 kč a druhý den to tam bylo.Opel vůbec nic takového v originálu neřeší a když jsem skutečně zavolal do opla tak odpověď byla,,pouze s motorkem za 9 600kč-MAGOŘI,,takhle elegantní řešení za pár kaček a i přesto že ba to tam mělo vydržet jenom 2 roky,koupím to zas :-).A další podstatná věc je ta,že ovládací motorek jsem vůbec neměnil.Zústal tam původní a jede.Ale aby ho tam člověk mohl nechat tak se musí v řídící jednotce resetovat hodnoty a ten motorek se začne učit znova.Mažou se ještě hodnoty u škrtící klapky.Na zajetí stačí kombinovaný provoz cca 100km a hodnoty jsou nastaveny.A mé dojmy s výměny?Jede to výborně,zrychlení od nízkých otáček je enormní oproti stavu před výměnou,hlavně od spodu když člověk potřebuje třeba rychle předjet tak se to nedá srovnat.Spotřeba ve městě řekl bych na stejné úrovni,uvidím na delší cestě jestli bude nižšší.Brzdy ,,tak s těch jsem naprosto nadšen,šlápnu tak stojím a oprotistavu před výměnou tak po delším brzdění vadli,ale to bylo asi proto že se neměnila kompletní kapalina.Jenom po výměně mi začal téct zadní brzdový váleček.OPět se to řeší výměnou celého třmenu,ale nedám 5 tis za komplet,obědnána přetěsnůjící sada i s válečkem za 500kč pak dám vědět jak to dopadlo ;) Kluci zatím,snad někomu mé postřehy pomohou ;)
Opel Vectra combi 1.9 CDTI,110kw,r.v 2006,verze cosmo
Uživatelský avatar
milhauzz
Příspěvky: 303
Registrován: 04 kvě 2011, 13:17
Bydliště: Šumava

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od milhauzz »

Super profi recenze . . .hlavně mraky užitečnýho !
Dobře ty ;)
Insignia 118 kW ST, automat
WK63
Příspěvky: 34
Registrován: 01 bře 2012, 09:14

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od WK63 »

Zdravím, zajímavé informace... Díky všem.
Já po konsultaci s několika servismany (Opel, BMW, Alfa), kteří s tím mají již zkušenosti a prostudování fór Opel a Alfa, jsem se rozhodl nefunkční klapky vyhodit, objednal jsem na ebay ucpávky s lepidlem (i s dopravou 1500,-) přišly za 5 dní. Teď scháním někoho, kdo by měl staré sání bez klapek na prodej. Není tu někdo takový, kdo si koupil nové a staré mu zůstalo? Připravil bych si ho, zaslepil a pak by se dalo jen vyměnit. Zas bych mohl poskytnout to svoje. Motor 1,9 CDTI 110kW 2004.
Uživatelský avatar
martulik
Příspěvky: 151
Registrován: 22 kvě 2011, 20:14
Bydliště: Olomoucko

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od martulik »

Já mám své staré sání v garáži. Chtěl jsem udělat generálku,ale nemůžu se na to dostat.
Nějak mi nezbývá čas.
Insignia Sports Tourer 2.0 DTE MY2015
Možnost diagnostiky Olomouc a okolí OP-COM Professional CZ verze 131125d
Možnost načipovat TPMS snímače
WK63
Příspěvky: 34
Registrován: 01 bře 2012, 09:14

Re: Vypadlé táhlo vířivých klapek 1.9CDTi 110kW

Příspěvek od WK63 »

Tak hotovo, výřivé klapky v koši a jezdím. EGR zaslepen už rok. Auto 2,5 roku chiplé.
Více https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=78&t=3457
První dojem super, auto jede lépe, není to subjektivní pocit, mám měřený úsek do kopce za přesně daných pravidel. Změřit na desetiny lze videokamerou a letmý start ze 40km/hod. na II stupeň eliminuje další možnost chyby. To jen pro zpochybňovače. Skoro 1s vteřina k dobru (několik měření) při přepočtu na konečnou rychlost (140 km/hod.) je to cca 38m. To není málo. DPF se včera vyčistil normálně, samozřejmě měření probíhalo hned po jeho vyčištění. Dám vědět, až něco zase najezdím. Jsem ale přesvědčen, že tento exit klapek není pro lidi, kteří mají diesel jen pro to, aby jezdili za 5l nafty. Chce to občas točit, v nizkých točkách to bude určitě více kouřit (nemyslím z výfuku). Tak že by se DPF měl častěji čistit. Až bude jezdit moje ženská, hyn sa ukáže... Ona jezdí opravdu za 5l, já za 6,7l dlouhodobě (průměr za 30 000 km). Jelikož si každé čištění DPF od začátku co auto mám zapisuji, bude to možná zajímavé porovnání.
Odpovědět

Zpět na „Diesel“