Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Moderátor: Moderátoři

Georgino
Příspěvky: 64
Registrován: 08 lis 2010, 15:29

Re: Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Příspěvek od Georgino »

alzafir píše:Já bych ho neměnil, ono bude dobré. Ukazuje reálnou hodnotu.
Spíš bych to viděl na kombinovanou zradu typu nízké startovací otáčky ( startér, baterie, kabeláž), nesepne žhavení ( to řídí program podle toho čidla teploty) a možná lehká netěsnost válců.
Zkus oblbnout čidlo teploty, viz odkaz od PS, uvidíš.
Přehrání softu jednotky sice zvýší startovací dávku nafty, ale co jsme včera objevili s VencouB, tak už to neřeší úpravy sepnutí žhavení ( toto ještě měřením nemám ověřeno, zatím spekulace).
Diky moc za nazor, ALE:
- ve vsech jinych teplotach mimo 30-35 to startuje naprosto perfektne, v minus 20 stupnich uplne okamzite, stejne tak kdyz je to teple, naprosto bez problemu
- taky jsem mel podezreni na to, ze to nezhavi, ale tyto motory pry zhavi jen asi do 10 stupnu, pak nepotrebuji zhavit
- je to zjevne nejaka blbost, protoze ta hranice 29 a 30 stupnu je uplne "ostra". Pri 30 nenastartuju, pri 29 uplne okamzite. To plati vzdy.
- jediny co me napada je fakt oblbnout to cidlo teploty, to by me fakt zajimalo... Da se k nemu nejak normalne dostat, abych ho zkusil odpojit?

Diky vsem!
Reklama
 

alzafir
Příspěvky: 129
Registrován: 22 dub 2012, 20:50
Bydliště: Ostrava

Re: Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Příspěvek od alzafir »

Že to je ostré? Je to digitální technika ;) , snímač teploty má při určité teplotě nějaký odpor, ten se prostřednictvím převodníku v jednotce a následném vyhodnocení dostane na hodnotu, kdy to už podle programu nepotřebuje žhavit. Ten motor prostě chytnout musí. Jenže pak máš další faktory, jako nižší komprese, otáčky motoru a přestože se pro program jednotky nic nemění, vnější vlivy ti start zkomplikují. Ne-li znemožní.
Při teplotě , jak píšeš dejme tomu nad 35 stupňů, už je stav takový, kdy jsi překonal negativní vliv vnějších vlivů právě teplotou pro vznícení nafty ve válci.
Nevím, co máš za motor, obecně se to řeší tak, že se vytáhne konektor z kolena termostatu, tím si jednotka myslí, že je teplota hluboko pod nulou, žhavení se zapne. Ale většinou se roztočí ventilátory na chladiči. Zkus a uvidíš.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Georgino
Příspěvky: 64
Registrován: 08 lis 2010, 15:29

Re: Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Příspěvek od Georgino »

alzafir píše:Že to je ostré? Je to digitální technika ;) , snímač teploty má při určité teplotě nějaký odpor, ten se prostřednictvím převodníku v jednotce a následném vyhodnocení dostane na hodnotu, kdy to už podle programu nepotřebuje žhavit. Ten motor prostě chytnout musí. Jenže pak máš další faktory, jako nižší komprese, otáčky motoru a přestože se pro program jednotky nic nemění, vnější vlivy ti start zkomplikují. Ne-li znemožní.
Při teplotě , jak píšeš dejme tomu nad 35 stupňů, už je stav takový, kdy jsi překonal negativní vliv vnějších vlivů právě teplotou pro vznícení nafty ve válci.
Nevím, co máš za motor, obecně se to řeší tak, že se vytáhne konektor z kolena termostatu, tím si jednotka myslí, že je teplota hluboko pod nulou, žhavení se zapne. Ale většinou se roztočí ventilátory na chladiči. Zkus a uvidíš.
OK, diky zkusim.
Jedna se o motor 1.9 CDTi 110kW.
P.S.
Příspěvky: 468
Registrován: 28 říj 2009, 20:33
Bydliště: Karlovarsko

Re: Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Příspěvek od P.S. »

blbost to není oktávky tdi maj tento problém běžně bud se to řeší oblbnutím čidla teploty teploty sám to mám 2 roky a spokojenost nebo přehrátím softu
jinak to oblbnutí sem krom koncernových vozů už dělalil i na oplech konkrétně 2,2 dti a 2l DTH oba sou spokojený :idea:
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Georgino
Příspěvky: 64
Registrován: 08 lis 2010, 15:29

Re: Při teplotě motoru 30-35 stupnu velmi spatne startuje

Příspěvek od Georgino »

Tak bylo to nakonec opravdu pouze cidlo otacek vacky.
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“