1.6T 147kw - palivo
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: 1.6T 147kw - palivo
Zdravím, já tedy tankuju jen 98, konkrétně Vervu od Benziny. Je to doporučený, tak to dělám
To ušetření, no nevím. Když to jednoduše spočítám tak je 98 dražší o cca 1,50,- (se slevou na kartu od Benziny, kterou si může udělat každý) než 95. Takže na 100 km při spotřebě 7 l je rozdíl cca 10-12 Kč. Na 1000 km je to 100-120 Kč. To snad člověk ani nepozná v těch všech výdajích na život
To ušetření, no nevím. Když to jednoduše spočítám tak je 98 dražší o cca 1,50,- (se slevou na kartu od Benziny, kterou si může udělat každý) než 95. Takže na 100 km při spotřebě 7 l je rozdíl cca 10-12 Kč. Na 1000 km je to 100-120 Kč. To snad člověk ani nepozná v těch všech výdajích na život
Opel Astra K, Sports Tourer, 1.6 T, 147kW/200k, výbava Dynamic + LED Matrix, Navi 900 atd.
- Reklama
Re: 1.6T 147kw - palivo
A dokonce je to 100 a ne 98
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: 1.6T 147kw - palivo
Vdaka, takato nejaka skusenost ma zaujimalaFrost-cz píše:Momentálně tankuji už asi 5x OMV MaxxMotion. Zkouším spotřebu a jízdní projev.
Ještě tak jednou a pak najedu na 95ku z kvalitnějších pump. Poreferuji zda se to nějak projevuje.
Jinak na Spritmonitoru je dost lidí co jezdí jen 95ku a žádný problém. I pár lidí jezdí na Ethanol.
@Max no prave z tej 95 som mal/mam obavy, ci to nebude mat negativny dopad na zivotnost motora ... nevyznam sa moc do motorov, tak ma zaujimaly nazory skusenejsich. Asi pojdem cestou prémiových paliv, ale aspon som si chcel urobit obraz
Astra K ST 1.6T benzin, Dynamic
Re: 1.6T 147kw - palivo
Je-li v případě nějakého motoru doporučeno/předepsáno palivo s vyšším OČ, znamená to hlavně to, že elektronický systém řízení motoru je na spalování takového paliva nastaven. U přímovstřikových motorů, mezi něž bezpochyby patří i uvedený 1.6T motor, pracujících s chudou směsí to platí dvojnásob. Není-li oktanový požadavek paliva dodržen, řídící jednotka to pozná a upravuje předstih zapalování. V praxi to znamená, že motor, ač funguje, neustále pracuje v jistém smyslu mimořádném režimu, tedy ne ve svém továrním nastavení.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: 1.6T 147kw - palivo
Vdaka za infoColommbo píše:Je-li v případě nějakého motoru doporučeno/předepsáno palivo s vyšším OČ, znamená to hlavně to, že elektronický systém řízení motoru je na spalování takového paliva nastaven. U přímovstřikových motorů, mezi něž bezpochyby patří i uvedený 1.6T motor, pracujících s chudou směsí to platí dvojnásob. Není-li oktanový požadavek paliva dodržen, řídící jednotka to pozná a upravuje předstih zapalování. V praxi to znamená, že motor, ač funguje, neustále pracuje v jistém smyslu mimořádném režimu, tedy ne ve svém továrním nastavení.
Astra K ST 1.6T benzin, Dynamic
Re: 1.6T 147kw - palivo
Nechcem tu rozbiehat nejaky Cuky-Luky pribeh, ale mam to "stastie" ze zasadne tankujem v Rakusku ci uz Shell, OMV/Avanti, vzdy 95 oktanov + cvrknem aditivum a ziaden problem. Tam su oktany urcite realnejsie ako u nas, zatial auto najlepsie tahalo a najmenej zralo po tankovani na BP.
ja totiz ziadnemu benzinu a jeho deklarovanym oktanom a aditivam co sa predava na SK neverim (a Slovnaftu uz duplom nie) a myslim si, ze pri "premiovom" benzine je premiova iba cena nic viac...a pri rozdiely 95AT vs. 95SK 15centov/liter, pri 98 mozno aj 30 centov to na nadrzi robi vyse 10 eur, co je pre niekoho malo, pre niekoho dost, ale naco platit zlodejom ked netreba...
ja totiz ziadnemu benzinu a jeho deklarovanym oktanom a aditivam co sa predava na SK neverim (a Slovnaftu uz duplom nie) a myslim si, ze pri "premiovom" benzine je premiova iba cena nic viac...a pri rozdiely 95AT vs. 95SK 15centov/liter, pri 98 mozno aj 30 centov to na nadrzi robi vyse 10 eur, co je pre niekoho malo, pre niekoho dost, ale naco platit zlodejom ked netreba...
1.6T, 147kW, Innovation+Inovace = ziadne zbytocne kraviny (...iba Start/Stop...)
Re: 1.6T 147kw - palivo
No .. dobry hint .. som z BA, takze do Rakuska to mam kusokyogi83 píše:Nechcem tu rozbiehat nejaky Cuky-Luky pribeh, ale mam to "stastie" ze zasadne tankujem v Rakusku ci uz Shell, OMV/Avanti, vzdy 95 oktanov + cvrknem aditivum a ziaden problem. Tam su oktany urcite realnejsie ako u nas, zatial auto najlepsie tahalo a najmenej zralo po tankovani na BP.
ja totiz ziadnemu benzinu a jeho deklarovanym oktanom a aditivam co sa predava na SK neverim (a Slovnaftu uz duplom nie) a myslim si, ze pri "premiovom" benzine je premiova iba cena nic viac...a pri rozdiely 95AT vs. 95SK 15centov/liter, pri 98 mozno aj 30 centov to na nadrzi robi vyse 10 eur, co je pre niekoho malo, pre niekoho dost, ale naco platit zlodejom ked netreba...
Astra K ST 1.6T benzin, Dynamic
Re: 1.6T 147kw - palivo
Výborně, přesně tohle téma jsem hledal
Pokud člověk chce dodržet doporučení výrobce, a zároveň nemá to štěstí že má v okolí benzinku s dnes již raritním palivem "Natural 98" (bez aditiv), tak má prakticky pouze 3 možnosti (beru podle běžné dostupnosti):
• Shell V-Power Racing 100
• OMV Maxxmotion 100
• Benzina Verva 100
Pročítal jsem různé testy kvality a diskuze uživatelů na internetu a krom mnohdy protichůdných informací - např. o obsahu biosložky (někde se uvádí že není u aditivovaných prémiových paliv přítomna vůbec, jinde že se rozlišují první a druhá generace, kdy aditivované N98+ mívají obvykle tu novější) se toho člověk moc nedozví, z hlediska oktanového čísla v nich rozdíl moc není.
Ještě úvaha nakonec - musel jsem bohužel tankovat na menším městě a když jsem viděl ten zanesený průzor u pistole s nejdražším palivem N98+ (je to logické, malá výtoč, bůhví jak dlouho tam to palivo v tanku je) tak mě napadlo zda není menší zlo natankovat aditivovanou N95 (která má ale násobně větší výtoč) než "zanesený" či jinak kontaminovaný N98+...
Jaké máte zkušenosti vy?
Pokud člověk chce dodržet doporučení výrobce, a zároveň nemá to štěstí že má v okolí benzinku s dnes již raritním palivem "Natural 98" (bez aditiv), tak má prakticky pouze 3 možnosti (beru podle běžné dostupnosti):
• Shell V-Power Racing 100
• OMV Maxxmotion 100
• Benzina Verva 100
Pročítal jsem různé testy kvality a diskuze uživatelů na internetu a krom mnohdy protichůdných informací - např. o obsahu biosložky (někde se uvádí že není u aditivovaných prémiových paliv přítomna vůbec, jinde že se rozlišují první a druhá generace, kdy aditivované N98+ mívají obvykle tu novější) se toho člověk moc nedozví, z hlediska oktanového čísla v nich rozdíl moc není.
Ještě úvaha nakonec - musel jsem bohužel tankovat na menším městě a když jsem viděl ten zanesený průzor u pistole s nejdražším palivem N98+ (je to logické, malá výtoč, bůhví jak dlouho tam to palivo v tanku je) tak mě napadlo zda není menší zlo natankovat aditivovanou N95 (která má ale násobně větší výtoč) než "zanesený" či jinak kontaminovaný N98+...
Jaké máte zkušenosti vy?
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Re: 1.6T 147kw - palivo
Tazko povedat, ale ked vezmem do uvahy info, co pisal Combo o nastaveni riadiacej jednotky pre benzin podla oktanoveho cisla, tak by ta 98 mohla byt stale lepsia volba ... hadam to tam nestoji tak dlho, ze je to uplne degradovane : o) ... ale tak tazko povedat.westler píše:Výborně, přesně tohle téma jsem hledal
Pokud člověk chce dodržet doporučení výrobce, a zároveň nemá to štěstí že má v okolí benzinku s dnes již raritním palivem "Natural 98" (bez aditiv), tak má prakticky pouze 3 možnosti (beru podle běžné dostupnosti):
• Shell V-Power Racing 100
• OMV Maxxmotion 100
• Benzina Verva 100
Pročítal jsem různé testy kvality a diskuze uživatelů na internetu a krom mnohdy protichůdných informací - např. o obsahu biosložky (někde se uvádí že není u aditivovaných prémiových paliv přítomna vůbec, jinde že se rozlišují první a druhá generace, kdy aditivované N98+ mívají obvykle tu novější) se toho člověk moc nedozví, z hlediska oktanového čísla v nich rozdíl moc není.
Ještě úvaha nakonec - musel jsem bohužel tankovat na menším městě a když jsem viděl ten zanesený průzor u pistole s nejdražším palivem N98+ (je to logické, malá výtoč, bůhví jak dlouho tam to palivo v tanku je) tak mě napadlo zda není menší zlo natankovat aditivovanou N95 (která má ale násobně větší výtoč) než "zanesený" či jinak kontaminovaný N98+...
Jaké máte zkušenosti vy?
Ja medzicasom na odporucanie yogiho83 a Majusenka som sa naucil tankovat v Rakusku ... mame kusok od hranic v Hainburgu (spajam to aj s vyletom) JETku, kde je k dostaniu 98cka, ktora v case, ked u u nas premiove OMV palivo (100ka) stalo 1.603EUR, tak tam som natankoval za 1.339 ... co je rozdiel fakt zaujimavy.
Vzhladom na to, ze ta cena JETky,mi pride podozriva, tak asi skor z paranoje pridavam este VIFko
Astra K ST 1.6T benzin, Dynamic
Re: 1.6T 147kw - palivo
zaujímavé je, že nemecký cenník MY2019 píše, že všetky benzíny môžu tankovať 91/95/98 oktan s max 10% etanolu. 1.6T má najmenší kompresný pomer zo všetkých benzínov.
a momentálne pre EURO6d je k dispozícii len 1.6T a 1.0T a 1.0T DI.
a momentálne pre EURO6d je k dispozícii len 1.6T a 1.0T a 1.0T DI.