Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Zdravím, jaký je Váš názor na hluk motoru u těchto motorů? Mě přijde dost hlučný a slyším i něco podobného cvakani, dělá Vám to taky nebo je někde u mě problém. Měl jsem předtím už dost dieslu a tento mu přijde dost hlučný. Díky
- Reklama
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Hluk je podla mna v pohode,ano za studena je pocut ze je to diesel,ale ked sa zohreje motor je to v pohode.Co sa tyka toho cvakotu,tiez to pocujem a ako som pisal, podla mna je to vysokotlake cerpadlo.Pocujem to na mojom aj na kolegovom aute.
Opel Astra K 1.6 CDTI 100KW automat
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual
ex Opel Astra J 2.0 CDTI 121KW manual
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Já můžu srovnávat a Astrou H 1.9 a služebním Rapidem 1.4 TDI kde tříválcový motor vytváří zvuk dobře nabuzeného malotraktoru. Oproti nim je Astra K šepot květin … Teda samozřejmě ne za studena, ale tak je to u každého dieselu. V provozu je pro mě naopak nezvyk, jak není motor vůbec slyšet …
Astra K ST 1.6 CDTI 100 kw, MY17
ex Astra H Caravan 1.9 CDTI 88 kW, MY06 s panoramatickou střechou … :-)
ex Astra H Caravan 1.9 CDTI 88 kW, MY06 s panoramatickou střechou … :-)
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Rozhodol som sa, že aj prispejem svojim málom praktických skúseností s našou Astrou K.
Na úvod základné info o vozidle.
Astra ST 1,6 CDTI, 100kW, AT, MY 2018.
Celková spokojnosť s autom je rozhodne pozitívna.
Doterajšia priemerná spotreba je podľa palubného počítača 6,3L/100km pri nájazde 23 410km.
Auto jazdí mesto/mimo obce/diaľnica (%) v pomere 55/15/30. A dostáva pekne v tých bratislavských zápchach zabrať.
Spotreba v týchto cykloch je bez príkras 6,5/4,7/5,8.
Auto bolo dodané 05/2018. V 10 alebo 11 mesiaci som musel dolievať olej, lebo jeho hladina poklesla na hodnotu, kedy sa to palubnému počítaču už nepáčilo. Tak som kúpil u predajcu (v Sobotu, naozaj sme ho potrebovali akútne doplniť a vyraziť na plánovanú cestu) za nechutnú sumu príslušný typ, zamestnanec mi dolial celý 1L a všetko bolo až do prvej garančky v poriadku.
Bol som prekvapený a zaskočený, že to „žere olej“ ale OK.
Prvá garančná prehliadka – bola realizovaná v 03/2019 pri nájazde cca. 22 000 km. Celé to zabralo 1 hodinu = 228€ s DPH.
Prezutie (teraz) na letné som vykonal sám a TMS ventily napároval sám s „oranžovou krabičkou“ bez najmenšieho problému.
Doterajšie skúsenosti s kľúčovými prvkami:
IntelliLux LED - Porucha AFL.
Za celú dobu čo vozidlo vlastníme sa vyskytlo niekoľkokrát, najintenzívnejšie v 08-09/2018. V servise ich vraj „vyresetovali“ a do minulého týždňa som o tejto poruche nevedel, kedy sa táto chyba objavila 2x v priebehu jedného týždňa. Počkám, odpozorujem, ako sa nám to bude vyvíjať. Zatiaľ sa žiadne HW výmeny diať nemuseli.
IntelliLux LED - Automatické diaľkové svetlá
Všimol som si, že v zimných mesiacoch bolo „vykrajovanie“ ostatných účastníkov premávky jasne oneskorené a boli sme niekoľkokrát preblikávaní. Kamera má rovnako problém s identifikáciou vozidiel aj pri veľkom množstve osadených reflexných značiek ktoré napr. zužujú jazdné pruhy. Vtdy je to celé zle a automatiku vtedy vypínam.
Pri kladných teplotách elektronika funguje rýchlo a nikoho neoslepujeme.
Protikolízny systém (Opel Eye) – zatiaľ funguje bez výhrad a už niekoľkokrát správne vyhodnotil situáciu na ceste a aktivoval brzdenie skôr, ako som stihol nohou dupnúť na brzdový pedál ja.
Automatický tempomat – som rád, že sme ho „zaškrtli“. Je to návykové a pomáha človeku cestovať pokojnejšie a v mestskej zápche funguje tiež dobre. Mohol by však menej intenzívne a skôr začať vozidlo spomaľovať, najmä pri diaľničných rýchlostiach. A rozbiehať by vozidlo mohol zase trošku intenzívnejšie. Inak mu pomáham pri rozbehu ja, aby som nebol brzdou premávky.
Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu – je to naozaj len asistent. Prosto je tam, a keď ma niečo rozptýli, tak ma jemne vráti do jazdného pruhu. Nič viac od neho neočakávam a takto je to OK.
Vstavaná navigácia – nič moc a preto jazdíme s použitím Waze. Tá zatiaľ nikdy nesklamala a Google maps a aj Apple maps v priebehu jazdenia vykazovali chyby v navigovaní, tzn. nesprávna voľba trasy.
Navi900 IntelliLink (8“) – za celú dobu zamrzol jediný krát. Nemám vedomie, že by v ňom bol menený SW. Všetko stále funguje v tomto modelovom ročníku (2018) svižne.
AGR sedadlá – skvelá voľba
Automatický Parkovací asistent – vyskúšané vo všetkých smeroch a potvrdzujem, že funguje.
Kvalita interiéru, zvuky – nič neodpadáva, počuť mierne vŕzanie z palubovky, pri pravom prednom A stľpiku. Nie sústavne, iba pri prejazde väčších nerovností alebo jám.
Neviem, či asi máme šťastie ale inak v interiéri nepočujem nič nezvyčajné. Žiadne búchanie od náprav, ani kamienky v podbehoch, nič....
Motor a prevodovka, karoséria – nemám výhrad. V zime je naozaj počuť viac, ale bez akéhokoľvek dunenia. Len zvuky v strednom spektre a po zahriatí je to skvelé. Nesťažujem sa.
Prevodovka radí asi ako väčšina hydromŕch, žiadne fofry, v pohode. Podraďovaniu sa dá predísť jemnou prácou s plynovým pedálom. Keď je treba, auto vie naozaj svižne zrýchľovať. Pružnosť je dostatočná. Mne to vyhovuje. Nie som Petrol head.
Lak je evidentne mäkší ako u predchádzajúceho vozidla ale zatiaľ neodpadáva. Wattov priamovod zdá sa, dobre hltá nerovnosti, lebo zadok fakt drží.
Záver
Na tomto aute sa mi páči najmä to, že je nenápadné. Vozí sa mi pohodlne, sedadlá poskytujú dobrú oporu, dvojzónová klíma tiež pracuje dobre, Apple Car play ide na jednotku aj s neoriginálnym káblom na spojenie s telefónom.
Fakt nemám žiadne zásadné výhrady.
Uvidíme ako bude prebiehať tento rok.
Na úvod základné info o vozidle.
Astra ST 1,6 CDTI, 100kW, AT, MY 2018.
Celková spokojnosť s autom je rozhodne pozitívna.
Doterajšia priemerná spotreba je podľa palubného počítača 6,3L/100km pri nájazde 23 410km.
Auto jazdí mesto/mimo obce/diaľnica (%) v pomere 55/15/30. A dostáva pekne v tých bratislavských zápchach zabrať.
Spotreba v týchto cykloch je bez príkras 6,5/4,7/5,8.
Auto bolo dodané 05/2018. V 10 alebo 11 mesiaci som musel dolievať olej, lebo jeho hladina poklesla na hodnotu, kedy sa to palubnému počítaču už nepáčilo. Tak som kúpil u predajcu (v Sobotu, naozaj sme ho potrebovali akútne doplniť a vyraziť na plánovanú cestu) za nechutnú sumu príslušný typ, zamestnanec mi dolial celý 1L a všetko bolo až do prvej garančky v poriadku.
Bol som prekvapený a zaskočený, že to „žere olej“ ale OK.
Prvá garančná prehliadka – bola realizovaná v 03/2019 pri nájazde cca. 22 000 km. Celé to zabralo 1 hodinu = 228€ s DPH.
Prezutie (teraz) na letné som vykonal sám a TMS ventily napároval sám s „oranžovou krabičkou“ bez najmenšieho problému.
Doterajšie skúsenosti s kľúčovými prvkami:
IntelliLux LED - Porucha AFL.
Za celú dobu čo vozidlo vlastníme sa vyskytlo niekoľkokrát, najintenzívnejšie v 08-09/2018. V servise ich vraj „vyresetovali“ a do minulého týždňa som o tejto poruche nevedel, kedy sa táto chyba objavila 2x v priebehu jedného týždňa. Počkám, odpozorujem, ako sa nám to bude vyvíjať. Zatiaľ sa žiadne HW výmeny diať nemuseli.
IntelliLux LED - Automatické diaľkové svetlá
Všimol som si, že v zimných mesiacoch bolo „vykrajovanie“ ostatných účastníkov premávky jasne oneskorené a boli sme niekoľkokrát preblikávaní. Kamera má rovnako problém s identifikáciou vozidiel aj pri veľkom množstve osadených reflexných značiek ktoré napr. zužujú jazdné pruhy. Vtdy je to celé zle a automatiku vtedy vypínam.
Pri kladných teplotách elektronika funguje rýchlo a nikoho neoslepujeme.
Protikolízny systém (Opel Eye) – zatiaľ funguje bez výhrad a už niekoľkokrát správne vyhodnotil situáciu na ceste a aktivoval brzdenie skôr, ako som stihol nohou dupnúť na brzdový pedál ja.
Automatický tempomat – som rád, že sme ho „zaškrtli“. Je to návykové a pomáha človeku cestovať pokojnejšie a v mestskej zápche funguje tiež dobre. Mohol by však menej intenzívne a skôr začať vozidlo spomaľovať, najmä pri diaľničných rýchlostiach. A rozbiehať by vozidlo mohol zase trošku intenzívnejšie. Inak mu pomáham pri rozbehu ja, aby som nebol brzdou premávky.
Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu – je to naozaj len asistent. Prosto je tam, a keď ma niečo rozptýli, tak ma jemne vráti do jazdného pruhu. Nič viac od neho neočakávam a takto je to OK.
Vstavaná navigácia – nič moc a preto jazdíme s použitím Waze. Tá zatiaľ nikdy nesklamala a Google maps a aj Apple maps v priebehu jazdenia vykazovali chyby v navigovaní, tzn. nesprávna voľba trasy.
Navi900 IntelliLink (8“) – za celú dobu zamrzol jediný krát. Nemám vedomie, že by v ňom bol menený SW. Všetko stále funguje v tomto modelovom ročníku (2018) svižne.
AGR sedadlá – skvelá voľba
Automatický Parkovací asistent – vyskúšané vo všetkých smeroch a potvrdzujem, že funguje.
Kvalita interiéru, zvuky – nič neodpadáva, počuť mierne vŕzanie z palubovky, pri pravom prednom A stľpiku. Nie sústavne, iba pri prejazde väčších nerovností alebo jám.
Neviem, či asi máme šťastie ale inak v interiéri nepočujem nič nezvyčajné. Žiadne búchanie od náprav, ani kamienky v podbehoch, nič....
Motor a prevodovka, karoséria – nemám výhrad. V zime je naozaj počuť viac, ale bez akéhokoľvek dunenia. Len zvuky v strednom spektre a po zahriatí je to skvelé. Nesťažujem sa.
Prevodovka radí asi ako väčšina hydromŕch, žiadne fofry, v pohode. Podraďovaniu sa dá predísť jemnou prácou s plynovým pedálom. Keď je treba, auto vie naozaj svižne zrýchľovať. Pružnosť je dostatočná. Mne to vyhovuje. Nie som Petrol head.
Lak je evidentne mäkší ako u predchádzajúceho vozidla ale zatiaľ neodpadáva. Wattov priamovod zdá sa, dobre hltá nerovnosti, lebo zadok fakt drží.
Záver
Na tomto aute sa mi páči najmä to, že je nenápadné. Vozí sa mi pohodlne, sedadlá poskytujú dobrú oporu, dvojzónová klíma tiež pracuje dobre, Apple Car play ide na jednotku aj s neoriginálnym káblom na spojenie s telefónom.
Fakt nemám žiadne zásadné výhrady.
Uvidíme ako bude prebiehať tento rok.
Marcel
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Astra K (ST, MY2018) Innovation, 1,6 CDTI 100kW AT
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Chcem len upozorniť budúcich záujemcov o kúpu Oplu Astra s motorom 1,6 cdti , nakoľko po 2 rokoch začal motor pri studenom štarte "hrkotať ako starý diesel ! Samozrejme navštívil som autorizovaný servis na Mierovej v Bratislave kde ochotný p. Minarovič pri zvolávacej akcie na výmenu spojkového ložiska pozreli aj vibrovanie motora - hrkotanie . Záver : jednoducho tieto motory sú vraj podľa výrobcu "také" , čo pri mojom divnom úžase aj sám mechanik rezignovane priznal , že mu to je divné a asi sa s tým nedá nič robiť . Smutné keď máte relatívne nové auto a správa sa ako starý 20 ročný diesel . Inak s autom som okrem toho motora spokojný . Možno zvoliť inú motorizáciu .
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Mam auto 3 roky,najazdene 70 000km zvuk motora sa nezmenil. Z autom som maximalne spokojny,doteraz som ziadnu zavadu neriesil. Keby som si mal teraz opet vybrat motorizaciu,bola by to 1,6CDTI 100kw.vrastov22 píše:Chcem len upozorniť budúcich záujemcov o kúpu Oplu Astra s motorom 1,6 cdti , nakoľko po 2 rokoch začal motor pri studenom štarte "hrkotať ako starý diesel ! Samozrejme navštívil som autorizovaný servis na Mierovej v Bratislave kde ochotný p. Minarovič pri zvolávacej akcie na výmenu spojkového ložiska pozreli aj vibrovanie motora - hrkotanie . Záver : jednoducho tieto motory sú vraj podľa výrobcu "také" , čo pri mojom divnom úžase aj sám mechanik rezignovane priznal , že mu to je divné a asi sa s tým nedá nič robiť . Smutné keď máte relatívne nové auto a správa sa ako starý 20 ročný diesel . Inak s autom som okrem toho motora spokojný . Možno zvoliť inú motorizáciu .
Opel astra K innovation 1,6 100kw/136k
r.v 3/2016
r.v 3/2016
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Nikomu vam nezarachta retez rozvodu? Asi mate lepsi kousky
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Ale zarachta,obcas to pocujem,ale skor viac v lete.Digitl píše:Nikomu vam nezarachta retez rozvodu? Asi mate lepsi kousky
Opel astra K innovation 1,6 100kw/136k
r.v 3/2016
r.v 3/2016
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
I za jizdy a nebo jen pri startu?
Re: Astra K 1,6 CDTI - recenzia a skúsenosti
Zarachta iba pri startu,ale iba obcas.Digitl píše:I za jizdy a nebo jen pri startu?
Opel astra K innovation 1,6 100kw/136k
r.v 3/2016
r.v 3/2016