Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88kW
Moderátor: Moderátoři
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
No právě,hodnoty v normě. Včera jsem stáhnul live data z OpComu při různej stylech jízdy a porovnal s datama co mi poslal Lubaan a jsou víceméně totožná možná i trochu lepší. Moje data jsem poslal Lubaanovi at se na ně mrkne jestli něco nevyšpekuluje. Jinak počkám až bude saturace alespoň 80% a pak znovu porovnám live data. Co nechápu že je všechno v normě a při 40% saturaci tlak na DPF max do 8Kpa ale při 80% už to lítá až k 35Kpa a tím vyhazuje chybu
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
- Reklama
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Teď vyšel časopis Speciál SVĚT MOTORŮ DIESEL.Je tam docela pěknej článek o tom,jak se vykuchávaj a odstraňujou DPF filtry.Právě tam potvrzujou,že ucpanej fitr je následek,ale ne příčína problému.Odstraníte filtr,chvíli bude klid,ale původní příčina vás nakonec stejně dostihne a budete ji muset nakonec tak jako tak opravit.
Doporučuju všem si časopis koupit,je tam taky dost zajímavej test naft a spousta jinýho zajímavýho čtení.
Doporučuju všem si časopis koupit,je tam taky dost zajímavej test naft a spousta jinýho zajímavýho čtení.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Ted mám saturaci 68% a tlak nepřeleze přes 18 Kpa a abych řekl pravdu nechce se mi vyhazovat spoustu peněz za testy vstřiků a jiný "zkoušky" typu vyměníme EGR aha tak tím to nebylo,tak zkusíme váhu vzduchu a tak tím to taky nebylo ... Nemyslím to zle,děkuji za rady ale můj problém se objevuje velice sporadicky tudíž usuzuji že motor zas až tak moc nekouří takže to budu dál sledovat a pokud by se to zhoršovalo (vysokej tlak i při malým zaplnění filtru) pak to budu řešit. Možná to mohlo být špatným termostatem - auto jezdilo pořád studený - kterej už je vyměněnej,dál při výměně jsem si všimnul špatně nasazený trubky mezi EGR a klapkou sání .... ještě napíšu jak to dopadlo až se víc naplní filtr. Každopádně ještě jednou děkuju za ochotu a rady všech zůčastněných. Jo a ještě mě napadlo co když už má filtr dost a zkrátka se nevypaluje jak by měl - to by byla příčina ne?
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Kdyby měl filtr už dost,tak bys měl vysokej tlak i po vypálení,což nemáš,takže v samotným filtru chyba nebude.
Ale jestli někde byla špatně nasazená nějaká trubka v okruhu sání,tak to právě moh bejt ten problém,proč to kouřilo víc a filtr se víc zanášel.Svuj díl moh mít i ten termostat.
Jasný,že testy vstřiků něco stojí.Ale pokud by třeba byla chyba právě v nich a vyřeší se to tak,že se odstraní filtr,tak auto sice pojede,za čas bude pěkně kouřit a může to skončit třeba propálením pístu.Přitom stačilo dát do pořádku "jen" vstřikovače a filtr nechat.Samozřejmě příčina se strašně těžko hledá,zvlášť pokud se vyskytuje nepravidelně.
A problém v budoucnu může nastat,že auto s odstraněným filtrem neprojde přes emise.Ne kvůli tomu,že nesplní emisní limity,ono je splní,ale že technik zjistí,že je tam místo filtru jen trubka a nebo je těleso filtru prázdný.
Ale jestli někde byla špatně nasazená nějaká trubka v okruhu sání,tak to právě moh bejt ten problém,proč to kouřilo víc a filtr se víc zanášel.Svuj díl moh mít i ten termostat.
Jasný,že testy vstřiků něco stojí.Ale pokud by třeba byla chyba právě v nich a vyřeší se to tak,že se odstraní filtr,tak auto sice pojede,za čas bude pěkně kouřit a může to skončit třeba propálením pístu.Přitom stačilo dát do pořádku "jen" vstřikovače a filtr nechat.Samozřejmě příčina se strašně těžko hledá,zvlášť pokud se vyskytuje nepravidelně.
A problém v budoucnu může nastat,že auto s odstraněným filtrem neprojde přes emise.Ne kvůli tomu,že nesplní emisní limity,ono je splní,ale že technik zjistí,že je tam místo filtru jen trubka a nebo je těleso filtru prázdný.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Samozřejmě máš pravdu,řešením není odstranit filtr ani to dělat nebudu,byla to jen první logická myšlenka. Jak říkám musím počkat až se to trochu víc naplní. Ty livedata co jsi mi posílal byly od lidí který měli podobný problémy jako já?
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Dvě auta měly ten samej problém.U zbytku jsme řešili něco jinýho.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Dočetl jsem si dočetl vlákno do konce, to co píše Lubaan v podstatě potvrzuje naši hypotézu o příčině a důsledku!! Filtr jako takový, když je správně vypalován a nedochází vlivem nadměrné kouřivosti k jeho nadměrnému zatížení, je prakticky nesmrtelný. (Pokud samozřejmě nedojde k jeho proreznutí).
Každá chyba na kterou diagnostika nepoukazuje se špatně hledá. Takže bohužel to nejde jinak, než hledat závadu od té nejvíce pravděpodobné, což je zcela jistě spojeno s určitým výdajem finančních prostředků. A nedělejme si iluze stejně to dělají v servisu a vše Ti pak naúčtují.
Já jsem zase o něco moudřejší - jak jsem psal výše, stejný problém řeším s kamarádem - ten má filtr po vyčištění a výsledek - po ujetí 800 km - filtr ucpaný a nouzový režim. Další krok který teď budeme dělat je výměna EGR, ten přesto, že ho vyčistíš, tak jeho sedlo nemusí přesně dosedat a touto na pohled "maličkostí" dojde k zásadní změně poměrů v sacím potrubí. Prostě takto vadný EGR byť málo, tak neustále propouští část spalin zpátky. Jak to asi vypadá když motor jede pod zatížením? V tomto režimu je EGR zavřený a motor potřebuje max. množštví kyslíku ke spalování. Na otázku co se stane s motorem když mu do sání při plném výkonu budu připouštět část spalin zpátky si asi každý odpoví sám. Motor bude kouřit a ŘJ ještě navíc nedostatek výkonu kompenzuje zvýšenou dávkou paliva......
Moje rada pro Tebe v tuto chvíli - zaměř svojí pozornost na EGR ventil.
Každá chyba na kterou diagnostika nepoukazuje se špatně hledá. Takže bohužel to nejde jinak, než hledat závadu od té nejvíce pravděpodobné, což je zcela jistě spojeno s určitým výdajem finančních prostředků. A nedělejme si iluze stejně to dělají v servisu a vše Ti pak naúčtují.
Já jsem zase o něco moudřejší - jak jsem psal výše, stejný problém řeším s kamarádem - ten má filtr po vyčištění a výsledek - po ujetí 800 km - filtr ucpaný a nouzový režim. Další krok který teď budeme dělat je výměna EGR, ten přesto, že ho vyčistíš, tak jeho sedlo nemusí přesně dosedat a touto na pohled "maličkostí" dojde k zásadní změně poměrů v sacím potrubí. Prostě takto vadný EGR byť málo, tak neustále propouští část spalin zpátky. Jak to asi vypadá když motor jede pod zatížením? V tomto režimu je EGR zavřený a motor potřebuje max. množštví kyslíku ke spalování. Na otázku co se stane s motorem když mu do sání při plném výkonu budu připouštět část spalin zpátky si asi každý odpoví sám. Motor bude kouřit a ŘJ ještě navíc nedostatek výkonu kompenzuje zvýšenou dávkou paliva......
Moje rada pro Tebe v tuto chvíli - zaměř svojí pozornost na EGR ventil.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Nechci předbíhat,ale možná mám po problému. Saturace je 96 % a tlak při normální jízdě nepřeleze 20 Kpa spíš se pohybuje tak okolo 15 - 18 Kpa. Ono se to celkově blbě měří zkoušel jsem extrém na trojku plyn až na podlahu a 3500 otáček tak to tlak vylezl ke 30Kpa ale to byl fakt krátkodobej extrém stačilo lehounce ubrat plyn a hned jsem byl na 16 i při vysokých otáčkách takže ono největší vliv na tlak má sešlápnutí plynu. Kdyžtak napiš jak jste s kamarádem dopadli,pokud by se mu problém vyřešil výměnou EGR tak zainvestuju taky a nebo vůbec budu rád když popíšeš postup co jste všechno zkoušeli a výsledek. Díky
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Ahojte,
daju sa skontrolovat tie udaje o filtry (saturacia) aj bez op-com?
Dik
daju sa skontrolovat tie udaje o filtry (saturacia) aj bez op-com?
Dik
Vectra Caravan 2008 Z19DTH AT
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Ano, pomocí jednotky MKJ.
http://www.opeldilybrno.cz info@opeldilybrno.cz
diagnostika TECH 2, prodej použitých i nových dílů Astra G,H Zafira A,B Vectra C Signum
tel: 777620300 nebo 777620301
diagnostika TECH 2, prodej použitých i nových dílů Astra G,H Zafira A,B Vectra C Signum
tel: 777620300 nebo 777620301