koupě Omegy B
Moderátor: Moderátoři
- genius0011
- Příspěvky: 235
- Registrován: 30 říj 2008, 07:30
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupě Omegy B
co to tady tak čtu tak máš nároky jak na nový auto
za 30-40tKč to nebude v ničem žádná hitparáda
píšeš že u 2.5l máš strach z rozvoďáku-no to se snad mění automaticky po koupi vozu(a hlavně v týhle cenovce)
za 30-40tKč to nebude v ničem žádná hitparáda
píšeš že u 2.5l máš strach z rozvoďáku-no to se snad mění automaticky po koupi vozu(a hlavně v týhle cenovce)
- Reklama
Re: koupě Omegy B
genius0011: Neřekl bych. Jen chci, aby nebyla na rozsypání OR zničená prasením OR vyžadující opravu za desítky tisíc - jsou to tak strašné nároky? Nemyslím - a pokud ano a tyto elementární požadavky dnes splňují jen nová auta, stalo se s úrovní/kvalitou aut za posledních 15 let něco strašného.
A nejde mi o výměnu rozvoďáku - jde mi o to, že podle výrobce by měl být měněn po 60 000km (u pre-FL modelů) a dost pochybuji, že by se toto v čechách dodržovalo - ergo hrozí latentní poškození motoru ze zanedbání údržby, které se může projevit později a (finančně) dost zabolet.
Nějaké poznámky přímo k tomu, na co jsem se ptal, tj. k motorům, by nebyly
A nejde mi o výměnu rozvoďáku - jde mi o to, že podle výrobce by měl být měněn po 60 000km (u pre-FL modelů) a dost pochybuji, že by se toto v čechách dodržovalo - ergo hrozí latentní poškození motoru ze zanedbání údržby, které se může projevit později a (finančně) dost zabolet.
Nějaké poznámky přímo k tomu, na co jsem se ptal, tj. k motorům, by nebyly
- genius0011
- Příspěvky: 235
- Registrován: 30 říj 2008, 07:30
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupě Omegy B
nemyslel sem to zle ale....
1: do auta nikdo- "nikdo" nevidí může najet 50tkm nebo taky půl milionu
2: uvědom si že auto(jakýkoliv) je pokladnička bez rozdílu značky
3: nemyslím si že by se na servis v česku až tak kašlalo (doba se mění)
4: a že zrovna omega by byla středem pozornosti driftařů? no 3.0MV6 možná jo
já osobně mám Astru po mladým klukovi a ťuk ťuk nemám jedinej problém
1: do auta nikdo- "nikdo" nevidí může najet 50tkm nebo taky půl milionu
2: uvědom si že auto(jakýkoliv) je pokladnička bez rozdílu značky
3: nemyslím si že by se na servis v česku až tak kašlalo (doba se mění)
4: a že zrovna omega by byla středem pozornosti driftařů? no 3.0MV6 možná jo
já osobně mám Astru po mladým klukovi a ťuk ťuk nemám jedinej problém
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupě Omegy B
Naše Omega (co s ní občas jezdím) byla koukena před 2 roky, měla najeto 150 tisíc km, měla servisní knihu s poslední prohlídkou chvíli před prodejem. Aktuálně má najeto něco kolem 185 tisíc km a za tu dobu s ní nebyl žádnej problém, jen se prostě postupem času vyměnily věci co se normálně mění - kotouče, destičky, zadní tlumiče, zadní díl výfuku a potom klasika - olej každých 10 000 kma všechny filtry.
Jestli ta tvoje nebudu mít servisku, což asi nebude, tak určitě po koupi vyměnit rozvoďák, olej a filtry (to je taková ta běžná věc po koupi staršího auta). Za cenu okolo těch 40 tisíc seženeš i slušnou Omegu, ale po facaliftu to nebude.
Jestli ta tvoje nebudu mít servisku, což asi nebude, tak určitě po koupi vyměnit rozvoďák, olej a filtry (to je taková ta běžná věc po koupi staršího auta). Za cenu okolo těch 40 tisíc seženeš i slušnou Omegu, ale po facaliftu to nebude.
Re: koupě Omegy B
Tak děkuji za rady, výběr se mi zůžil na 85kW 2.0 a 2.5 TD nebo benzin.. Poslední dotaz by byl, jak se dá poznat stupeň prohnilosti prahů (aby to za rok či dva prošlo STK) ? Co jsem se díval, tak má hodně Omeg na prazích plastové krytky - nechají mě/mechanika v bazaru je sundat a podívat se pod ně (jestli to jde nějak snadno), nebo se to dá prohnilost poznat z pod auta...
Ad drifty - já jen zadal na youtube "Omega B" a nestačil se děsit. Typickým kouskem, jak "zamachrovat" i se slabšími auty (snad i ty 2.0 16v) bylo rozjet je na zpátečku, pak tam ještě při couvání (!) vrazit jedničku, na plný plyn s prokluzováním spojky vyrazit dopředu a tím pálit gumy Chudáci auta.
Ad drifty - já jen zadal na youtube "Omega B" a nestačil se děsit. Typickým kouskem, jak "zamachrovat" i se slabšími auty (snad i ty 2.0 16v) bylo rozjet je na zpátečku, pak tam ještě při couvání (!) vrazit jedničku, na plný plyn s prokluzováním spojky vyrazit dopředu a tím pálit gumy Chudáci auta.
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: koupě Omegy B
Spíš počítej s tím, že ti to nedovolí sundat. Každopádně to nebudou sundavat ani na technický. Jestli bude to auto celkově bez koroze, tak nebudou pryč ani ty prahy
Re: koupě Omegy B
plno lidi 2.5 tds odsuzuje ale je to o lidech jak se k motoru chovat ja mam omegu 2.5 tds šest let a nemužu řict křive slovo ted mam aktuelni stav 362000km a stale v pohodě dlouhodoba spoteba 7.8l . Prvni modely tušim do roku 1996 měli ještě Oplackou hlavu motoru a neměli vahu vzduchu novějši už maji hlavu shodnou z BMW 525tds a vahu vzduchu ale zaklad je shodny
Re: koupě Omegy B
Jelikož jsem řešil podobný problém, tak se podělím o svoje zkušenosti a žážitky.
"Pár" vozidel za cenu kolem 30tis. jsme již viděli, nedávno jsme byly na obhlídce několika vozidel, ale na rovinu to byly všechno solidní šunky. Po telefonu či e.mailu prodávající či bazarník auto vychválil a na vlastní oči no comment. Jednu Omegu majitel ani nenastartoval, pak řekl ať vyndáme z kufru lano a že to roztáhnem, pak to chytne. Prej něco z čerpadlem. To mě teda dostalo
Další Tvrdil že nejde tachometr, protože ho zasekl na rychlosti za hranicí 260km/h a má to vyfoceno policejním radarem, fotku ale nemůže najít. Pak jedna měla protočený zámky a bazarník se do ní nedostal dveřma a tak do ní lezl kufrem. To jsem ještě neviděl a koukal jsem jak jojo.
Jedna nablejskaná byla parádní, po natočení divnej zvuk. Ani nám nechtěl dovolit projetí se s ní, nakonec ano a po ohřátí a ostřejší jízdě tvrdý hadice, na víčku od oleje bílá emulze a divnej kouř, tak že někde načatá hlava. Bylo jasný, proč nechtěl dovolit svezení. S další jsme ujeli asi sto metrů, ale z motoru to byly rány, jak kdyby tam jeden píst lítal, jak se mu zachce....Tak že taky rychlý nazdar.
Co Vám budu povídat. Je až zarážející, co si dokáží někteří jedinci vymyslet za stupidní výmluvy, jen aby auto prodali a bazarníci, aby měli kšeft. Kamarád takto nedávno kupoval Vectru, vypadala moc hezky a zachovale, v bazaru mu ji dokonce zvedli na heveru...Kámoš je automechanik a u Opela dělá již asi deset let, tak že tomu rozumí. Nezdáli se mu zadní kola, resp. že šli těžko. tak to jeli projet, po projížďce se na plechovým disku dalo smažit vajíčko. Nakonec z bazarníka vylezlo, že hučeli zadní ložiska a tak je řádně dotáhli, aby bylo ticho. Kupovat to auto já, tak mě takový věci ani nenapadnou a pak někde jet domů a cestou kdyby se mi to kolo kousnulo a ustřihlo třeba polosu...kdo ví, jak by to dopadlo. Tím chci jenom říct, že vykutálenost některých jedinců nezná asi hranic a kvůli zisku by se mohl třeba i budoucí majitel takovéhoto vozidla někde pěkně namlátit a kdyby to kolo se kousnulo na dálnici třeba při 130km/h, tak kdo ví, jak by to vůbec dopadlo.
Na druhou stranu je už většina bazarů vybavena zvedacími plošinami a nebo alespoň nájezdovými rampami, tak že není problém si pod automobil vlést. Dovolí i napojení na diagnostiku, že by někde odmítli nemohu říct.
Ale je fakt blbost chtít koupit Omegu za 25 tisíc, protože rozvody a olej vyměnit musíš stejně, nebo by jsi měl. U těch starších a levnějších aut je nutno počítat s investicemi do provozních náplní, brzdovýho obložení, kotoučů, výměn lanovodů ruční brzdy...Světla jsou na výměnu taky skoro u všech, dále následují čepy, ložiska, tlumiče, homokinetické klouby, poloosy, klouby řízení, sákne servo a ještě k tomu třeba klimakompresor...
Je tedy otázka, jestli koupit třeba auto z roku 95 za 25 tisíc a to samý do toho ještě nacpat a nebo jestli koupit třeba rok 99 za 40tis, udělat rozvody, vyměnit ojel a mít klid.
U automobilů NT(napadeno - tunerem) se většinou investovalo do sněžného pluhu namísto předního spoileru, prahů že pod to nejde strčit ani bota, zadního křídla alespoň půl metru vysokého, na kapotě nalepený různý imitace sání, na střeše jakbysmet...
No a pak přicházejí na řadu prasečiny typu seřezaný pružiny, nacpaný xenony v klasickým a starým typu světla kde se přes vroubkování skla světlo xenonu příšerně láme a svítí všude možně, jen ne tam kam má (na kamaráda, co dělá závodně box jeden takovej mladej blbeček s xenonama narvanýma ve světle u jakýhosi starýho Toleda nedávno poblikoval, když jel nalepenej navečer na jeho zadním kufru za ním po městě. Na semaforu kamarád zastavil a v klidu vystoupil, chvilku si povídali a pak toho pitomečka profackoval, až se chudák rozbrečel...bylo to dobrý kino, hlavně jak se bavili lidi, co stáli taky na semaforu a se zájmem pozorovali, co se děje... )
No a pak následují zatmavený zadní světla, černý boční skla jak natřený barvou, čím tmavší, tím je to lepší a konče třeba v kufru narvanou tubou či basákem pro ten správnej výplach mozku za jízdy...
Prostě kde se mělo investovat do motoru, resp. třeba do svíček, filtrů, oleje, náplní, svodů, green filtru či k&n kitu sání, do brzdovýho obložení, tlumičů, občas do vosku na karoserii a podobně, tak se investovalo přesně opačným směrem a těmto vozidlům se raději vyhnout velikánskou oklikou, protože to jsou auta fakt sprasený a tomu majiteli takovýho tuzingu by slušelo nafackovat, aby se trochu probral a v hlavě se mu rozsvítilo...
Taky je dobrý koukat po interiéru, mnoho toho napoví. Auto s ošoupaným a potrhaným volantem, sešlapanejma pedálama, potrhanou kůží kolem řadičky, ohmataných madel dveří, sešlapaným tapecem pod nohama, prosezenejma a potrhanejma sedačkama, kde to nejhorší zarývají potahy, ohmataný páčky ukazatelů pod volantem, od nohy ošoupaný střední panel, vyleštěná spínací skříňka a třeba i klíč...to nevypadá dobře. Tacho údaj s číslem třeba 180tis. ve spojení s výše jmenovaným nepůsobí dvakrát přesvědčivě.
Jaj, to jsem se nějak rozepsal...tak že raději končím. Taková je moje zkušenost...
"Pár" vozidel za cenu kolem 30tis. jsme již viděli, nedávno jsme byly na obhlídce několika vozidel, ale na rovinu to byly všechno solidní šunky. Po telefonu či e.mailu prodávající či bazarník auto vychválil a na vlastní oči no comment. Jednu Omegu majitel ani nenastartoval, pak řekl ať vyndáme z kufru lano a že to roztáhnem, pak to chytne. Prej něco z čerpadlem. To mě teda dostalo
Další Tvrdil že nejde tachometr, protože ho zasekl na rychlosti za hranicí 260km/h a má to vyfoceno policejním radarem, fotku ale nemůže najít. Pak jedna měla protočený zámky a bazarník se do ní nedostal dveřma a tak do ní lezl kufrem. To jsem ještě neviděl a koukal jsem jak jojo.
Jedna nablejskaná byla parádní, po natočení divnej zvuk. Ani nám nechtěl dovolit projetí se s ní, nakonec ano a po ohřátí a ostřejší jízdě tvrdý hadice, na víčku od oleje bílá emulze a divnej kouř, tak že někde načatá hlava. Bylo jasný, proč nechtěl dovolit svezení. S další jsme ujeli asi sto metrů, ale z motoru to byly rány, jak kdyby tam jeden píst lítal, jak se mu zachce....Tak že taky rychlý nazdar.
Co Vám budu povídat. Je až zarážející, co si dokáží někteří jedinci vymyslet za stupidní výmluvy, jen aby auto prodali a bazarníci, aby měli kšeft. Kamarád takto nedávno kupoval Vectru, vypadala moc hezky a zachovale, v bazaru mu ji dokonce zvedli na heveru...Kámoš je automechanik a u Opela dělá již asi deset let, tak že tomu rozumí. Nezdáli se mu zadní kola, resp. že šli těžko. tak to jeli projet, po projížďce se na plechovým disku dalo smažit vajíčko. Nakonec z bazarníka vylezlo, že hučeli zadní ložiska a tak je řádně dotáhli, aby bylo ticho. Kupovat to auto já, tak mě takový věci ani nenapadnou a pak někde jet domů a cestou kdyby se mi to kolo kousnulo a ustřihlo třeba polosu...kdo ví, jak by to dopadlo. Tím chci jenom říct, že vykutálenost některých jedinců nezná asi hranic a kvůli zisku by se mohl třeba i budoucí majitel takovéhoto vozidla někde pěkně namlátit a kdyby to kolo se kousnulo na dálnici třeba při 130km/h, tak kdo ví, jak by to vůbec dopadlo.
Na druhou stranu je už většina bazarů vybavena zvedacími plošinami a nebo alespoň nájezdovými rampami, tak že není problém si pod automobil vlést. Dovolí i napojení na diagnostiku, že by někde odmítli nemohu říct.
Ale je fakt blbost chtít koupit Omegu za 25 tisíc, protože rozvody a olej vyměnit musíš stejně, nebo by jsi měl. U těch starších a levnějších aut je nutno počítat s investicemi do provozních náplní, brzdovýho obložení, kotoučů, výměn lanovodů ruční brzdy...Světla jsou na výměnu taky skoro u všech, dále následují čepy, ložiska, tlumiče, homokinetické klouby, poloosy, klouby řízení, sákne servo a ještě k tomu třeba klimakompresor...
Je tedy otázka, jestli koupit třeba auto z roku 95 za 25 tisíc a to samý do toho ještě nacpat a nebo jestli koupit třeba rok 99 za 40tis, udělat rozvody, vyměnit ojel a mít klid.
U automobilů NT(napadeno - tunerem) se většinou investovalo do sněžného pluhu namísto předního spoileru, prahů že pod to nejde strčit ani bota, zadního křídla alespoň půl metru vysokého, na kapotě nalepený různý imitace sání, na střeše jakbysmet...
No a pak přicházejí na řadu prasečiny typu seřezaný pružiny, nacpaný xenony v klasickým a starým typu světla kde se přes vroubkování skla světlo xenonu příšerně láme a svítí všude možně, jen ne tam kam má (na kamaráda, co dělá závodně box jeden takovej mladej blbeček s xenonama narvanýma ve světle u jakýhosi starýho Toleda nedávno poblikoval, když jel nalepenej navečer na jeho zadním kufru za ním po městě. Na semaforu kamarád zastavil a v klidu vystoupil, chvilku si povídali a pak toho pitomečka profackoval, až se chudák rozbrečel...bylo to dobrý kino, hlavně jak se bavili lidi, co stáli taky na semaforu a se zájmem pozorovali, co se děje... )
No a pak následují zatmavený zadní světla, černý boční skla jak natřený barvou, čím tmavší, tím je to lepší a konče třeba v kufru narvanou tubou či basákem pro ten správnej výplach mozku za jízdy...
Prostě kde se mělo investovat do motoru, resp. třeba do svíček, filtrů, oleje, náplní, svodů, green filtru či k&n kitu sání, do brzdovýho obložení, tlumičů, občas do vosku na karoserii a podobně, tak se investovalo přesně opačným směrem a těmto vozidlům se raději vyhnout velikánskou oklikou, protože to jsou auta fakt sprasený a tomu majiteli takovýho tuzingu by slušelo nafackovat, aby se trochu probral a v hlavě se mu rozsvítilo...
Taky je dobrý koukat po interiéru, mnoho toho napoví. Auto s ošoupaným a potrhaným volantem, sešlapanejma pedálama, potrhanou kůží kolem řadičky, ohmataných madel dveří, sešlapaným tapecem pod nohama, prosezenejma a potrhanejma sedačkama, kde to nejhorší zarývají potahy, ohmataný páčky ukazatelů pod volantem, od nohy ošoupaný střední panel, vyleštěná spínací skříňka a třeba i klíč...to nevypadá dobře. Tacho údaj s číslem třeba 180tis. ve spojení s výše jmenovaným nepůsobí dvakrát přesvědčivě.
Jaj, to jsem se nějak rozepsal...tak že raději končím. Taková je moje zkušenost...
Re: koupě Omegy B
Tady je moc pěkně zpracovaný poradce při koupi automobilu, je tam hezky vysvětleno a na fotkách předvedeno, na co si dát pozor, co kontrolovat a o co se zajímat...
http://www.sdruzeni-sova.cz/prirucka.pdf
Možná by nebylo od věci dát to někam do technické sekce, někam nahoru a třeba to zvýraznit, protože to platí všeobecně...
http://www.sdruzeni-sova.cz/prirucka.pdf
Možná by nebylo od věci dát to někam do technické sekce, někam nahoru a třeba to zvýraznit, protože to platí všeobecně...
Re: koupě Omegy B
Tak NT vozy jsou jasné z dálky - mě šlo spíše o odhalení vozů, které vizuálně na "NT" nevypadají, ale jezdilo se s nimi tak.
A říkáš tedy, že se slušná Omega (resp. co vydrží pár let bez větší investice) nedá sehnat do cca. 40 000? Provozní náplně, brzdy a řemen jsou jasné, s těmi počítám do ceny a právě proto jsem chtěl okolo těch 30k. Ale tedy dost mě překvapilo, že by pak měly rychle následovat opravy prakticky celé dynamické soustavy
Příručku jsem přečetl a je zajímavá; už jsem něco podobného četl i od autoklubu USA. Jenom si nedovedu úplně představit, že bych to postupně hnal do nejvyšších otáček nebo na rovince pouštěl volant pro detekci sbíhavosti - to by se asi vedlesedící bazarník zbláznil, ne? (z bazaru jsem ještě nic nebral, jen od známých)
A říkáš tedy, že se slušná Omega (resp. co vydrží pár let bez větší investice) nedá sehnat do cca. 40 000? Provozní náplně, brzdy a řemen jsou jasné, s těmi počítám do ceny a právě proto jsem chtěl okolo těch 30k. Ale tedy dost mě překvapilo, že by pak měly rychle následovat opravy prakticky celé dynamické soustavy
Příručku jsem přečetl a je zajímavá; už jsem něco podobného četl i od autoklubu USA. Jenom si nedovedu úplně představit, že bych to postupně hnal do nejvyšších otáček nebo na rovince pouštěl volant pro detekci sbíhavosti - to by se asi vedlesedící bazarník zbláznil, ne? (z bazaru jsem ještě nic nebral, jen od známých)